Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OlivierV

#2400
Denk dat we op die ene plaats op dezelfde moment geweest zijn, ik herinner mij vaag ook nog vochtigheid...

Groetjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Olivier, ik zond je daarnet nog een mailtje !

Groeten Peter

OMC

Door het ongeval in Wetteren is lijn 50/53 onbereikbaar en moet men bv in Antwerpen zien te geraken via L59 zoals op bovenstaande foto's, dit brengt al eens exoten op deze plaats zoals velen treinen van de SNCF en de tunneldelentrein van DBSNL naar Gent-Zeehaven. Maar ook Rurtalbahn passeert, mits een rondje Antwerpen-Noord langs hier richting Zeebrugge met autotreinen!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

2012

Citaat van: OlivierV op 22 mei 2013, 21:56:01 PM
Vandaag na mijn mondeling van Spaans nog even naar de HLE2012 wezen zien die in het rijtje "klaar voor de sloop" staat bij verste 23-ers te Gent-Zeehaven.
In plaats van hem naar de sloop te sturen mogen ze er altijd een grote strik rond doen en hem aan mij doneren op de 18e juni.  ;D

HLE 20 - 2012 by Olivier Vleminckx, on Flickr


Met diene heb nog gereden toen in Antwerpen Noord zat, tot net voor Lier ... want daar was tijdens de remming een brandje ontstaan in de hoogspanningskast en remweerstanden. Is toen een maand of 7 buiten strijd geweest en hersteld te Salzinne.

Metpetergaathetbeter

@ 2012,


misschien iets voor op de kast te zetten ?  ;D

Groeten Peter ;)

2012

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 mei 2013, 11:42:06 AM
@ 2012,


misschien iets voor op de kast te zetten ?  ;D

Groeten Peter ;)

mijn kast is te klein en te licht gemaakt om 110 ton op te zetten  :P

OlivierV

Iemand zin om een bovenleiding te bouwen boven deze machine tot het dichtsbijgelegen spoor met bovenleiding? 'k Denk dat we daar op 'n nacht wel eens ongehoord en ongezien mee wegkomen ... ^^
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

Citaat van: OlivierV op 23 mei 2013, 12:59:24 PM
Iemand zin om een bovenleiding te bouwen boven deze machine tot het dichtsbijgelegen spoor met bovenleiding? 'k Denk dat we daar op 'n nacht wel eens ongehoord en ongezien mee wegkomen ... ^^

ongehoord ... daar vrees ik voor; om tractie te hebben moet de MGA (omvormer draaien) en die maakt al iets of wat van lawaai en bovendien moet de motorventilatie ook draaien .... en daar word IEDEREEN  wakker van vrees ik. Hoe dan ook, wil wel mee werken aan die complot  :P

dani

Citaat van: OlivierV op 23 mei 2013, 12:59:24 PM
Iemand zin om een bovenleiding te bouwen boven deze machine tot het dichtsbijgelegen spoor met bovenleiding? 'k Denk dat we daar op 'n nacht wel eens ongehoord en ongezien mee wegkomen ... ^^
Hoezo bovenleiding ?    Gewoon de remmen er af en dan met enkele kloeke mensen en wat flinke touwen een inspanning doen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Gaat die echt gesloopt worden, de 2012? Jammer, is er een nummer van deze reeks voorzien als museumloc?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Vanmiddag eens een bezoekje gebracht aan Gouvy Gare. Kwamen er toch langs hoorde toen net dat de CFL loc met vertrektijd 14.26 uur bestemming Luik 40 min. vertraging had.  :(  Door een ongeval in het G H Luxembourg stond deze geblokkeerd. De CFL 3013 was wel op tijd en dus maar op de gevoelige stick gezet.   

 

Wim

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 23 mei 2013, 14:07:05 PM
Gaat die echt gesloopt worden, de 2012? Jammer, is er een nummer van deze reeks voorzien als museumloc?
Ik ben ook curieus of er geen 20 wordt bewaard voor het nageslacht, maar dan niet op de manier dat zie 18 bewaard wordt (en er niet meer mee mag gereden worden).

@Dani, dat lijkt mij vast nog wel haalbaar, een paar sterke beren en trekken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

@ 2012 en dani,


jammer dat John Massis er niet meer is anders trok hij hem gewoon met zijn tanden tot aan uw voordeur !  ;)

Groeten Peter ;)

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

Citaat van: OlivierV op 23 mei 2013, 16:56:35 PM
Citaat van: Jurgen op 23 mei 2013, 14:07:05 PM
Gaat die echt gesloopt worden, de 2012? Jammer, is er een nummer van deze reeks voorzien als museumloc?
Ik ben ook curieus of er geen 20 wordt bewaard voor het nageslacht, maar dan niet op de manier dat zie 18 bewaard wordt (en er niet meer mee mag gereden worden).

@Dani, dat lijkt mij vast nog wel haalbaar, een paar sterke beren en trekken.

TSP en of HP van de NMBS zullen der wel ene (of elk ene) aan de kant houden.
Maar t'is idd nog steeds zo dat er geen buiten dienst gestelde electrische lok's op het infrabel net mogen rijden, mss veranderd dat ooit wel es. Er zijn nog meer HLE's bewaard zunne, 15,16,18,22,23,25,25.5,26 en zelfs een oude 28 ook en denk da ik er nog vergeet.