Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

evan

Kaai 1204 he?  Kallo geloof ik? 
Ik zit er vlak bij op de hoek van de Land van Waaslaan en Kruipin.  TR heeft er zijn kantoren voor de LHSV...

Die scraptreinen zie ik ook geregeld passeren.  Binnenkort zal je er ook een 55 kunnen zien passeren  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Reeves,

toch geen weer om nu uit uw dak te gaan ! ;D

Groeten Peter ;)

OMC

Citaat van: Jurgen op 31 juli 2013, 10:37:17 AM
Wat is eigenlijk het verhaal achter deze wagens? Waarom worden ze gehuurd? Heeft men niet genoeg eigen ballastwagens? Zijn er dan echt zo veel werken op onze spoorwegen?
Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat er hier in Aarschot ook al een hele tijd één staat die blijkbaar geen vin verroert. Eerst stond hij eenzaam en alleen op een doodlopend spoor, daarna kwam er een platte wagen bij staan (ik dacht een Ks) en vervolgens kwam er een andere wagen type Sgns bij staan ipv de Ks. Ondertussen staan ze hier al een paar weken zonder te bewegen.

Waarom ze gehuurd worden door Infrabel? Geen sluitende verklaring voor, mogelijk voor het opvangen van tekorten door inzet van de typische Uay (tremels) op andere werven/werken?

Die wagons die jij opnoemt in Aarschot hebben mogelijk defecten of zijn hun revisietermijn gepasseerd. Voor 1 wagonnetje legt men nauwelijks ritten in om deze tot bij een wagonhersteller te brengen, dus mogelijk wachten ze tot er een stuk of 5 bij elkaar staan. Kan je zien of ze gekoppeld zijn? (koppeling alleen, geen remslangen)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Jurgen

Vandaag is het iets te warm, ik zal morgen eens een kijkje gaan nemen. Tot nu toe heb ik daar nog niet op gelet.

Maar meer dan die 2 wagens die er nu staan kan men niet meer zetten want de locs van de piekuurtreinen gebruiken datzelfde doodlopende spoor om om te lopen. Als er nog een wagen extra bijgezet zou worden zouden de locs het sein van dat spoor niet meer kunnen zien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

reeves

Hallo Evan, klopt volledig, laat die 55ers maar komen, heb er al eens een paar(2 ;)) gezien aan het opstelgebied waar de treinen en wagons klaarstaan (over katoennatie)

Wat is ;TR heeft er zijn kantoren voor de LHSV ?

Peter, ik ben uit m'n dak gegaan om acht uur s'morgens was lekker van temperatuur toen  8)

Groeten Tom

OlivierV

Citaat van: reeves op 02 augustus 2013, 16:11:53 PM
Hallo Evan, klopt volledig, laat die 55ers maar komen, heb er al eens een paar(2 ;)) gezien aan het opstelgebied waar de treinen en wagons klaarstaan (over katoennatie)

Wat is ;TR heeft er zijn kantoren voor de LHSV ?

Peter, ik ben uit m'n dak gegaan om acht uur s'morgens was lekker van temperatuur toen  8)

Groeten Tom
Tom, TR = Tuc Rail (waar Evan werkt). LHSV moet L en hogesnelheidsverbinding zijn, waar de L voor staat weet ik dus niet. Ik kan het natuurlijk ook even opzoeken...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

LHSV staat eerder voor LiefkensHoekSpoorVerbinding denk ik, maar ik kan er nu ook volledig naast zitten  ;)

OlivierV

Citaat van: Binco op 02 augustus 2013, 18:59:45 PM
LHSV staat eerder voor LiefkensHoekSpoorVerbinding denk ik, maar ik kan er nu ook volledig naast zitten  ;)
Denk eerder dat je er volledig opzit. ;)
De "Verbinding" had ik gelukkig al juist.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

reeves

Voila se weeral bijgeleerd vandaag  ;)

Eres

Vanmiddag was ik op Gare de Gouvy voor de weekend gangers te fotograferen. Dit keer stond de NMBS hle 1882 met Gummineus 476. Wat mij opviel tijdens het fotograferen dat er normaal de hle 11x I11 rijtuigen heeft en nu 10x maar met een voor mij een vreemd rijtuig. Ik ben geen kenner en wil graag leren dus aan jullie de vraag WELK TYPE RIJTUIG is dit.

Ik hoor graag van jullie.





Bedankt alvast

Wim


TBCédric

Dat is een I10. 2 of meer I10en zijn gereviseerd om 200 km/h te kunnen rijden (zie bogies). Ze versterken de stam I11.

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dani

#2742
ikz al ook een beperkt steentje bijdragen hier....

Eerst enkele van ons bezoekje aan >Rotterdam vorige maand.  Leuk Köfje   Sikje











Dan enkele van deze week hier in Aalst (sorry voor de abominabele kwaliteit van de foto's, genomen van in een trein met een aftandse blackberry)









Een duikbrilletje en een leuk diesel werkpaard, omgeving Brussel Zuid


En dan enkele in Bxl Zuid zelf.   Oud vs. nieuw :-)










Ik hoop vandaag even wat te kunnen gaan "spotten" als de warmte het toelaat



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loco

Citaat van: dani op 05 augustus 2013, 10:01:00 AM
ikz al ook een beperkt steentje bijdragen hier....

Eerst enkele van ons bezoekje aan >Rotterdam vorige maand.  Leuk Köfje





Is dit een Köf of een Sik. Ik weet het niet meer.

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )