Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

janieburton

 

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

janieburton

 

Davy

Ik weet niet hoelang dit al is maar als je op Google maps blijft inzoomen op schaarbeek dan krijg je een schuin zicht (ipv bovenuit) op al het materiaal dat er staat. mooi om eens te zien. kweet niet of dat voor andere gebieden ook geld. De moeite om alles een af te zien :)

Davy

En Antwerpen haven doet ook mee :)
Voor wie van Amerikaans materiaal houd, Cheyenne rangeerterrein bv
Binnen een paar jaar zien we de treinen live rijden via sateliet ;) dat zou mooi zijn

TBCédric

Vandaag gespot in

Beveren (waas) by modeltrainho, on Flickr

Veel van deze gezien:

AM 96 by modeltrainho, on Flickr

AM 96 by modeltrainho, on Flickr

AM 96 by modeltrainho, on Flickr

AM 96 by modeltrainho, on Flickr

AM 96 car by modeltrainho, on Flickr

AM 96 by modeltrainho, on Flickr

AM 96 by modeltrainho, on Flickr
Maar ook deze:

AM 800 + AM 86 by modeltrainho, on Flickr

AM 86 by modeltrainho, on Flickr

Maar mijn kers op de taart was dit:
http://www.youtube.com/watch?v=KX4wWHSBqgA
http://www.youtube.com/watch?v=A8eTr6YCl4U

De rest volgt nog
Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Vandaag een Desiro gezien in Diegem toen ik naar mijn sollicitatiegesprek ging. Uiteraard had ik geen camera bij.

Verzekeren deze stellen als enige de treindienst tussen Leuven en Diegem of rijden daar ook nog klassiekjes rond? Ik vraag het maar omdat, als ik de job heb, dat ik dan met de trein zal gaan werken. Dan weet ik meteen wat ik kan verwachten.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Nog eentje bewerkt:


AM 96 by modeltrainho, on Flickr


er zijn nog paar filmpjes bijgekomen. de resterende 30 filmpjes zullen binnen een maand allemaal geupload zijn.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OMC

Citaat van: Jurgen op 22 oktober 2013, 16:23:43 PM
Vandaag een Desiro gezien in Diegem toen ik naar mijn sollicitatiegesprek ging. Uiteraard had ik geen camera bij.

Verzekeren deze stellen als enige de treindienst tussen Leuven en Diegem of rijden daar ook nog klassiekjes rond? Ik vraag het maar omdat, als ik de job heb, dat ik dan met de trein zal gaan werken. Dan weet ik meteen wat ik kan verwachten.  :)

Om een klassiekje tegen te komen moet je tegenwoordig een dosis geluk hebben want die haalt men geleidelijk uit roulatie. In Oostende staan er al enkele te wachten op transport en in Stockem staat er al een halve bundel gevuld met omgedraaide klassiekjes. Dus mijn gok gaat naar Desiro's :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Jurgen

Citaat van: OMC op 22 oktober 2013, 20:41:32 PM
Citaat van: Jurgen op 22 oktober 2013, 16:23:43 PM
Vandaag een Desiro gezien in Diegem toen ik naar mijn sollicitatiegesprek ging. Uiteraard had ik geen camera bij.

Verzekeren deze stellen als enige de treindienst tussen Leuven en Diegem of rijden daar ook nog klassiekjes rond? Ik vraag het maar omdat, als ik de job heb, dat ik dan met de trein zal gaan werken. Dan weet ik meteen wat ik kan verwachten.  :)

Om een klassiekje tegen te komen moet je tegenwoordig een dosis geluk hebben want die haalt men geleidelijk uit roulatie. In Oostende staan er al enkele te wachten op transport en in Stockem staat er al een halve bundel gevuld met omgedraaide klassiekjes. Dus mijn gok gaat naar Desiro's :)

En de gemoderniseerde klassiekjes dan? Waar rijden die dan rond?
Want nu je het zegt, hier in Aarschot zie ik eigenlijk ook geen gemoderniseerde klassiekjes meer. Het zijn bijna allemaal Breaks, Duikbrillen of M6, tijdens de piekuren komen er ook M4'en langs, maar dat zijn zowat de enige rijtuigen die ik hier nog zie.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Ik heb gisteren nog in een gemoderniseerd klassiekske gereden. Lijn 12: twee stuks als IR Charleroi-Essen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Ik vond dit wel een leuke scène... :)



... nog niet zo dikwijls gezien.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OMC

Citaat van: rixke rail op 23 oktober 2013, 21:41:18 PM
Ik vond dit wel een leuke scène... :)

...
... nog niet zo dikwijls gezien.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Enkele draden lager gaan zitten durven ze niet want dan zijn ze niet te houden van "de spanning" ...  :P
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Voor diegenen onder ons die morgen vrij zijn, er vertrekt vanuit Aachen-West (9u30 in theorie) een transport gereden door Rurtalbahn dat een G1000 van BASF naar de Antwerpse afdeling van BASF zal overbrengen. Waarschijnlijk zal de loc getrokken worden door een class 66 van Rurtalbahn aangezien deze G1000 niet gehomologeerd is voor het Infrabel-net. Belangrijkste doorkomsten:

- Tongeren (10:21)
- Hasselt (10:46)
- Diest (11:08)
- Heist-op-den-Berg (11:41)
- Lier (11:58)
- Antwerpen-Berchem (12:10)
- Y.Schijn (12:29)

Let op, tijden zijn theoretische doorkomsten. Men dient men eventuele vertragingen rekening te houden.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be