Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Eres

John

Hele mooie foto's speciaal die container shuttles

Wim

OlivierV

John, dat zijn weer fraaie prenten die je daar hebt geschoten!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

John,

even een vraagje aan wat zie je of met een NMBS(niet-log) en B-logistics te maken hebt ? Of weet je dat gewoon ?


Groeten Peter ;)

mark7758

Gewoon het logo op de loc. (Zijkant en misschien zelfs het UIC nummer dat al gewijzigd is.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

beiden dragen (nog) B ?

Groeten Peter :)

mark7758

Het logo B of B-Log is ook erg klein aan de zijkant van de loc.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: mark7758 op 19 juni 2013, 13:08:49 PM
Het logo B of B-Log is ook erg klein aan de zijkant van de loc.

niemand foto's van ? Op de kop valt er geen verschil te zien of er wordt aangewerkt ?


Groeten Peter ;)

Mattias

De eerste 45 locomotieven van de reeks 13 zijn volledig naar NMBS Logistics overgegaan.
De laatste 15 zijn bij de NMBS (Technics) gebleven.
Uit mijn info, heb ik echter ook dat 1358, 1356, 1355 onder Logisticsvlag zouden rijden.
Dit laatste is dus wel met een korrel zout te nemen en zeker niet bevestigd!
De 1358 heb ik echter wel op foto met een goederentrein eind mei vorig jaar... En 2 maanden later weer met een EC naar Luxemburg...

Dus of die laatste 15 locomotieven écht allemaal reizigerstreinen slepen, is maar de vraag..
Wel is het zo dat Logistics niet zomaar eventjes een loc gaat lenen..
Ze kunnen beroep doen op een locomotief bij Technics, maar dienen hiervoor wel huur te betalen..
Dus als Blog een loc tekort heeft en er dus één huurt bij Technics, kan het perfect zijn dat je die op foto hebt met een goederentrein...

Om even terug te komen op de vraag van Peter..
Alle Logistics-locomotieven (dus naast 13 ook de 77), werden verplicht ontdaan van het NMBS-logo, op straffe van boete!
(wat raar lijkt, want de NMBS is hoofdaandeelhouder van BLog...)
Dus logo's op de neus en zijkant werden ontdaan, alsook het logo/eigenaar van de loc, in het NVR-nr...

Om een voorbeeld te geven:
1358 rijdt nog steeds rond met het logo op beide fronten en zijkanten, alsook in het NVR-nr...
Zijn NVR-nr is nu dus: 91 88 0130 580-9 B-(B)

1325 werd ontdaan van zijn logo's en zijn NVR-nr werd veranderd van de (B) naar BLX
Zijn NVR-nr is nu dus: 91 88 0130 250-9 B-BLX


De foto's zijn niet op en top, maar ik had geen betere detailfoto's van het NVR-nr...  :)

Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Citaat van: Mattias op 19 juni 2013, 14:23:25 PM
Om even terug te komen op de vraag van Peter..
Alle Logistics-locomotieven (dus naast 13 ook de 77), werden verplicht ontdaan van het NMBS-logo, op straffe van boete!
(wat raar lijkt, want de NMBS is hoofdaandeelhouder van BLog...)
Mattias

Zal zeker weer een regeltje zijn van Europa?
 

Metpetergaathetbeter

Mattias,

leuk dat je dit eens wou plaatsen, had gehoord van die 13 die besteld kon worden bij personeel NMBS zonder B, maar op de foto's hadden de loc van de 2 verschillende filialen toch die B, dan kwam je uitleg dus van pas dus van nu af gaan we de boel ne keer in het oog houden !

Groeten Peter ;)

mark7758

Bedankt Mattias, vanaf het werk had ik geen toegang tot mijn foto's.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Eres

Vanmiddag dus eens op pad geweest in deze regio met een bekend forum lid genaamd Piet. Piet is hier op vakantie in Vielsalm en we hadden afgesproken dat wanneer hij hier zou zijn wij elkaar zouden ontmoeten en even kennis zouden maken. Dat is gedaan en hebben we samen even een leuke middag gehad.

Het feest begon op Gare de Gouvy alwaar de CFL 3006 en 3017 binnen kwamen. De CFL 3017 was overtijd en was met een 1,5 min weer vertrokken kan je nagaan hoeveel passagiers er in/uit moesten.  Toen naar Troisvierges gegaan alwaar de 2019 stond. Gevolgd door de binnenkomst van de CFL 2214 en gekoppeld aan de CFL 2204. We mochten even wat opnames maken van de 2e klasse interieur wat heel wat beter is dan de 1e klas in NL. Ook kregen we toestemming om opnames te maken binnen in de 2019. echter we moesten even wachten men was bezig. Even later kregen we te horen dat het niet kon vanwege een technisch mankement. De Pantograaf ging wel omhoog maar men kreeg geen kontakt/spanning  en was men even te druk. Ja dan even respect tonen en de boel laten zoals het was. spijtig maar een volgende keer beter.

















Piet het was fijn om je persoonlijk te leren kennen en hartstikke fijn om er samen op uit te zijn geweest. Graag tot een volgende keer zoals toegezegd maar dan wat zuidelijker zal ons doel zijn.

Wim

doomslu

Jammer dat Piet nergens te zien is.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OMC

UIC nummer van de 1359 => 91 88 013 059 0-8 B-(B) en zou volgens mijn info toch overgeheveld zijn naar B-logistics, dit als enige van de nummers 1346 t.e.m. 1360. Bij de reeks 77/78 is het nog leuker, want daar heeft B-Technics ook nog enkele eenheden in dienst.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

stefan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 juni 2013, 15:08:22 PM
Mattias,

leuk dat je dit eens wou plaatsen, had gehoord van die 13 die besteld kon worden bij personeel NMBS zonder B, maar op de foto's hadden de loc van de 2 verschillende filialen toch die B, dan kwam je uitleg dus van pas dus van nu af gaan we de boel ne keer in het oog houden !

Groeten Peter ;)

Kan er een 13 bij rail facilities bestelt worden ? Ik weet weer van nix :p

mvg stefan