Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OlivierV

Trouwens wat mij opvalt, de bordeaux tweetjes gingen er toch uit? (o.a. afscheidsrit tsp etc.)

Vandaag zag ik nog een bordeaux stel met nummer in de 120 ergens vertrekken te Wichelen station (L53).
Bij mijn trein deze ochtend naar Gent-SP, samengesteld uit 3 tweetjes was het laatste ook een bordeaux stel.
In de bundel bij TW Merelbeke stond er ook een stel met nr. 599.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Powered By Diesel

Vandaag mooie wolkjes en zon, dus op pad gegaan.

Elzestraat - fly over:


Waaslandhaven - militair transport


Waaslandhaven - Van Bouwel Spoormachine
running on heavy fuel

Eres

Leuke opnames Wim speciaal die 1834

Groet

Wim

OMC

1 verse foto:


Zaterdag 4 mei was een zwarte dag in de spoorweggeschiedenis van de Belgische spoorwegen, het ongeval in Wetteren met een trein beladen met chemicaliën veroorzaakte niet enkel een waar inferno maar ook bijzonder veel kopzorgen bij Traffic Control. Dit weekend waren er immers al voorziene werken op de lijnen 53 (thv van Wetteren - Schellebelle nota bene), 59 (brandbeveiliging Kennedytunnel) en op lijn 25 tussen Y Noord-Berchem en Mechelen (bovenleiding en kabelwerken) waardoor veel treinen omgeleid dienden te worden. Zo ook deze hupac Antwerpen-Noord A1 Main Hub - Bobigny met een loc van de reeks 29 als voorziene tractie. Het voorziene rijpad gaat via Zwijndrecht, Sint-Niklaas en Lokeren naar Gent (L59) om zo de Franse grens te bereiken, wat dus vandaag niet mogelijk was waardoor men gezien de omstandigheden een nog grotere omweg moest volgen dan normaal. Een ideale gelegenheid om nog eens de 2901 nog eens in de achtertuin aan te treffen sinds haar afwezigheid van enkele maanden wegens offlease. Mortsel, 04-05-2013.

1 oudere foto:


Op 6 mei 2008 kon men tussen Antwerpen en Aachen-West nog steeds Duitse locs van de reeks 225 aantreffen op de gemengde goederentreinen tussen Antwerpen-Noord en Gremberg, meestal waren dit avondtreinen en steeds in UM gereden met Belgische machinisten ofwel Duitse machinisten die over lijnkennis beschikten. Op de foto zien we de 225 027-2 met een soortgenoot die een gemengde trein nog naar Köln-Gremberg zal slepen met een frontwissel in Aachen-West. (Deurne, 06-05-2008)

En tot slot nog een link naar samenvatting van video's die ik vorige week kon/mocht maken in de Waaslandhaven tijdens de stabilisatieritten met 55'ers:
http://www.youtube.com/watch?v=xSf_Vn-Dfm0

Tot de volgende ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

D_Loc

#2284
Afgelopen week was ik een paar dagen in Luxemburg en uiteraard ben ik daar op jacht gegaan naar de CFLcargo serie 1800 waarvan er nog steeds drie (1815, 1817 en 1818) rondrijden. Twee van de drie kreeg ik voor de lens:

De 1817 komt met een zware schroottrein naar Belval door het station van Noertzange op 27 april 2013.


De trein heeft inmiddels de eindbestemming bereikt en komt het station van Belval-Université binnenrijden.


De schroottrein is afgeleverd op het terrein van ArcelorMittal (voormalige ARBED) en de 1817 rijdt terug om zijn volgende trein op te halen.


Dat waren dus lege schrootbakken welke terug naar Bettembourg werden gebracht. De trein is even buiten het station van Esch sur Alzette aan de kant van Schifflange gefotografeerd.


De volgende rit bestond uit lege rongenwagens die terug naar Belval worden gebracht, hier gefotografeerd in Schifflange. De trein rijdt op het tegenspoor en werd gepasseerd door een Lorry Rail trein (zie video).


Twee dagen later, op 29 april,  blijkt de 1817 actief te zijn op het traject Luxembourg-Triage - Bertrange voor de bediening van de benzinetreinen naar Shell en Q8.
Hier zien we een dergelijke trein richting Bertrange rijden ter hoogte van Cessange/Hollerich (rue des Artisans).


Een uurtje later komt de trein weer terug (let op dit kan ook zomaar 2,5 later zijn afhankelijk van hoeveel er gerangeerd moet worden).
Vanuit het weiland heb je een prachtig zicht op de spoorlijn. Cessange/Hollerich (rue des Artisans)
(PS. de auto is niet van mij, binnen Luxemburg reis ik naar het zuiden altijd per trein en bereik alle spotplekken lopend. Voor wie het niet weet, openbaar vervoer is spotgoedkoop in Luxemburg. Voor een dagkaart betaal je 4 euro daarmee mag je ook in de bus. Koop je de kaarten per 5 dan betaal je nog slechts 3,20 per kaartje!)


Nu de 1817 de benzinetrein reed moest wel de 1815 of de 1818 de pendeltreinen tussen Bettembourg en Belval rijden (officieel staan hier 1500'en voor gepland maar die heb ik deze pendeltreinen nog nooit zien rijden). Dit bleek dus de 1818 te zijn. Hier te zien in Fennange met een sleep lege rongenwagens bestemd voor Belval.


Uiteraard hoort hier ook een video bij, klik hiervoor op de foto.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Eres

Dirk

hele mooie plaatjes, moet zondermeer een interessante tocht zijn geweest. Dank voor je mail

Wim

Metpetergaathetbeter


D_Loc

Citaat van: Eres op 05 mei 2013, 15:06:03 PM
Dirk

hele mooie plaatjes, moet zondermeer een interessante tocht zijn geweest. Dank voor je mail

Wim
Dat was het zeker en lopen, heel veel lopen...
Graag gedaan vwb de mail ;)

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 mei 2013, 15:18:35 PM
fraaie foto's

Groeten Peter ;)
Dank je wel!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Mooi plekje heb je daar gevonden, Dirk, in de rue des artisans. Wist ik niet.
En zeggen dat ik daar amper 1 km vandaan werk...  :-\

Is het station van Noertzange afgewerkt?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Mooie film, Dirk.
Ik heb 'm helemaal uitgekeken.

Voor de mensen hier: op het einde zie je manoeuvers met ketelwagens in Bertrange.
Daarover schreef ik in MSM 100, waar ik een plan maakte waar Bertrange centraal in stond.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Citaat van: doomslu op 05 mei 2013, 17:22:53 PM
Mooi plekje heb je daar gevonden, Dirk, in de rue des artisans. Wist ik niet.
En zeggen dat ik daar amper 1 km vandaan werk...  :-\

Is het station van Noertzange afgewerkt?
Ik heb het stekje een tijd geleden ontdekt via foto's op fotocommunity.
Het stationsgebouw van Noertzange is afgewerkt en inmiddels in gebruik genomen als studentenwoning (6 stuks), de muren van de perrons e.d. zijn nog niet helemaal klaar. Het is er overigens met die muren in ieder geval niet fotogenieker op geworden  :-\

Citaat van: doomslu op 05 mei 2013, 17:53:44 PM
Mooie film, Dirk.
Ik heb 'm helemaal uitgekeken.

Voor de mensen hier: op het einde zie je manoeuvers met ketelwagens in Bertrange.
Daarover schreef ik in MSM 100, waar ik een plan maakte waar Bertrange centraal in stond.
Wat betreft het rangeren in Bertrange heb ik nog 2 andere video's die wat meer laten zien:
- Nr 1 met 1800
- Nr 2 met 1500
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Eres

Citaat van: mark7758 op 03 mei 2013, 20:59:50 PM
Wim, help me er over een paar weken er nog eens aan te denken.
Dan zal ik wat foto's van Zelzate-NL hier plaatsen.

Mark

Dat zal ik zeer zeker doen en alvast hartstikke bedankt.

Wim

Eres

#2292
Ja op een mooie zondagmiddag even gewacht op de juiste stand van de zon en er dan even op uit. Op het afstel spoor staat de NMBS 1849 en daarnaast de Gummineus 478. Deze keer met beschildering. Ik had hem afgelopen winter al een keer in de sneeuw genomen en dan zonder beschilderingen. Iemand heeft zich ergens in het land weer kunnen uitleven.

Tevens kwamen de CFL 3005 uit Troivierges en de CFL 3020 uit Vielsalm binnen rijden ook heb ik een enkele sfeer plaatje gemaakt van station Gouvy:

















Voor de liefhebbers: Ik heb mij keurig aangemeld, mijn veiligheid hesje laten zien dus de kleur groen en ik ben in het bezit van veiligheid certificaten.

Groet

Wim

Kautenbach

mooie foto's Dirk! gaaf hoor 50 jaar en nog steeds zo ingezet worden!

Wat denk je over hun inzet, loopt die nog een paar jaartjes door?

Binco

De 'Energy 507' van de Luxemburgse vereniging Train 1900 gespot  8)