Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

59erke

ik dacht dat dit "afdankertjes" waren van het stoomcentrum maldegem, maar ik kan verkeerd zijn.
Ben zelf ook van de streek en deze staan er al een hele tijd.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

janieburton

Dat 1/2 treinstel zit er toch niet Belgisch uit, heb de indruk dat dit iets Oost Europees zou kunnen zijn.

In elk geval zal dat vol asbest zitten.
 

PeterC

Het zijn deze wagons  die zichtbaar zijn vanop de N9.  De ander kant ligt het Stoomcentrum.  Hoe het juist in elkaar zit, weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat die niets te maken hebben met het Stoomcentrum.

Groetjes, Peter


janieburton

Raar, na de "gele bollen"(zie ander draadje) weer een mysterie erbij.  ;)
 

PeterC

Citaat van: janieburton op 21 maart 2014, 19:53:16 PM
Raar, na de "gele bollen"(zie ander draadje) weer een mysterie erbij.  ;)

Er zijn daar blijkbaar nog 'mysteries'...

Openbare en gerechtelijke verkoop.


Groetjes, Peter


Ed ten Dam

Speciaal voor liefhebbers van oude goederenwagens heb ik op 2ehands.be DVD's geplaatst met 6 albums vol met zeer oude tekeningen en gegevens van oa Compagnie Générale Brussel, Ateliers de Construction Mont sur Marchiennes, Compagnie Centrale Nivelles, Compagnie Centrale a Morlanwelz, Dyle & Bacalan Leuven, Métallurgique Nivelles, La Brugeoise Brugge, Halot Leuven van wagons die ze gebouwd hebben voor de Nederlandse staatspoorwegen en de overgenomen Wagons van de maatschappij Luik-Maastricht.

Ed

59erke

Citaat van: PeterC op 21 maart 2014, 20:08:05 PM


Er zijn daar blijkbaar nog 'mysteries'...

Openbare en gerechtelijke verkoop.




Zou gaan over het verwijderen van materieel dat daar al een tijd staat gestationeerd en waarvan de eigenaar onbekend of niet te vinden is.

'Het huis de Gerechtsdeurwaarders in Gent heeft de verkoop aangekondigd twee stoomlocomotieven en nog wat reserveonderdelen, die zich bevinden in het station van Maldegem. De Raad van Bestuur van de VZW Stoomcentrum Maldegem laat weten, dat dit materieel geen eigendom is van de vereniging en niet door haar wordt gebruikt en dat ze sedert 2005 probeert om dit materieel uit het station te laten verwijderen. De verkoop wordt georganiseerd op last van een schuldeiser van de eigenaar. Wie geïnteresseerd is in dit materieel kan een bezoek afspreken op het  e-mail adres info@stoomcentrum.be of de heer Degruyter op 0475/52.27.74. De stationssite van Maldegem is in geen geval vrij toegankelijk. Er zal in geen enkel geval worden toegelaten om dit materieel ter plaatse te slopen. De verkopende gerechtsdeurwaarder De Knibber kan gecontacteerd worden op nr. 09/221.79.42.
Deze verkoop heeft dus niets te maken met de VZW Stoomcentrum Maldegem en haar activiteiten.'
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

janieburton

#3172
Citaat van: 59erke op 21 maart 2014, 20:15:40 PM
Citaat van: PeterC op 21 maart 2014, 20:08:05 PM


Er zijn daar blijkbaar nog 'mysteries'...

Openbare en gerechtelijke verkoop.




Zou gaan over het verwijderen van materieel dat daar al een tijd staat gestationeerd en waarvan de eigenaar onbekend of niet te vinden is.

'Het huis de Gerechtsdeurwaarders in Gent heeft de verkoop aangekondigd twee stoomlocomotieven en nog wat reserveonderdelen, die zich bevinden in het station van Maldegem. De Raad van Bestuur van de VZW Stoomcentrum Maldegem laat weten, dat dit materieel geen eigendom is van de vereniging en niet door haar wordt gebruikt en dat ze sedert 2005 probeert om dit materieel uit het station te laten verwijderen. De verkoop wordt georganiseerd op last van een schuldeiser van de eigenaar. Wie geïnteresseerd is in dit materieel kan een bezoek afspreken op het  e-mail adres info@stoomcentrum.be of de heer Degruyter op 0475/52.27.74. De stationssite van Maldegem is in geen geval vrij toegankelijk. Er zal in geen enkel geval worden toegelaten om dit materieel ter plaatse te slopen. De verkopende gerechtsdeurwaarder De Knibber kan gecontacteerd worden op nr. 09/221.79.42.
Deze verkoop heeft dus niets te maken met de VZW Stoomcentrum Maldegem en haar activiteiten.'

De mysterieuze vragen: ::)

1. volgens de raad van bestuur is het materieel geen eigendom van het stoomcentrum.

2. hoe komt het dan op hun terrein? Dan hebben ze ooit toch toelating gegeven om het er te plaatsen.

2a. of is het "pats boem" zomaar uit de lucht komen gevallen op hun terreinen?

3. volgens 59erke is het materieel waarvan de eigenaar onbekend is (Dju waar heb ik die schaal 1/1 stoomloc toch achter gelaten :D, zie "pats boem")

4. eveneens volgens 59erke kan het om materieel gaan waarvan de eigenaar onvindbaar is en dat is aannemelijk als de eigenaar is overleden maar... kan men zich niet altijd verhalen op de erfgenamen?

