Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Steven123

Geen echt spectaculaire foto's, (het was oa echt rotweer) maar ik heb gisteren tijdens de materieel-opleiding toch nog even deze type 23 op de gevoelige plaat kunnen zetten. Hij werd even later door een type 74 op kop gesleept, met nog enkele M6'en erachter.
(bundel Antw. schijnpoort)





In de stuurpost van de 23



type 74 op kop


Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

Ik heb al een paar keer in de new look breaks gezeten en ik heb eindelijk eens een foto van de binnenkant getrokken. (Let op het is gsm qualiteit)



2013-05-23 18.33.55 by modeltrainho, on Flickr


2013-05-23 18.34.04 by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

'k Vroeg het mij gisteren al af toen ik het op flickr zag, de new look breaks zijn inderdaad geslaagd, zowel langs binnen als langs buiten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Moest vanavond dus even onverwachts naar Gouvy en voor het geval dat maar even de camera meegenomen. en ja zo mooi helemaal alleen in het eindelijk mooie zonnetje toch maar een paar plaatjes gemaakt.

Helaas was ook dit treinstel ten prooi gevallen van gesubsidieerde die meer vrije tijd hebben als een normaal werkend persoon en het interessant vinden om iemand anders zijn eigendommen maar te behandelen. Oppakken die handel en kosten met 100ù boete er bovenop. Werk je niet goed dan ga je maar langs het spoor met een plastic zak alles schoonmaken. Of anders 5jr lang dagelijks de toiletten in de treinstellen laten schoonmaken met een tandenborstel.









Wim

dani

mooie foto's weer ...  jammer van dat bekladden wel !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

#2420
Gisteren na mijn examen "uhum" (/polshoogte nemen voor augustus) nog wat Pokémons wezen vangen.


HLE2829
Altijd leuk om te zien, wanneer je met de bus de brug van Gent-Dampoort passeert een een losse 2829 Gent-zeehaven rangeerstation ziet oprijden en hem een dik half uur later als eerste trein kan vangen.


HLE2817


G2000
Daar heb je naar mijn mening zo'n spuuglelijke locomotief.


SNCF 36023

Volgende keer gaan we meer langs het pad bij het spoor staan, dat lever toch net iets betere foto's op.

Groeten,
De jonge heer die zijn cursus Taal- en tekststructuren al redelijk onder de knie heeft!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Ja Olivier!
Je laatste foto is beter!

Wat die 18'en met die I11'en betreft,
Vandaag zag ik zo'n samenstelling de Kennedytunnel buiten rijden.
Dus doen deze de Antwerpen - Oostende?
Wie weet meer?

Nog veel succes met je examens, binnenkort staat mij hetzelfde te wachten  ;D

OlivierV

Citaat van: Binco op 31 mei 2013, 21:40:47 PM
Ja Olivier!
Je laatste foto is beter!

Wat die 18'en met die I11'en betreft,
Vandaag zag ik zo'n samenstelling de Kennedytunnel buiten rijden.
Dus doen deze de Antwerpen - Oostende?
Wie weet meer?

Nog veel succes met je examens, binnenkort staat mij hetzelfde te wachten  ;D
Dat gras ervoor is wel leuk enzo, maar het moet niet altijd een schone akker en een trein zijn, het mag ook wel een schone trein en een akker zijn ;)

Volgens mij is het inderdaad Antwerpen-Oostende (is lijn 59 te Shitfield (Beervelde)). Normaliter wordt deze met een 18 + M6'en en stuurstand gereden, maar deze week en vorige week donderdag telkens al 2x een 18, met een i11 stuurstand en 1 of meerdere i10 new looks.

Ja die examens, ik doe er 5/7 serieus mee, die andere 2 ga ik gewoon gaan om poolshoogte te nemen voor in augustus/september, de 5 die ik aux serieux doe, zijn degene waar ik mijzelf op zie slagen zoals dat van nu maandag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Op die foto met de 18 zie ik geen enkel I10 rijtuig (ik heb nochtans mijn bril op  8) ). Hingen die er achter en heb je daar ook een foto van?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: doomslu op 31 mei 2013, 21:53:24 PM
Op die foto met de 18 zie ik geen enkel I10 rijtuig (ik heb nochtans mijn bril op  8) ). Hingen die er achter en heb je daar ook een foto van?
Op de 2e zie je op het laatste het begin van een i10, heb er denk ik wel foto's van. Maar als ik het me juist herinner waren het nog 3 stuks.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 31 mei 2013, 21:53:24 PM
Op die foto met de 18 zie ik geen enkel I10 rijtuig (ik heb nochtans mijn bril op  8) ). Hingen die er achter en heb je daar ook een foto van?

Luc,

als ze er tsshangen en je ziet ze niet...... ;D eigenlijk heb je het antwoord al zelf gegeven ! ;)
Groeten Peter ;)

itchy

De 18 met I11'en en inderdaad een drietal I10B's is de IC Antwerpen-Oostende.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

2012

Gister een ritje gedaan met 5910 + 2 23'ers op sleep, welke worden bewaard door NMBS (2383) en TSP (2309)






2012

En ook gisteren (7/6 dus) een ritje met 5910 + 5404 met 3 L rijtuigen



























































Nog enkele fotos van de overbrengings rit met 23





















Steven123

Prachtige foto's Kurt! 
Bedankt voor het delen, mooie reportage  ;)



Blijkbaar heeft hij aan deze kant ooit een verschoven wielband gehad (de 2 witte streepjes op de asbus)


Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook