Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Powered By Diesel

Maandag in Brugge deze gespot


1446 - HUSA TRANSPORTATION

Had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
running on heavy fuel

OlivierV

Husa, is dat niet in NL/DE heel erg vaak voorkomend? Overigens wel een spuuglelijke locomotief. Zelf met mijn zatte kl*ten ontwerp ik een mooiere locomotief.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

spuuglelijk?  :) (ik vind dat nu net niet) maar zeer functioneel gebouwd!

Ik vind dat één van de "beste" designs bekeken vanuit de optiek "sneller en goedkoper bouwen".
Eenvoudig: onderstel met dieselblok er op en aan beide kanten een functionele cabine...

gemakkelijk te bouwen bij verschillende subcontractors...

OlivierV

Citaat van: Dirky op 15 mei 2013, 22:42:15 PM
spuuglelijk?  :) (ik vind dat nu net niet) maar zeer functioneel gebouwd!

Ik vind dat één van de "beste" designs bekeken vanuit de optiek "sneller en goedkoper bouwen".
Eenvoudig: onderstel met dieselblok er op en aan beide kanten een functionele cabine...

gemakkelijk te bouwen bij verschillende subcontractors...
De functionaliteit van het ontwerp zie ik wel in, heel snel en makkelijk zal het waarschijnlijk zijn om reparaties uit te voeren en vervangende onderdelen te plaatsen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Ik vind die machine inderdaad niet mis, de G2000 met assymetrische cabine vind ik dan minder geslaagd. Maar voor zover ik weet rijden die hier niet, of mogen die hier niet rijden. (correct me if i'm wrong)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Eres

De loc moet Multi functioneel zijn en hoef niet mee te doen aan een schoonheidscompetitie. Het zijn werkpaarden en geen sierpaarden. Maar we willen altijd wel wat zien wat het oog lokt.

HUSA heeft destijds ACTS overgenomen in NL en is een belangrijke vervoerder geworden op het spoor. Weet dat achter de naam HUSA van Gansewinkel zit en dat is volgens mij Nederlands. Dat ze grensoverschrijdend gaan verbaast mij niet. Een goede en eerlijke konkurrentie is alleen maar goed  en bevorderlijk.

Wim

OMC

Is een trein van Railtraxx die regelmatig met deze 1446 wordt gereden. Je hebt de slagen Aachen - Zeebrugge en Dillingen - Waaslandhaven.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OlivierV

#2377
Ik ben eens tot Dendermonde gereden ...
Daar ter hoogte (niet "in", dat zou niet zo verstandig geweest zijn) van de wisselstraat prentjes staan schieten met een fototoestel.

Het zijn heel wat prentjes, er staan er nog ietsje meer op mijn Flickr en ik heb ze hier van achter naar voor geplaatst, kwestie van het overzichtelijk te houden.  ::)


HLE1882 + HLE1888


Break 305 in New Look livrei


Tweetje 242


HLE2148 + M4


Overzicht Dendermonde


HLE1882


HLE1882


HLE1882 + M4

Groetjes,

Olibier

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Ontzettende mooie reportage Olivier proficiat. Heel mooi om dat alles te zien

komplimenten

Wim

OlivierV

Citaat van: Eres op 16 mei 2013, 21:33:50 PM
Ontzettende mooie reportage Olivier proficiat. Heel mooi om dat alles te zien

komplimenten

Wim
Gaarne gedaan.
Wat mij opviel:
- In Dendermonde gaan veel mensen joggen.
- Mensen die uit de trein naar dieje pipo met zijn fototoestel zitten gapen.

Ook 2 omloopmanoeuvres gezien van HLE18's :)


Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

D_Loc

Citaat van: OlivierV op 16 mei 2013, 23:03:29 PM
Wat mij opviel:
- Mensen die uit de trein naar dieje pipo met zijn fototoestel zitten gapen.
Dat komt mij heel bekend voor, zeker als je ook nog een statief bij je hebt. Je ziet dan een hoop 'wtf' blikken maar daar heb ik maling aan ;D

Het is trouwens wel erg gesteld met de graffiti op jullie treinen, zeker die Break in new look kleurstelling is er bedroevend slecht aan toe   >:( :'(
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

OlivierV

Citaat van: D_Loc op 16 mei 2013, 23:56:14 PM
Citaat van: OlivierV op 16 mei 2013, 23:03:29 PM
Wat mij opviel:
- Mensen die uit de trein naar dieje pipo met zijn fototoestel zitten gapen.
Dat komt mij heel bekend voor, zeker als je ook nog een statief bij je hebt. Je ziet dan een hoop 'wtf' blikken maar daar heb ik maling aan ;D

Het is trouwens wel erg gesteld met de graffiti op jullie treinen, zeker die Break in new look kleurstelling is er bedroevend slecht aan toe   >:( :'(
Volgens mij trekt dat aan, het is ook een heel mooie effen achtergrond waar men op kan spuiten en het levert leuke contrasten op...

In Dendermonde rijden wel meer stellen onder de graffiti dan in Gent-SP vindt ik.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 17 mei 2013, 08:30:11 AM

In Dendermonde rijden wel meer stellen onder de graffiti dan in Gent-SP vindt ik.

ofwel heb je ze gewoon van de andere kant bekeken in Gent !
Groeten Peter ;)

PS Trouwens mooie foto's en dat van die pipo zijn jouw woorden !  ;D

Steven123

Citaat van: OlivierV op 16 mei 2013, 21:22:23 PM
...

Break 305 in New Look livrei
...

Telkens ik zoiets zie moet ik spontaan denken aan de mensen van de ateliers,
die staan daar dagenlang te schuren, te primeren, af te plakken en te herspuiten...

Om dan met fierheid een mooi afgewerkte trein blinkend te zien buitenrijden,
en hem een weekje later zoals hierboven voorbij te zien bollen.

Ik denk dat er heel wat moed nodig is om dan de volgende dag gemotiveerd te staan schuren aan het volgende 'te renoveren' stelletje...


Verder mooie foto's Olivier
Groeten,
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Eres

Peter

Ja inderdaad zou bij mij dus wel de moed in de schoenen zinken als ik dagelijks die klus moest gaan doen. :-[ Maar er zijn  nog steeds mannekes die zeggen ach we hebben weer werk om handen. Waarom je eigen druk maken. Ik zou exploderen.

Wim

ps
wederom een fraaie opname