5. de verkoop wordt georganiseerd  op last van een schuldeiser van de eigenaar( dan weten ze toch wie dat daar een stoomloc heeft achtergelaten)

Er zal niet worden toegelaten om het ter plaatsen te slopen, ik zie geen enkele "oud ijzermarchand" een vrachtwagen dieplader en een kraan bij Sarens  huren om dat oud ijzer(TKP 4436) te verplaatsen naar zijn terrein om hem dan daar te slopen.
De ander loc krijgen ze misschien verkocht als hij nog rijdt maar wie gaat die kopen?

Zoals Peter schrijft er zijn nog mysteries

Ben benieuwd naar het resultaat.

NB:Misschien zijn die rijtuigen naast dat voetbalveld daar ooit ook "pats boem" uit de lucht komen gevallen  :D :D :D :D
 

Geert SBB 460

Hallo,
Die wagens staan daar reeds tig jaren. Vroeger stonden er voor zover ik mij herriner zelfs enkele (stoom)loks bij. Volgens mij waren of zijn deze eigendom van de firma Sobemai die op hetzelfde terrein huizen. Wat ze er ooit mee van plan waren is mij ook niet duidelijk.
Mvg, Geert.

Powered By Diesel

Spoorvernieuwingswerken op lijn 29 Herentals-Turnhout.
Op enkele uren tijd was dit er allemaal te zien:

1. Vervangen dwarsliggers


2. Onderstopper


3. Ballasttrein




4. Verdeling van ballast


5. Machine die achter de personen stond die de rails aan het vastleggen waren



running on heavy fuel

Rikkie

Citaat van: janieburton op 22 maart 2014, 00:27:29 AM
Citaat van: 59erke op 21 maart 2014, 20:15:40 PM
Citaat van: PeterC op 21 maart 2014, 20:08:05 PM


Er zijn daar blijkbaar nog 'mysteries'...

Openbare en gerechtelijke verkoop.




Zou gaan over het verwijderen van materieel dat daar al een tijd staat gestationeerd en waarvan de eigenaar onbekend of niet te vinden is.

'Het huis de Gerechtsdeurwaarders in Gent heeft de verkoop aangekondigd twee stoomlocomotieven en nog wat reserveonderdelen, die zich bevinden in het station van Maldegem. De Raad van Bestuur van de VZW Stoomcentrum Maldegem laat weten, dat dit materieel geen eigendom is van de vereniging en niet door haar wordt gebruikt en dat ze sedert 2005 probeert om dit materieel uit het station te laten verwijderen. De verkoop wordt georganiseerd op last van een schuldeiser van de eigenaar. Wie geïnteresseerd is in dit materieel kan een bezoek afspreken op het  e-mail adres info@stoomcentrum.be of de heer Degruyter op 0475/52.27.74. De stationssite van Maldegem is in geen geval vrij toegankelijk. Er zal in geen enkel geval worden toegelaten om dit materieel ter plaatse te slopen. De verkopende gerechtsdeurwaarder De Knibber kan gecontacteerd worden op nr. 09/221.79.42.
Deze verkoop heeft dus niets te maken met de VZW Stoomcentrum Maldegem en haar activiteiten.'

De mysterieuze vragen: ::)

1. volgens de raad van bestuur is het materieel geen eigendom van het stoomcentrum.

2. hoe komt het dan op hun terrein? Dan hebben ze ooit toch toelating gegeven om het er te plaatsen.

2a. of is het "pats boem" zomaar uit de lucht komen gevallen op hun terreinen?

3. volgens 59erke is het materieel waarvan de eigenaar onbekend is (Dju waar heb ik die schaal 1/1 stoomloc toch achter gelaten :D, zie "pats boem")

4. eveneens volgens 59erke kan het om materieel gaan waarvan de eigenaar onvindbaar is en dat is aannemelijk als de eigenaar is overleden maar... kan men zich niet altijd verhalen op de erfgenamen?

5. de verkoop wordt georganiseerd  op last van een schuldeiser van de eigenaar( dan weten ze toch wie dat daar een stoomloc heeft achtergelaten)

Er zal niet worden toegelaten om het ter plaatsen te slopen, ik zie geen enkele "oud ijzermarchand" een vrachtwagen dieplader en een kraan bij Sarens  huren om dat oud ijzer(TKP 4436) te verplaatsen naar zijn terrein om hem dan daar te slopen.
De ander loc krijgen ze misschien verkocht als hij nog rijdt maar wie gaat die kopen?

Zoals Peter schrijft er zijn nog mysteries

Ben benieuwd naar het resultaat.

NB:Misschien zijn die rijtuigen naast dat voetbalveld daar ooit ook "pats boem" uit de lucht komen gevallen  :D :D :D :D

-De vroege eigenaar van het bedrijf Sobemai (waar ook het voetbalterrein is) was een verzamelaar van oud trein materiaal. In de beginjaren was het stoomcentrum een modelbouwvereniging (De Blauwe Wimpel) waar er een treinbaan stond in Brugge. Uiteindelijk werd uitgekeken naar een 'nieuwe' locatie en het werd Sobemai te Maldegem. Heel wat jaren verder heeft de vereniging zich definitief gevestigd op het stationsterrein van Maldegem maar de modeltreinen werden levensecht.  :)

-De 2 locomotieven en materiaal zijn niet van SCM maar zijn privé-eigendom. Voor verdere uitleg:de gerechtsdeurwaarders.

Grt
Rikkie

janieburton

 

SuSke

"Vergeten" signalisatie bij de aanleg van een nieuwe parking  8)  :-X





De desbetreffende spoorlijn is al enkele jaren buiten dienst  :) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ward

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

swarol

Hoorde vannacht een raar geluid en zag een zwaailicht, het was een graafmachine die over het spoor kwam gedenderd, was niet rap genoeg voor foto maar toch een raar zicht :-)
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa