Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Metpetergaathetbeter

Helaas zijn er dat van elk nr slechts één(op enkele na) dankzij onze vriend Olivier ! wat zoek je Newlook, Memling of eurof.oranje (C1?)

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 13 juni 2015, 13:01:44 PM
Tenzij je een paar I6Bc rijtuigen van roco hebt liggen.  ;D  :P :P :P

Bij mij liggen een stuk of 5 - I6'n  in oranje C1 kleur op een nieuwe eigenaar te wachten,
maar Oma zal het niet goedvinden want ze zijn op 1/100! ;D ;D ;D

;)

TBCédric

Citaat van: Rangeerduivel op 13 juni 2015, 14:05:22 PM
Citaat van: LS Models op 13 juni 2015, 13:01:44 PM
Tenzij je een paar I6Bc rijtuigen van roco hebt liggen.  ;D  :P :P :P

Bij mij liggen een stuk of 5 - I6'n  in oranje C1 kleur op een nieuwe eigenaar te wachten,
maar Oma zal het niet goedvinden want ze zijn op 1/100! ;D ;D ;D

;)

Ik heb geen Nederlandertjes nodig hoor Rudy! Heb een paar Blauwe met een roze band nodig.  ::)  ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Citaat van: LS Models op 13 juni 2015, 14:09:44 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 13 juni 2015, 14:05:22 PM
Citaat van: LS Models op 13 juni 2015, 13:01:44 PM
Tenzij je een paar I6Bc rijtuigen van roco hebt liggen.  ;D  :P :P :P

Bij mij liggen een stuk of 5 - I6'n  in oranje C1 kleur op een nieuwe eigenaar te wachten,
maar Oma zal het niet goedvinden want ze zijn op 1/100! ;D ;D ;D

;)

Ik heb geen Nederlandertjes nodig hoor Rudy! Heb een paar Blauwe met een roze band nodig.  ::)  ;D
Niet te veel in 1 keer willen Cedric, er staat nog ergens in een depot bij Rudy nen 26 te wachten voor jou naar 't schijnt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

Citaat van: 59erke op 12 juni 2015, 21:45:52 PM
Geen foto van kunnen nemen maar toch even vermelden.

Wie weet er meer ?

Vandaag langs mijn tuin een unieke treincombinatie zien passeren (lijn Gent-Eeklo (-Maldegem)
De 6041 met een K rijtuig, een HLE 20 en nog een sleep K rijtuigen.
Ze reden richting Eeklo omstreeks  de late namiddag.

Weet er iemand die iets meer weet, activiteit in Maldegem misschien dit weekend ?

(Voor wie zich afvraagt hoe die trein langs mijn tuin rijdt, ik woon langs lijn 58 Gent-Eeklo)

Was de 60 van de NMBS die wat (oud)materieel links en rechts verplaatst heeft, te bewaren stukken door/van de NMBS zelf.

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 13 juni 2015, 14:13:00 PM
Citaat van: LS Models op 13 juni 2015, 14:09:44 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 13 juni 2015, 14:05:22 PM
Citaat van: LS Models op 13 juni 2015, 13:01:44 PM
Tenzij je een paar I6Bc rijtuigen van roco hebt liggen.  ;D  :P :P :P

Bij mij liggen een stuk of 5 - I6'n  in oranje C1 kleur op een nieuwe eigenaar te wachten,
maar Oma zal het niet goedvinden want ze zijn op 1/100! ;D ;D ;D

;)

Ik heb geen Nederlandertjes nodig hoor Rudy! Heb een paar Blauwe met een roze band nodig.  ::)  ;D
Niet te veel in 1 keer willen Cedric, er staat nog ergens in een depot bij Rudy nen 26 te wachten voor jou naar 't schijnt.

De blauwtjes zijn inderdaad niet voor direct.  Dat zijn extraatjes voor later. De 26 zal waarschijnlijk binnenkort mee in verzending worden gestoken richting L59 FSN  ;D  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

59erke

Citaat van: 2012 op 13 juni 2015, 14:14:20 PM
Citaat van: 59erke op 12 juni 2015, 21:45:52 PM
Geen foto van kunnen nemen maar toch even vermelden.

Wie weet er meer ?

Vandaag langs mijn tuin een unieke treincombinatie zien passeren (lijn Gent-Eeklo (-Maldegem)
De 6041 met een K rijtuig, een HLE 20 en nog een sleep K rijtuigen.
Ze reden richting Eeklo omstreeks  de late namiddag.

Weet er iemand die iets meer weet, activiteit in Maldegem misschien dit weekend ?

(Voor wie zich afvraagt hoe die trein langs mijn tuin rijdt, ik woon langs lijn 58 Gent-Eeklo)

Was de 60 van de NMBS die wat (oud)materieel links en rechts verplaatst heeft, te bewaren stukken door/van de NMBS zelf.
[/quote

Zou mij verwonderen dat ze in Maldegem een type 20 aangekocht hebben...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jurgen

Niks aankopen, NMBS (of wie ook eigenaar is) leent museumstukken uit aan andere museumorganisaties omdat ze zelf niet genoeg plaats hebben om alles te plaatsen. Er heeft ooit eens een lijstje online gestaan wat waar zou gaan staan, maar of dit nog correct is weet ik niet.
Reeks 20 was toen nog geen museumstuk, dus zal daar ook niet op vermeld geweest zijn, maar ik vermoed dat men de reeks 20 dus ook gewoon in bruikleen geeft als museumstuk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tt4403

Was een overbrenging van La Louviere naar Dendermonde, Eeklo en Brugge.
De 2001 en het I5 rijtuig waren dus niet voor SCM maar kregen een plaatsje bij het patrimonium in Steenbrugge.
Was voorlopig trouwens de laatste rit op het Infrabel net want door een nieuwe wetgeving, afgelopen zaterdag ingegaan, wordt het voor museumvoertuigen moeilijk om nog te rijden. Denk hierbij onder andere aan de inbouw van TBL1+ of ETCS.

Powered By Diesel

Gisteren en vandaag nog in Ekeren gaan spotten na het werk.


















running on heavy fuel

centauri167


SuSke

Citaat van: Powered By Diesel op 18 juni 2015, 21:12:14 PM


Hangt er nu achter die Astride geen wagon voor kernafval ??

Gewoon in een goederentrein en zonder begeleiding. 't Zal dus wel een lege zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Klopt Suske , deze wagon is leeg. Komt van Mol.

SuSke

Wordt dan nog leuk om dat stammetje na te bouwen.
De Astride heb ik, een kernafvalkar ook en die huifwagens zijn nu ook niet direct een probleem.
Een sleepje richting Frankrijk  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter