Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Bundesbahnfreak

Citaat van: ward op 03 oktober 2016, 21:55:30 PM
Kan kloppen.
Met de oude dienstregeling en relaties waren het er allesonfs nog 8.
Zal naar ik weet ook eerder de uitzondering zijn, op de meeste relaties rijden ze met 8 rijtuigen naardqt ik weet.. Kunnen er ook meer zijn, ge kunt ze niet allemaal kennen ;)

Mvg,
Ward

Hoi Ward,

Ik ben breoepshalve bezig met M6 op schaal 1/1  ;).  Degene waarvoor we verantwoorderlijk zijn rijden tussen Genk en Blankeberge/Knokke (reeks 15xx) in 2x5 samenstelling (11 stellen). En tussen Tongeren en Genk (reeks 22xx) in 9xM6 samestelling.

Grtjs

Powered By Diesel

Vandaag aan de luchthaven van Deurne gespot.
Onverwachts een omgeleide Benelux kunnen vastleggen op deze lijn, waarschijnlijk n.a.v. de bommelding te Brussel.


NMBS SNCB Traxx 2802-Benelux Deurne 05102016 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

Verzekers op stap in het Ourthedal. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

Ritje Jemelle. Bekende route. :)
Gedaan met 2x 77 en met 6500. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Mattias

Citaat van: mark7758 op 05 oktober 2016, 23:55:15 PM
Ritje Jemelle. Bekende route. :)
Gedaan met 2x 77 en met 6500. :)
Citaat van: OlivierV op 05 oktober 2016, 22:22:53 PM
Verzekers op stap in het Ourthedal. ;)

Heerlijk cruizen door het Ourthedal, inderdaad..
Een op en af naar Jemelle..
Je zou haast vergeten dat je er voor het werk bent..  ;D ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Davy

Wat ooit de HighLine was in New York

IMG_2872 by davy vanmolle, on Flickr

Davy

En natuurlijk de huidige treinen niet vergeten :)

IMG_2879 by davy vanmolle, on Flickr

TBCédric

Die Amerikanen kunnen wel mooie muscle cars maken, maar treinen! Dat nu niet echt. Geeft ze op zijn minst een mooi kleurtje!!
Dat kan je ook zeggen over de Traxxen van BLOG. Die livrei ben ik, net als de Traxx, ook al een beetje beu gezien.  ;D ::)


BLOG HLE 2831 & 2827  Sint-Mariaburg
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

C.B.

Citaat van: evan op 02 oktober 2016, 09:00:55 AM
Prachtige foto Claudio!

Dank je Evan ; alhoewel daar op de lijn 125 mooiere plekjes zijn , maar ik was eerst deze trein thuis nog gewoon aan het volgen via de "track in" , om dan maar te besluiten om er naartoe te rijden met als gevolg dat ik daar net 10 minuutjes had om een plekje te zoeken en klaar te staan .... (zucht)  ;D
Groetjes.
Claudio.

oebr


bron: NMBS Spoornieuws

uit de oude doos - lang gezocht deze (kleuren-)foto (ik had zelf wel een z/w-beeldje) :
De binnenzijde van het rode bar dancing rijtuig.
Wreed 70s, maar ook na de vernieuwing in '92 bleef de look behouden.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

Marc Coucke en zijn vriendjes hebben blijkbaar ook treinen...



en niet eens lelijke:





Je kan dus ook voor stalen beestjes naar Pairi Daiza
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Wim66

#4393
Voor velen is het een normaal aanzicht om de CFL en NMBS serie 3000/reeks 13 te zien dan wel gezamenlijk. Voor een station als Gouvy mag je spreken van een zeldzaam geval. Vorig jaar wel een reeks 18 gezien die een kapot CFL treinstel kwam brengen vanuit Luik en in Gouvy over werd genomen door een CFL loc.  Vorige week nog de 1348 gezien met een defect I10 rijtuig welke een nood ingreep had gekregen met speciale wielen er onder maar voor de rest zie je deze weinig of nooit.

ja vanochtend op weg naar huis via Gouvy een zag ik een losse loc staan. Dacht meteen aan een loc van de CFL welke weer iets zou komen ophalen. Keek op het horloge en zou het tijd zijn voor de IC 110 (1125) Dus op naar station.

Tot mijn verbazing stond daar de NMBS 1346. Men was aan het trachten e  motor te starten maar dat lukte niet in 1x Plots ging de compressor draaien en daarna de rest en ook de verlichting ging sterker branden. Snel opnames gemaakt.

Even later kwam de CFL 3005 als IC 110 binnen en de trein bestuurder kon het niet beter doen en parkeerde deze netjes
naast de 1346. Wel vreemd was dat de NMBS treinbestuurder uit stapte wat normaal is maar al reeds een CFL treinbestuurder aanboord had.

Hierbij enkele plaatjes van hedenmorgen:







Helaas was het regenachtig maar dat mocht de pret niet bederven.

Momenteel is er veel aan de hand in Gouvy. Buiten de hout trein hebben we aanvoer gehad van de beton trein d w z een reeks 77 met rongenwagons van Infrabel met betonnen bielzen. Zijn inmiddels blokpost 17 en 18 gesloopt, is men begonnen met het eerste deel van de voetgangers tunnel. Dit moet nu nog 4 weken duren. Dan gaat men van de straat kant beginnen met de
tweede tunnel en daarna de rails aanpassen. de houten bielzen worden vervangen door beton en ook andere zaken aanpassen.

Alle oude rangeer sporen gaan verdwijnen. Geruchten zij dat ook de oude loc weg zal gaan maar dat zijn alleen geruchten
niemand weet of het waar is.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Wim66

Zoals bovenstaand al vermeld vorige week de NMBS 1348 nu de 1346. Ik plaats even wat opnames van de 1348 van vorige week met een defect I10 rijtuig op sleep. Let op bij een der opnames zie je de personen in veiligheid jasje een inspectie doen.
Het was toen ook geen best weer en moest de flitser gebruikt worden. Dit had invloed op de kleding.









Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI