Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Huugooke

En eigenlijk staat dit hier niet juist, van het was wel groot, maar om nu te spreken van GROOTbedrijf is ook overdreven.
Alhoewel, er werden ook passagiers vervoerd. ;D

doomslu

Het is ondertussen al meer dan een maand geleden, maar enkele beelden wilde ik jullie niet onthouden.
Onze laatste etappe van onze reis bracht ons naar Sesto Calende, een vijftigtal kilometer ten noordwesten van Milaan. Het is een klein stadje langs een rivier, die enkele honderden meters verderop uitmondt in de Lago Maggiore.
Bij het binnenrijden waren we de rivier overgestoken via een metalen brug. Ons hotel lag enkele honderden meters verderop aan de rivier. Van op het terrasje aan onze kamer zagen we de rivier en de brug.
Tijdens de eerste nacht hoorde ik duidelijk treinen rijden. Daar had ik nochtans niks van gezien... Dus 's morgens meteen eens goed gekeken. Bleek dat de brug een dubbeldekker was, waar de treinen onderaan en het autoverkeer bovenaan gebruik van maakten. Google maps vertelde me bovendien dat het station er meteen naast lag.
Om een lang verhaal kort te maken... hier zijn de foto's.







Op mijn Flickr-account staat nog meer voor de geïnteresseerden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Kees-Jan

Vandaag wat stomers en diesels gefotografeerd in Beekbergen bij de VSM:


40 jaar VSM by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


40 jaar VSM by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


40 jaar VSM by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


40 jaar VSM by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Meer hier

Davy

Van het weekend citytrip gemaakt naar Amsterdam met de intercitytrein :)

20150906_124833 by davy vanmolle, on Flickr

vele onder ons gaan dit wel weten, wat is dat onderdeel tussen de wielen van de eerste bogie? bij dees treinstel lag dit tot tegen de rails.
Heb dat onderdeel nog al eens gezien bij onze treinen. Ik dacht aan een soort noodrem ofzo.

krisds

Ik denk eerder de uitrusting voor atb (treinbeïnvloedingssysteem), de nederlandse tbl . Sommige 77-ers zijn er ook mee uitgerust.

Davy

Ik heb het op dat langwerpig onderdeel tussen wiel één en wiel twee :) Je ziet het duidelijk steken op de foto van dit NS stel
Ik heb het al opgemerkt met een 77'er AM96, Desiro en I11 rijtuig

ward

Magneetremmen.
Deze komen in werking (bij ons) bij een noodremming.
77 heeft dit wel niet.
MR96, i11, M6, MW41, MR08 wel ;)

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

janieburton

Citaat van: doomslu op 05 september 2015, 19:50:19 PM
Het is ondertussen al meer dan een maand geleden, maar enkele beelden wilde ik jullie niet onthouden.
Onze laatste etappe van onze reis bracht ons naar Sesto Calende, een vijftigtal kilometer ten noordwesten van Milaan. Het is een klein stadje langs een rivier, die enkele honderden meters verderop uitmondt in de Lago Maggiore.
Bij het binnenrijden waren we de rivier overgestoken via een metalen brug. Ons hotel lag enkele honderden meters verderop aan de rivier. Van op het terrasje aan onze kamer zagen we de rivier en de brug.
Tijdens de eerste nacht hoorde ik duidelijk treinen rijden. Daar had ik nochtans niks van gezien... Dus 's morgens meteen eens goed gekeken. Bleek dat de brug een dubbeldekker was, waar de treinen onderaan en het autoverkeer bovenaan gebruik van maakten. Google maps vertelde me bovendien dat het station er meteen naast lag.
Om een lang verhaal kort te maken... hier zijn de foto's.







Op mijn Flickr-account staat nog meer voor de geïnteresseerden.

Mooi!

Veel gras op de perrons
 

doomslu

Het gras (of onkruid) staat er enkel op de perrons die niet meer in gebruik zijn.
Er is een splitsing vlak voor het station en de afbuigende lijn wordt blijkbaar wel nog bereden, maar de perrons zijn in onbruik geraakt.
Ik heb er ook geen enkele trein zien afslaan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

In Italië rijdt men zo te zien op witte rails. Cool.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


Powered By Diesel

Vandaag bij de Dwarsligger in Zeebrugge een kijkje gaan nemen.
Veel mooie banen gezien, maar de baan in de cafetaria stond toch met stip op 1 voor mij.
Iets te donker voor foto's binnen, maar gelukkig was in de omgeving de zon volop van de partij:





ik heb mij even uitgeleefd met de rode verfpot:




en nog wat details


running on heavy fuel

evan

Mooie foto's Wim!


Ik kwam gisteren in Schaerbeek deze tegen langs de Vilvoordelaan...



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter