Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

bockie

Brussel-Zuid: trein naar Antwerpen (23/7)
-----------------------------------------------------





Brussel-Zuid (25/7)
------------------------

Smurf - Thalys




Willem-Alexander - Thalys






2012

Citaat van: LS Models op 25 juli 2013, 21:25:09 PM
Van 13.30 tot 16.45 ongeveer. Soms kwam er 15-30 minuten geen enkele trein.  :-\  Gelukkig had ik een schuilhokje en wifi.  ;D

groeten cedric
Ben der ook gepasseerd ik deed 1836 en 1817, heb je zien staan  :o

Binco

Citaat van: ward op 18 juli 2013, 13:16:53 PM
Citaat van: OMC op 17 juli 2013, 21:33:01 PM
De oranje G2000'en van RRF zijn momenteel buiten dienst: de 1101 is met schade naar Duitsland afgevoerd in Januari, omdat de loc ook tegen de revisietermijn aan zat heeft men besloten de loc te herstellen en meteen te reviseren. De 1102 is na een aanrijding tussen Gent-Zeehaven en Zelzate-grens afgevoerd naar Merelbeke in afwachting van een nieuw draaistel, zou daar nu nog steeds moeten staan. De 1104 is daarvoor in de plaats gestuurd door de leasingmaatschappij. Dus voorlopig zal je daar enkel ex-R4C locs aantreffen. Dit wist een machinist van RF te zeggen overigens.

Voor de geïnteresseerden: de lege trein Geleen - Alaska wordt in Roosendaal verwacht rond 15u richting Antwerpen, dit van maandag tot vrijdag. Vertrek aldaar is om 21u45 voorzien.

De 1102 staat nog steeds in Merelbeke.
Laatste wat ik gehoord heb is dat ze hem binnenkort (op lorry's :s ) van Merelbeke naar Antwerpen
zouden brengen omdat zijn chasis beschadigd zou zijn en deze laten overkomen te duur is.

Mvg

Hij is vandaag overgebracht naar Antwerpen. De 1105 voerde deze taak uit.
Ik heb hem gespot in het station van Beveren Waas, foto's volgen.
Hij stond niet op lorry's maar werd gewoon meegestuurd met een trein kalkslurrywagons.

chef garde

Citaat van: 2012 op 26 juli 2013, 09:34:24 AM
Citaat van: LS Models op 25 juli 2013, 21:25:09 PM
Van 13.30 tot 16.45 ongeveer. Soms kwam er 15-30 minuten geen enkele trein.  :-\  Gelukkig had ik een schuilhokje en wifi.  ;D

groeten cedric
Ben der ook gepasseerd ik deed 1836 en 1817, heb je zien staan  :o
Jij ziet ook iedereen staan hé Kurt!  :D

TBCédric

Citaat van: evan op 25 juli 2013, 23:08:22 PM
Knap geluid die Europorte 8)  Er staat heel wat op het filmpje bij elkaar.

Groetjes

De filmpjes staan ook appart op mijn kanaal. zie handtekening.


groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

janieburton

Citaat van: PeterVG op 17 juli 2013, 19:31:29 PM
Nieuwe trein sinds 11 juli

Fotografisch valt er niets mee aan te vangen. Bundel Alaska werd recent volledig rondom voorzien van een hek. fotograferen is er onmogelijk geworden. Om toch beelden te kunnen maken van deze nieuwe trein heb ik dan maar uit noodzaak teruggegrepen naar de filmfunctie van mijn camera. Niet ideaal maar gelukkig wel sfeervol. De beelden zijn hier terug te vinden:

http://www.youtube.com/watch?v=MJayEd7Xb4I


Zou je met een telelens geen foto's kunnen maken?
 

Eres

Gisterenmiddag op station Gouvy. De CFL 3018 kwam binnen en werd er snel de personeelswisseling gedaan. De loc wilde vertrekken maar na enkele seconden in eens een hoop geknetter. Ik keek naar boven en zag de pantograaf naar beneden komen. De loc viel stil en kreeg een blackout.

De treinbestuurder deed vele pogingen om de zaak weer onder controle te krijgen wat dus niet lukte. De bestuurder van CFL werd er bij geroepen en die ging naar binnen. Kort daarna weer naar buiten de deed de deuren aan weerszijden open. Een paar minuten later kreeg men de pantograaf weer naar boven en na enkele testen kon de 3018 weer vertrekken met een goeie 5 minuten vertraging.

Ik sprak even later met de CFL bestuurder en deze vertelde mij dat het door een te hoge temperatuur kwam gelet op de buiten tropische temperatuur. Ik vraag mij af of ze hier niet bestendig tegen zijn. Nu moest de loc met 4 open deuren rijden en vraag ik mij wederom af mag/kan dit zo maar?







Op de onderste foto op de voorgrond de treinbestuurder van de CFL en op de achtergrond de treinbegeleider van NMBS

Wim


OlivierV

Wim, met 4 open deuren rijden lijkt mij geen probleem hoor, 't zijn niet de deuren in de bestuurderspost. Wat ik mij dan wel weer afvraag is, deze 13's & 3000's hebben nog ventilatie langs opzij, maar bij bv een 18² is dit volledig dicht...

Rare toeren allemaal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Evan. Kan je hier nog iets mee? Of iemand anders?

bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Wat ik mij afvraag, Hoe komt het dat er hier twee verschillende soorten dwarsliggers zijn?


Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mark7758

Gewoon. Er is ook een stuk aangepast. En dan met nieuwere dwarsliggers.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Hervé

"Vlamuitdovers" komen om de zoveel m voor in de bovenleiding. De verbreding die gemaakt wordt door de twee uit elkaar gaande, naar boven gerichte staven zorgt hiervoor.

GroeteN,
Hervé

Citaat van: LS Models op 28 juli 2013, 16:00:48 PM
Evan. Kan je hier nog iets mee? Of iemand anders?

bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric

janieburton

Citaat van: Hervé op 28 juli 2013, 21:45:30 PM
"Vlamuitdovers" komen om de zoveel m voor in de bovenleiding. De verbreding die gemaakt wordt door de twee uit elkaar gaande, naar boven gerichte staven zorgt hiervoor.

GroeteN,
Hervé

Citaat van: LS Models op 28 juli 2013, 16:00:48 PM
Evan. Kan je hier nog iets mee? Of iemand anders?



bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric

Maw Bliksemafleiders
 

2012

Citaat van: chef garde op 27 juli 2013, 15:03:06 PM
Citaat van: 2012 op 26 juli 2013, 09:34:24 AM
Citaat van: LS Models op 25 juli 2013, 21:25:09 PM
Van 13.30 tot 16.45 ongeveer. Soms kwam er 15-30 minuten geen enkele trein.  :-\  Gelukkig had ik een schuilhokje en wifi.  ;D

groeten cedric
Ben der ook gepasseerd ik deed 1836 en 1817, heb je zien staan  :o
Jij ziet ook iedereen staan hé Kurt!  :D

Eén en al aandacht tijdens de rit hé  ;)

knibbelknabbel

Citaat van: Eres op 28 juli 2013, 09:55:56 AM
Ik sprak even later met de CFL bestuurder en deze vertelde mij dat het door een te hoge temperatuur kwam gelet op de buiten tropische temperatuur. Ik vraag mij af of ze hier niet bestendig tegen zijn. Nu moest de loc met 4 open deuren rijden en vraag ik mij wederom af mag/kan dit zo maar?

Ze hebben hier nogal eens last van ja. Er is bij hoge temperaturen te weinig aanvoer van verse lucht om te koelen. De enige oplossing is dan om de 4 deuren van de machinekamer open te laten. De deuren komen niet rechtstreeks in de stuurpost uit, dus dit is geen probleem voor de veiligheid. En dan nog; vroeger bij een 26 of 23 of 20 (dus zonder airco) deden wij dat ook met de stuurpostdeuren om de machinist te "koelen"  ;D
Waarschijnlijk had de bestuurder tijdens de aflos de ventilatie even afgezet voor het lawaai. Eigenlijk zou dit niet mogen, en moet de ventilatie bestendig verzekerd zijn, ook tijdens stilstanden...