Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

TBCédric

Vandaag ben ik tussen het schoolgebeuren en de uren van de club niet naar huis geweest. Had een remedieringsexamen dus was ik wat langer op school. Na mijn examen afgegeven te hebben heb ik mij "gespurt" naar het station. Heb dan dit als resultaat. (er is nog meer  ;D  8) )
Hle 1853 met M6 rijtuigen als IC naar Antwerpen-Centraal by LSModels, on Flickr

M6 Bx stuurstand 16/01/2015 by LSModels, on Flickr

Hle 1816 met M4 rijtuigen in Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

Hle 1818 met M6 rijtuigen als IC naar Antwerpen-Centraal by LSModels, on Flickr

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Die laatste is goed gelukt Cedric.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: Huugooke op 03 januari 2015, 10:51:41 AM
62Lier by huugooken, on Flickr

Deze mannen aan het werk gezien.

Met een 600 naar Lier, als er iemand een foto wil van het 1ste klasse interieur...
Wat is dat "tagatgatagatagataga" geluid eigenlijk? Ik zat precies in een ouwe stoomtrein.

dieselfreak

@ Cedric: dat fietspad komt mij zeer bekend voor, lang geleden stond op die plek het station Sint-Niklaas-West en was er een spooraansluiting naar de cementfabriek SVK.
MC

TBCédric

Bedankt Olivier. Voorlopig vind ik de M6 stuurstand een van mijn mooiste.

Marc, het is inderdaad aan SVK maar ik had geen idee dat daar Sint-Niklaas west lag. Ik had wel al zo'n vermoeden dat SVK een eigen industrie/spooraansluiting had.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dieselfreak

Citaat van: LS Models op 17 januari 2015, 12:21:01 PM
Bedankt Olivier. Voorlopig vind ik de M6 stuurstand een van mijn mooiste.

Marc, het is inderdaad aan SVK maar ik had geen idee dat daar Sint-Niklaas west lag. Ik had wel al zo'n vermoeden dat SVK een eigen industrie/spooraansluiting had.

Zo zag dezelfde plaats eruit in 1970:

http://www.waaserfgoed.be/erfgoed/25413-spoorlijn-59-spooraansluiting-svk

MC

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 17 januari 2015, 12:55:01 PM
Citaat van: LS Models op 17 januari 2015, 12:21:01 PM
Bedankt Olivier. Voorlopig vind ik de M6 stuurstand een van mijn mooiste.

Marc, het is inderdaad aan SVK maar ik had geen idee dat daar Sint-Niklaas west lag. Ik had wel al zo'n vermoeden dat SVK een eigen industrie/spooraansluiting had.

Zo zag dezelfde plaats eruit in 1970:

http://www.waaserfgoed.be/erfgoed/25413-spoorlijn-59-spooraansluiting-svk

Da was tenminste nog eens nen tijd tjzé, dan noemde we nen trein nog nen trein nu is het allemaal cijferkes en "vremde" woorden.
Schone tijd die veel herinneringen oproepen maar...............
Den Eric.

dieselfreak

...wat geweest is, is geweest. Maar het is fijn dat er nog foto's bestaan uit de tijd dat er nog èchte treinen reden en geen veredelde trams waarmee ik uiteraard de Misero bedoel. Grafitti was toen ook nog onbestaande, kortom, in zowat alle opzichten was het toen beter dan nu, toch wat de spoorwegen betreft.
MC

TBCédric

Soms zou ik gewoon eens terug in de tijd willen gaan voor een half dagje en al die bolle neuzen, rangeerders, stomers, elektrisch materieel te zien e.d. Zou wel een belevenis zijn geweest!

Bon, back in the present time en ik heb nog een paar foto's geüpload.



Zij aan zij staan de 2 nieuwste materieel types van de NMBS aan het perron van Sin-Niklaas. De AM 08550 rijdt straks verder door naar Antwerpen-Centraal en de 1813 zit ook te wachten op een bestuurder.



De 08550 rijdt zo dadelijk door, na een korte stop in Sint-Niklaas, naar Antwerpen-Centraal.



Twee AM 80 in new look, de linkse bevatte 1x memling en 1x new look, en de rechtse bevatte raar maar waar 2x new look. Mooie stammetjes als je mij vraagt.



De 08541 stopt en rijdt door naar Antwerpen-Centraal. De desiro's zorgen spijtig genoeg voor de IC verbindingen tussen Antwerpen en Oostende. Geef mij maar de AM 96 , M6 met 18/27 en I11 met de 18.

En een editje:

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Er zitten er een paar leuke tussen, Cedric. Mooi!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 17 januari 2015, 14:04:34 PM
...wat geweest is, is geweest. Maar het is fijn dat er nog foto's bestaan uit de tijd dat er nog èchte treinen reden en geen veredelde trams waarmee ik uiteraard de Misero bedoel. Grafitti was toen ook nog onbestaande, kortom, in zowat alle opzichten was het toen beter dan nu, toch wat de spoorwegen betreft.

Volledig mee eens, straks moe ik nog beginne schreen.
Den Eric.

TBCédric

Bedankt Luc én Evan! Ben nog een paar foto's aan het uitpluizen maar door de regen heb ik een paar onscherpe, bewogen of foto's met foute focus.  :(  :-[
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Ik heb al mijn foto's er op gezet. Diegene die willen kunnen ze bekijken op de onderstaande link.

https://www.flickr.com/photos/mijntreinfotos/
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Davy

zondag de 55er gespot in hometown Landen. de rest is van een paar weken geleden. elke week hangt er nen andere voor die wagons.
Wat zou de reden daarvan zijn!?
ik denk dat deze wagons bedoeld zijn voor de werken aan het perron in Tienen.