Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Wim66

Davy

Zal ik er een cijfer bij zetten? Hebben we aansluitende locs.

Gouvy 03 02 2017





Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

OlivierV

De laatste uit de reeks uit Gent-Zeehaven (L204) van dinsdag 31/01/'17), dit keer wel een bekende machinist.


Captrain HLR7807 @ Gent Coal Terminal
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Het was een vreselijke spotdag. Had mezelf niet goed geïnformeerd en was een beetje te zelfzeker. Het was algemeen een rustige dag qua goederen, maar zeker hier op dit stukje L50. Ik dacht dat de meeste treinen die door Wetteren reden, ook via Schellebelle gingen. Niet dus. Er was één cargo, maar die ging helaas de verkeerde kant op. Het was eigenlijk een saaie dag en een dag om snel te vergeten. De 458 met twee andere stellen vormen hier een mooie IC trein op weg naar Gent-Sint-Pieters, L50.


NMBS AM 458 Schellebelle
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Klaas Zondervan

Citaat van: TBCédric op 05 februari 2017, 00:07:02 AM
Ik dacht dat de meeste treinen die door Wetteren reden, ook via Schellebelle gingen. Niet dus.
Hoe zouden ze anders moeten? Tussen Wetteren en Schellebelle zit geen vertakking

Chrisrail

#4594
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Citaat van: Klaas Zondervan op 05 februari 2017, 08:58:47 AM
Citaat van: TBCédric op 05 februari 2017, 00:07:02 AM
Ik dacht dat de meeste treinen die door Wetteren reden, ook via Schellebelle gingen. Niet dus.
Hoe zouden ze anders moeten? Tussen Wetteren en Schellebelle zit geen vertakking
Meeste reizigersverkeer gaat langs L50 door naar Aalst, 't zijn niet te veel cargo's die L50 blijven volgen richting Aalst. De meesten rijden dan langs L53 of komen van daar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Davy

Citaat van: Wim66 op 04 februari 2017, 15:22:50 PM
Davy

Zal ik er een cijfer bij zetten? Hebben we aansluitende locs.

Gouvy 03 02 2017

Wim

Blijft een opvallende verschijning die kleur. denk dat ik toch eens moet gaan zien voor dat kleur'ke in H0 ;)

Davy

Citaat van: OlivierV op 04 februari 2017, 21:44:23 PM
De laatste uit de reeks uit Gent-Zeehaven (L204) van dinsdag 31/01/'17), dit keer wel een bekende machinist.


Knap stukje spoor. Staat genoteerd hier voor als het zonne'ke terug schijnt ;)

Klaas Zondervan

Citaat van: OlivierV op 05 februari 2017, 11:37:03 AM
Meeste reizigersverkeer gaat langs L50 door naar Aalst, 't zijn niet te veel cargo's die L50 blijven volgen richting Aalst. De meesten rijden dan langs L53 of komen van daar.
Mijn vraag is daarmee niet beantwoord. Tussen Wetteren en Schellebelle is geen vertakking. Dus hoe kan een trein die door Wetteren komt dan niet door Schellebelle komen? Ze nemen toch niet halverwege de bus? ;D

OlivierV

Citaat van: Klaas Zondervan op 05 februari 2017, 20:47:50 PM
Citaat van: OlivierV op 05 februari 2017, 11:37:03 AM
Meeste reizigersverkeer gaat langs L50 door naar Aalst, 't zijn niet te veel cargo's die L50 blijven volgen richting Aalst. De meesten rijden dan langs L53 of komen van daar.
Mijn vraag is daarmee niet beantwoord. Tussen Wetteren en Schellebelle is geen vertakking. Dus hoe kan een trein die door Wetteren komt dan niet door Schellebelle komen? Ze nemen toch niet halverwege de bus? ;D
Ik zal deze ochtend nog verstrooid geweest zijn.
De vertakking (L53 of L50) zit pas na Schellebelle als je van Wetteren komt. :)

Citaat van: Davy op 05 februari 2017, 20:17:08 PM
Citaat van: OlivierV op 04 februari 2017, 21:44:23 PM
De laatste uit de reeks uit Gent-Zeehaven (L204) van dinsdag 31/01/'17), dit keer wel een bekende machinist.


Knap stukje spoor. Staat genoteerd hier voor als het zonne'ke terug schijnt ;)

Dankjewel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 05 februari 2017, 21:46:33 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 05 februari 2017, 20:47:50 PM
Citaat van: OlivierV op 05 februari 2017, 11:37:03 AM
Meeste reizigersverkeer gaat langs L50 door naar Aalst, 't zijn niet te veel cargo's die L50 blijven volgen richting Aalst. De meesten rijden dan langs L53 of komen van daar.
Mijn vraag is daarmee niet beantwoord. Tussen Wetteren en Schellebelle is geen vertakking. Dus hoe kan een trein die door Wetteren komt dan niet door Schellebelle komen? Ze nemen toch niet halverwege de bus? ;D
Ik zal deze ochtend nog verstrooid geweest zijn.
De vertakking (L53 of L50) zit pas na Schellebelle als je van Wetteren komt. :)

En plaats waar ik stond is normaal nog altijd Schellebelle dus :D  En L50 was inderdaad een teleurstelling (toch vanaf de vertakking richting Aalst)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Davy

5min na het spijtige treinongeluk in Leuven heb ik deze 1345-1325 met containers kunnen vastleggen. nietswetend wat er op dat ogenblik gebeurt was, blijven kijken tot hij terug vertrok.
Na bekendmaking van het nieuws is ook den 1339 nog komen passeren met een staaltrein zelfde richting. Deze heeft daar een lange tijd stilgestaan.


HLE 1345-1325 station Leuven, februari 2017
by davy vanmolle, on Flickr

Davy

Dit beeld zie je niet meer vaak nu met al die Desiro's erbij.


station Leuven, februari 2017
by davy vanmolle, on Flickr

Metpetergaathetbeter

eerlijk gezegd vind ik ze mooier in de Memling outfit ;)

Davy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2017, 20:53:03 PM
eerlijk gezegd vind ik ze mooier in de Memling outfit ;)

Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de bordeaux versie ;)
Waar is den ouwe tijd hene. Als er mensen zijn die mij kunnen linken naar foto's van deze bordeaux