Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Michiel

#4575
De Desiro met Train World reklame (Kuifje-bestikkering) rijdt al een paar dagen heen en weer op lijn 124 (Brussel-Charleroi), mogelijk tot Antwerpen. Ik heb fotos genomen met men oude GSM, maar die zijn te erbarmelijk om hier te tonen. En daarbij, fotos van deze Desiro staan hier al ergens dacht ik.

En voor geïnteresseerden: elke ochtend rond 9u staat op spoor 3 in Eigenbrakel een trein met M5 rijtuigen een halfuurtje te wachten op vrije doorgang richting Brussel. Een gelegeheid voor fotos misschien?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ward

De desiro die je hier aanhaalt heb ik op 17/12/16 tijdens mijn dienst ook gespot in Antwerpen-Centraal.
Als aangename verrassing kwam daar een testrit bij van de nieuwe Eurostar (Siemens E320).
Helaas enkel de gsm bij, maar het geeft dan toch leuke sfeerbeeldjes..

SIEMENS Desiro "kuifje" by ThaWard, on Flickr

SIEMENS Eurostar E320 by ThaWard, on Flickr

Deze week moest ik in Antwerpen-Schijnpoort zijn, en daar had m'n de 2329 verplaatst voor de bomen en struiken te snoeien op de plaats waar hij anders stond. Het ideale moment hiervan een foto te nemen, aangezien deze loc's juist buiten dienst zijn gekomen het moment dat ik bij de spoorweg ben beginnen werken..

NMBS HLE 2329 by ThaWard, on Flickr

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Dat zal dan toch een van de weinige 23-ers zijn die nog niet in frietjes ligt.

Hier nog een prentje van vorige week.


DB Schenker 6519 & 65xx @ Wetteren
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Davy


Wim66

Afgelopen week ook wat kunnen fotograferen  in winterse omstandigheden hier in deze regio van Gouvy voor de een niet en voor de ander wel leuk misschien. Ben dan wel met de spoorbaan gestopt maar de fotografie blijft:

Woensdag 25/01/2017 station Gouvy:

CFL 3013 als IC 116 van Luik naar Luxemburg vanaf perron genomen. Mooi in het zonnetje en mooi met de sneeuw:



Daarna kwamen de NMBS 7770 en 7767 welke rongenwagons van Infrabel naar Gouvy brachten met betonnen bielzen:



en ze kwamen beiden weer terug: maar met de rongen wagons





Dan een opname met de rangeerders er op:



En kwam hij althans voor mij nog 1x en hield het op







En in tussen stond de schooltrein de Desiro AM08 08550 te wachten op het sein te kunnen vertrekken naar Troi Ponts:



Op vrijdag 27/01/2017 was er weer een hout trein in Courtil en dit keer was de NMBS 7864 aanwezig om de 42 lege VTG Laap wagons terug te brengen:

Hier nog bij het houtbedrijf vlak voor vertrek:



Hier net vertrokken en op weg naar Gouvy:





De NMBS 7864 met wagons passeert hier de wissel en gaat van dubbel naar enkel spoor. Het enkel spoor is de oude spoorlijn 145 van Gouvy naar St Vith v v Het dubbele spoor is later aangelegd voor het hout bedrijf



Wens jullie veel kijk plezier

Wim



Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Metpetergaathetbeter

Wim, hoe staat het trouwens met die vrachtwagens waar jij een producent voor zocht ? Trouwens leuke besneeuwde foto's ! ;)

Wim66

Peter

Ik heb alles door gegeven aan het bedrijf. Ik blijf er verder buiten daar zij zelf moeten besluiten wat ze doen en hoe af wat.
Heb ze geholpen aan adressen en contact personen en verder blijf ik daar liever buiten. Dit om misverstanden te voorkomen Ik wil geen belangen verstrengeling in deze hebben.

Maar nogmaals dank

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

OlivierV

#4582
Daarnet met Rudy (Rangeerduivel) op pad geweest.


BLOG HLR7821 @ Gent Rodenhuize
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Foto's van diesellocomotieven in de sneeuw heeft mijn voorkeur. En zo te zien lag er nog niet veel sneeuw.
Den Eric.

TBCédric

Terwijl ik wachtte op Stephen, waren de dreigende wolken zeer goed aanwezig. Het ging dus niet lang meer duren voor deze de zon ging blokkeren en de plantjes water ging geven.  Toch met een sprankeltje zon rijdt de 1824 samen met nog een HLE 18 op weg naar Antwerpen Centraal.

De HLE 1824 met M6 als IC Oostende-Antwerpen Centraal te Nieuwkerken Waas, L59.


NMBS HLE 1824  Nieuwkerken-Waas
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

meteen een stukje plaatselijke fauna meegefotografeerd nl rechts daar een bonte gekleurde Rangeerduivel ! ;D ;)

Davy

Thuis gekomen van werken en deze onverwachts zien staan, vlug de camera thuis dan maar gaan halen :)


HLD 6236 Landen, februari 2017
by davy vanmolle, on Flickr

Weekend goed gestart ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 februari 2017, 14:55:52 PM
meteen een stukje plaatselijke fauna meegefotografeerd nl rechts daar een bonte gekleurde Rangeerduivel ! ;D ;)
Uniek exemplaar.

Deze ochtend na een avondje dansen en zingen in de Sioux (Gent) even staan uitwaaien in het zonnetje. :)

ECR BR186 174 @ Wichelen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan