Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OlivierV

Citaat van: Binco op 25 juni 2013, 20:17:09 PM
Ik ken dat gevoel, Olivier!
Bij mij is Lijn 59 ook de favoriete lijn en het dichtst bij huis al steekt het soms wat tegen als er de ene AM96 na de andere voorbij komt.
Tegenwoordig zit ik vaak in de haven, daar komen die niet  8)
Verder ben ik ook wel blij met de combinatie HLE27+M4+HLE27, deze vervangen een stel AM96'ers geloof ik ...
;)
Die zie ik altijd eenmaal per uur rijden als ik daar van bv 15u tot 16u ga staan zie ik die combinatie 1x, alhoewel ik hem ook al een keertje zonder 2e loc heb gezien.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Anarchy

Wim,

Ik heb deze zelf gezien. Het enige wat ik kan zeggen is dat dat die 3 Desiro's in de richting van Brussel reden en kwamen uit de richting van Arlon. Het was een ledige rit. Deze heb ik dus op doortocht gezien te Libramont.

Eres

Jeroen

Woon je in Libramont toevallig?

Wim

Anarchy


Brossel

Citaat van: OlivierV op 25 juni 2013, 19:39:13 PM
Al ben ik wel enorm blij van de foto van die 2703, mooi met de snuit in de zon.

Uiteraard goed dat je enorm blij bent met je foto van die 2703, maar met de snuit in de zon???
Op de foto schijnt de zon toch echt niet op de lok, maar pas een heel eind verderop in het veld...

In zijn algemeenheid even een goed bedoelde tip van mijn kant:
Probeer geen groothoek (lens) te gebruiken....nu doe je dat bij al die geposte foto's en dat vertekent het beeld.

Ik weet niet wat voor soort camera je gebruikt.
Maar als het een spiegelreflex camera is, digitaal, zet de lens dan op minimaal 35 mm of meer.
Indien je een compact camera gebruikt...zoom dan eerst een stukje in.

Geloof me...je foto's zullen er mooier van worden.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

OlivierV

Davy, ik gebruik de EOS 350D van mijn vader met de standaard lens en verder gebeurt alles automatisch.
Snuit vol in de zon bedoelde ik eerder dat de zon achter mij zat want treinen uit de andere richting hadden tegenlicht en bijgevolg een donkere neus.

Ik neem je tips in acht en zal ze de volgende keer proberen toepassen.

Groetjes,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B-Cargo

Citaat van: Jurgen op 25 juni 2013, 18:12:22 PM
Wim, ik kan me levendig inbeelden hoe je jezelf voelde toen je die vreemde treinstellen zag staan in Gouvy.  ;D

Ik heb hetzelfde gevoel als er zo eens iets hier in Aarschot gebeurt. Hier staat al bijna een hele week een speciale goederenwagen van Infrabel die ingeschreven is in Roemeniƫ. Sinds maandag hangt er ook nog eens een platte wagen aan met rails erop.
Ik heb nog steeds geen idee wat die wagen hier staat te doen en waarvoor hij dient. Ik heb er foto's van gemaakt maar ben er nog niet toe gekomen om ze online te plaatsen.

Om maar te zeggen, ik ben blij dat je eindelijk eens wat afwisseling ziet daar in Gouvy.  :)

Die speciale wagen van Roemeense origine is van de operator voor spoorwerken Daxi, Infrabel huurt een reeks van deze wagens om ballast te lossen.
groetjes,

janieburton

Citaat van: OlivierV op 25 juni 2013, 18:47:32 PM
De vangst van op mijn berg te Shitfield


En waar mag dat wezen "Shitfield" in Belgie?

 

Binco

Citaat van: janieburton op 29 juni 2013, 01:29:19 AM
Citaat van: OlivierV op 25 juni 2013, 18:47:32 PM
De vangst van op mijn berg te Shitfield


En waar mag dat wezen "Shitfield" in Belgie?
Shitfield is Olivier's vrije vertaling van Beervelde  ;)
Foto's zijn dus gemaakt langs L59.

janieburton

Citaat van: Binco op 29 juni 2013, 09:21:10 AM
Citaat van: janieburton op 29 juni 2013, 01:29:19 AM
Citaat van: OlivierV op 25 juni 2013, 18:47:32 PM
De vangst van op mijn berg te Shitfield


En waar mag dat wezen "Shitfield" in Belgie?
Shitfield is Olivier's vrije vertaling van Beervelde  ;)
Foto's zijn dus gemaakt langs L59.


Ok, zeer plastisch omschreven
 

Eres

Ja het is weer weekend en dan altijd weer interessant te weten wat er weer staat geparkeerd. Dit weekend staat de NMBS hle 1878 en Gummineus 465. Bij de Gummineus is de ene kant wel beschilderd door de nieuwe van Gogh in opleiding maar waarschijnlijk door tijdgebrek heeft hij de andere kant nog niet kunnen doen.

Als ST achter de 1878 hangt de 61 88 80 90 015-3 Van alles een plaatje. Neem aan dat die grote deur achter de stuurcabine bestemd is voor reizigers met fietsen en ook rolstoel reizigers. Heb ergens ooit gelezen dat je de treinbegeleider moet informeren als je van deze deur gebruik wilt maken. De koppeling onder de Gummineus is dat ook een GF koppeling?





















Het was een lange wandeling vanaf de 1878 naar de ST

Prettig weekend allemaal

Wim

Davy

Weet er iemand waar de stelplaats van deze diesel reeks 6285 zich bevind? deze staat regelmatig in station Landen met allerlei goederenwagons.


Mattias

Volgens de laatste info waarover ik beschik zou die depot Charleroi-sud hebben.
Maar ik weet nu niet of dit de laatste NMBS-depot was, of als hij bij Infrabrol al bij een andere depot behoort..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Mattias

Ondertussen is bevestigd dat het inderdaad om Charlerloi-sud gaat als Infrabrol-depot!  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum