Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Mattias

Citaat van: OMC op 23 oktober 2013, 23:28:04 PM
Let op, tijden zijn theoretische doorkomsten. Men dient men eventuele vertragingen rekening te houden.

Inderdaad... Tis de privé die hem rijdt...  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

wisselstromer

jurgen
ik rij elke dag van leuven naar aarschot in de klassiekjes , de trein van 17u34 in leuven naar hasselt


Citaat van: Jurgen op 23 oktober 2013, 10:22:11 AM
Citaat van: OMC op 22 oktober 2013, 20:41:32 PM
Citaat van: Jurgen op 22 oktober 2013, 16:23:43 PM
Vandaag een Desiro gezien in Diegem toen ik naar mijn sollicitatiegesprek ging. Uiteraard had ik geen camera bij.

Verzekeren deze stellen als enige de treindienst tussen Leuven en Diegem of rijden daar ook nog klassiekjes rond? Ik vraag het maar omdat, als ik de job heb, dat ik dan met de trein zal gaan werken. Dan weet ik meteen wat ik kan verwachten.  :)

Om een klassiekje tegen te komen moet je tegenwoordig een dosis geluk hebben want die haalt men geleidelijk uit roulatie. In Oostende staan er al enkele te wachten op transport en in Stockem staat er al een halve bundel gevuld met omgedraaide klassiekjes. Dus mijn gok gaat naar Desiro's :)

En de gemoderniseerde klassiekjes dan? Waar rijden die dan rond?
Want nu je het zegt, hier in Aarschot zie ik eigenlijk ook geen gemoderniseerde klassiekjes meer. Het zijn bijna allemaal Breaks, Duikbrillen of M6, tijdens de piekuren komen er ook M4'en langs, maar dat zijn zowat de enige rijtuigen die ik hier nog zie.
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Ok, vandaar dat ik die nooit zie, dan zit ik aan tafel te eten.  ;D

Bedankt voor de info. Maandag mag ik voor een tweede gesprek naar Diegem en neem ik voor de eerste keer op 10 jaar tijd terug de trein. Misschien zie ik dan meteen wel tientallen klassiekjes langsrijden.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Jurgen

Positief nieuws voor je, we zullen de duimen drukken en hopen op een goede afloop

Wim

OMC

Citaat van: Mattias op 24 oktober 2013, 05:11:50 AM
Citaat van: OMC op 23 oktober 2013, 23:28:04 PM
Let op, tijden zijn theoretische doorkomsten. Men dient men eventuele vertragingen rekening te houden.

Inderdaad... Tis de privé die hem rijdt...  ::)

Met -15 gereden begot  ???
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OlivierV

Ben eens samen op stap geweest met een kompaan van 't forum deze middag. Eveneens student te Gent.





Crossrail DE6311


HLD7732 "Albatros"


HLE2814


HLD7711
Bedieningstrein op weg naar Arcelor/Mittal Gent.

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Citaat van: OlivierV op 24 oktober 2013, 22:14:36 PM
Ben eens samen op stap geweest met een kompaan van 't forum deze middag. Eveneens student te Gent.

Groet

::) ::) ::)

Metpetergaathetbeter

Schone maten hebt gij Stephen !  ;D

Blijkbaar is die ook student en ik maar altijd denken  dat die kerel bakkergast was !
Groeten Peter ;)

2012

Citaat van: LS Models op 12 oktober 2013, 11:23:40 AM
Citaat van: Steven123 op 12 oktober 2013, 11:19:03 AM
Amai amai,  goed bezig Cedric!  8)
Nog veel succes met het spotten  :D
Groeten
Steven

Dankje, het zijn gewoon bewerkte foto's die ik heb getrokken.

met welk programma ? vind da wel leuk eigelijk

dani

Citaat van: OlivierV op 24 oktober 2013, 22:14:36 PM
Ben eens samen op stap geweest met een kompaan van 't forum deze middag. Eveneens student te Gent.

HLE2814

Eikes, azo ne vuilen trein !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

D_Loc

Voor wie het interesseert is hier nog een filmpje van enkele (Belgische) treinen in Luxemburg (klik op de foto):
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

OMC

Een selectie uit een maandje fotograferen:


Een reeks die bijna steeds vertegenwoordigd is in mijn overzichten is de reeks 55, en deze foto krijgt een speciale plaats omdat deze machinist zo vriendelijk was om vol gas aan mijn lens voorbij te rijden. Zo lang geleden dat ik een 55er nog eens vol aan de bak van vlakbij mocht aanschouwen en telkens blijkt dat toch een kick geven. Trein ging van Bundel-Zuid in de Waaslandhaven naar Schaarbeek met een bovenleidingstrein die overwegend uit wagons van Engema was samengesteld. (Deurne, 27-09-2013, 11:30)


Het treinongeval in Remersdaal begin oktober bracht flink wat hinder met zich mee in het goederenvervoer tussen België en Duitsland. Enkele dagen was er tijdens de daguren totaal geen verkeer tussen Visé-Haut en Montzen mogelijk en tijdens de nachturen slechts op enkelspoor. Daarom koos onder andere operator Crossrail ervoor om via een alternatieve route op bestemming te geraken. We zien hier de gekende P&O trein Zeebrugge-Voorhaven-West - Gallarate met een vertraging van net geen 2 uur de vertakking West-Berchem passeren richting Roosendaal om zo via Venlo op haar bestemming te geraken. Ook andere treinen zoals de GTS en IFB van Crossrail reden langs lijn 59 maar helaas was het toen al te donker om hier nog een duidelijk foto te maken. (Y.West-Berchem, 02-10-2013, 12:26)


Lang geleden dat ik er nog eentje te pakken kon krijgen, maar op 5 oktober kwam er nog eens een loc van de reeks 29 voor de lens en dit met een gesloten goederentrein uit Kijfhoek Rotterdam. De 2904 heeft hier een trein bij die een tussenstop maakt op Antwerpen-Noord waar de T28, die de rit van Kijfhoek tot Antwerpen-Noord verzorgd heeft, van de trein wordt gehaald en de T29 voor de trein wordt gezet. De rit gaat naar Calais-Frethun en verder naar het Welshe Llannelli. (Antwerpen-Berchem, 05-10-2013, 11:38)


Eerder hierboven had ik het al eens over het treinongeluk in Remersdaal, en bovenstaande foto is hier een gevolg van. Op 1 oktober reed een beladen Fiattrein van Crossrail van Aachen-West naar de Antwerpse Waaslandhaven in op een schroottrein naar Genk-Goederen en verloor daarbij een deel van z'n lading op de spoorbrug van Remersdaal. Over de precieze omstandigheden is door bevoegde instanties discreet gecommuniceerd. Crossrail loc toen was de DE6313, ex-Railion 266 107-2, en werd op 5 oktober van de bundel Visé overgebracht naar Antwerpen-Noord door Crossrail DE6307 voor schouwing en herstelling. Een kleine week later was de loc reeds opnieuw in dienst. (Antwerpen-Berchem, 05-10-2013, 11:49)


Nog locs die ik graag zie komen zijn de CFL-varianten van de HLE 13, namelijk de CFL 3000. Als ik ze tegenkom heb ik al te vaak hetzelfde nummer dus dat maakt dat ik eens tot in Luxemburg moet gaan (flauwe excuus om 1800en te zien ..). CFL 3020 en BLX 1324 hebben een hupac bij afkomstig uit Basel SBB die zijn gare terminus kent bij Antwerpen-Noord C2. (Antwerpen-Berchem, 05-10-2013, 13:32)


Nog maar eens op 5 oktober reed het TSP - PFT een fotorit naar de Waaslandhaven en streek rond Dendermonde, voorziene locs waren de 5941 en de 6077. In Dendermonde vervoegde de 6219 van Infrabel de gelederen. We zien de trein hier naast de karakteristieke kasseiweg naast het station van Mortsel op lijn 27 Brussel-Noord - Antwerpen-Centraal met de 6077 op kop met daarachter 5x K1 en de 5941 als sluitstuk. (Mortsel, 05-10-2013, 14:46)


Op 19 oktober nam een bevriende machinist afscheid van de goederenas Antwerpen-Aachen-Antwerpen, vaak heb ik hem onbewust gefotografeerd en wist hij het me nadien te zeggen, maar ditmaal mocht een aandenken aan zijn laatste rit vanuit Duitsland naar Antwerpen niet ontbreken en mocht hij voor een (voorlopig?) laatste keer met een trein uit Duitsland op de foto, ditmaal met een hupac van Gallarate naar Antwerpen-Oorderen. In de toekomst zal hij op Antwerpen-Luxemburg rijden, zware kost op de studiebanken dus! (Mortsel, 19-10-2013, 16:24)


Een opkomende speler op de goederenmarkt is Railtraxx, het geesteskind van Ronny Dillen, een man die mee aan de wieg van het voormalige DLC stond. Na de overname van de Novaratrein Antwerpen-Main Hub - Novara en de samenwerking met Europorte heeft Railtraxx met de Rheinhausenshuttle Zeebrugge - Duisburg-Rheinhausen nog een andere trein in z'n portefeuille met deze Frenkendorf shuttle die sinds kort vertrekt vanaf de terminal Zomerweg bij de havensectie Antwerpen-Angola. Op dinsdag en donderdag is deze in Antwerpen bij daglicht te fotograferen met een class 66, op de foto was dat de RL001, die blijkbaar samen met de Rheinhausenshuttle van Captrain naar Railtraxx is verhuisd. Bij Railtraxx heeft men ook nog de PB20 in dienst alsook een nog niet nader genoemde grijze class 66 waarvan het vermoeden bestaat dat het hier de ex-ERS en ex-RRF 6612 betreft die recent met ETCS werd uitgerust, wat voor België uniek zou zijn als we over een class 66  praten. Eerstdaags hoop ik hiervan uitsluitsel te krijgen/zien. Op de foto zien we de RL001 met een 3/4e beladen Frenkendorfshuttle en een goed geluimde machinist die onder een even goed geluimde herfstzon koers zetten richting Duitsland. (Deurne, 22-10-2013, 12:06)

Dat was het weeral voor nu! Grtz  ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

D_Loc

Citaat van: OMC op 28 oktober 2013, 02:15:53 AM
Zo lang geleden dat ik een 55er nog eens vol aan de bak van vlakbij mocht aanschouwen en telkens blijkt dat toch een kick geven.
Ik raad je aan om dan toch eens naar Luxemburg te gaan. Als er 1800'en worden ingezet (wat normaal gesproken dagelijks het geval is) heb je bij de voormalige staalfabriek in Schifflange ca. 99% kans dat er een 1800 vol gas of optrekkend naar vol gas met een staaltrein voorbij komt  ;)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

evan

Bedankt voor de weeral knappe foto's mannen en "studenten"  ;D 8)





Ik was gisteren met m'n vader op wandel in de natuur rond de haven.  Het was namelijk ideaal weer voor zulke aangelegenheid.

Terwijl ik op de dijk liep langs het natuurdomein te Kallo bij Beveren reed deze vogel voorbij...

Toeval of niet, maar ik heb hem 8)



Ik was net m'n polarisatiefilter op m'n lens aan het zetten toen ik een trein op de brug over de E34 hoorde bollen.  Ik dacht "77 nummer zoveel", maar tot m'n verbazing was het een losse loco van DB Schenker :o  Gelukkig kon ik hem nog trekken :)



Doorrit bundel KALLO:



Voila

Oh ja nog een sfeerplaatje van het natuurdomein te Kallo ;) Geen treinen, maar zalig zonneke en wind 8)





Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Die laatste foto, is dat om even mooi na te maken in model?  ::) 
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum