Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

evan

Klopt dat was de Stabilisatietrein met 4 55ers en 2 62ers en 20 tremels die van Waaslandhaven naar Schaerbeek reden via Lokeren etc. 

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bollen neus

Evan, is daar een bepaalde reden voor dat ze deze weg hebben gevolgd of ligt dit steeds al op voorhand vast?

dieselfreak

Citaat van: bollen neus op 02 mei 2013, 15:46:41 PM
Hallo MC, de lijn 59 das die van Gent/Antwerpen  ? Of ben ik verkeerd? ;)


Helemaal juist Bollen, mijn favoriete lijn zoals je weet, vooral toen ze nog niet geëlectrificeerd was en doodliep in het station van Antwerpen L.O. Tegenwoordig houdt deze lijn mij vooral s' nachts wakker vanwege de passage van nachtelijke goederentreinen.
MC

Eres

Beste mensen

Olivier heeft al te kennen gegeven dat hij een klein foutje heeft gemaakt en in de toekomst zal op passen. Zoals hij ook te kennen heeft te geven is de discussie gesloten en laten wij zijn  verzoek respecteren en niet onnodige blijven door zaniken. Laten we het vrolijk en plezierig houden als hobby mensen en elkaar niet konstant aanvallen en korrigeren.

Ik leef hier gelukkig in een omgeving waar veel mag. IK hoef mij maar te melden en mijn vestje te laten zien en kan mijn gang gaan. Ze weten dat ik alle regels ken en zal respecteren. Als ik dat niet doe is het einde oefening en ik hoop nog heel lang op Gouvy rond te lopen. Denk dat Olivier het zelfde denk als ik.

We maken allemaal wel eens fouten, zoals we allemaal dagelijks doen

Er is een mooi gezegde Waar veel mensen werken en kompen worden veel fouten gemaakt, Waar weinig mensen komen worden weinig fouten gemaakt Ik ken mensen die geen fouten maken.

Wim

OlivierV

Daarnet er even op uit getrokken voor ik mijn zus moest halen van haar stage op de paardenmelkerij te Laarne.

Ook ligt er blijkbaar een geel vestje in de wagen, weer iets dat we weten.

Zodus langs lijn 59 enkele plaatjes geschoten, jammer dat ik die combinatie met 2 62's en 2 55's niet zien passeren heb. Het enige jammere was dat er nogal veel Gummineusjes passeerden. (Hier rijden meestal enkel IC's op het stuk tussen Lokeren en Gent-Dampoort, alsook goederentreinen met wat geluk. Graag zou ik wel eens een 20 op de gevoelige plaat vastleggen nu ze nog rondrijden.







2832, was aan het wachten op de HLE18 achter de stam M6'en en hoorde zo de HLE28 niet aankomen, anders had die ook nog mooi op de plaat vastgelegd kunnen worden.


@Eres, mooi gezegd.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 02 mei 2013, 18:14:34 PM
Citaat van: bollen neus op 02 mei 2013, 15:46:41 PM
Hallo MC, de lijn 59 das die van Gent/Antwerpen  ? Of ben ik verkeerd? ;)


Helemaal juist Bollen, mijn favoriete lijn zoals je weet, vooral toen ze nog niet geëlectrificeerd was en doodliep in het station van Antwerpen L.O. Tegenwoordig houdt deze lijn mij vooral s' nachts wakker vanwege de passage van nachtelijke goederentreinen.

@Dieselfreak,spijtig dat ge er geen foto van hebt kunnen trekken.Hier is het te rustig , de "route" tegen ons hier is volledig afgebroken, spijtig maar das de moderne tijd zoals ze zeggen. Enkel zie ik wel dat er voorbij Vrasene reeds een volledige nieuwe bedding met alles en eraan ligt naast de E34 "Expresweg" voor de oudere mensen onder ons hier. Misschien is dat de verwachte compensatie van de afgebroken lijn?

dieselfreak

#2256
Ik heb het altijd jammer gevonden dat de spoorlijn van Sint- Niklaas naar Hulst is opgebroken want nu zou er zeker publiek voor zijn, tenminste als je de enorme drukte ziet op de weg elk weekend opnieuw richting Hulst. Gelukkig heb ik een groot aantal foto's van toen de lijn er nog lag, een deel van mijn verzameling vind je op de Erfgoedbank Waasland:

http://www.waaserfgoed.be/virtuele-tentoonstellingen/thematentoonstellingen/52-de-wase-spoorwegen/overzicht

Er zijn foto's van zowel spoorlijn 54 Mechelen- Terneuzen als van lijn 59 Antwerpen- Gent en ook van de verdwenen spoorlijn 56 Sint- Niklaas- Dendermonde via Belsele en Waasmunster.

@ Olivier: de reeks 20 rijdt hier nog regelmatig voorbij.
MC

Eres

Dieselfreak

Bedoel je dat er een lijn is geweest tussen St Niklaas en Hulst in NL??

Wim

ward

Citaat van: OlivierV op 02 mei 2013, 19:08:02 PM
Daarnet er even op uit getrokken voor ik mijn zus moest halen van haar stage op de paardenmelkerij te Laarne.

Ook ligt er blijkbaar een geel vestje in de wagen, weer iets dat we weten.

Zodus langs lijn 59 enkele plaatjes geschoten, jammer dat ik die combinatie met 2 62's en 2 55's niet zien passeren heb. Het enige jammere was dat er nogal veel Gummineusjes passeerden. (Hier rijden meestal enkel IC's op het stuk tussen Lokeren en Gent-Dampoort, alsook goederentreinen met wat geluk. Graag zou ik wel eens een 20 op de gevoelige plaat vastleggen nu ze nog rondrijden.

Vandaag stond hij rond 15u afgesteld in de wijkbundel vlak achter het station van Lokeren richting St-Niklaas (aan van gansewinkel).
Als hij er morgen nog staat zal ik een foto'tje zien te gaan nemen, vandaag had ik helaas door de vertraging geen tijd meer..
Goederenverkeer was trouwens aardig verstoord door de defecte 28(29?) die in het station van Lokeren en de
achtergelegen wissels stond..
grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

dieselfreak

Citaat van: Eres op 02 mei 2013, 20:14:56 PM
Dieselfreak

Bedoel je dat er een lijn is geweest tussen St Niklaas en Hulst in NL??

Wim

Jawel, maar die lijn is al vele jaren verdwenen, zelf heb ik ze ook niet meer meegemaakt. Het ging om de spoorlijn Mechelen- Terneuzen wat vooral een goederenlijn was voor de bediening van lokale bedrijven. Er was ook een bescheiden reizigerstrafiek die al in 1952 werd opgeheven. In 1968 volgde ook de doodsteek voor het goederenverkeer. De lijn werd eind jaren 70 opgebroken tussen Sint- Niklaas en Hulst en omgevormd tot een fietspad. Meer info over de geschiedenis van de lijn vind je hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_54_Mechelen_-_Terneuzen


MC

OMC

Citaat van: bollen neus op 02 mei 2013, 16:42:36 PM
Evan, is daar een bepaalde reden voor dat ze deze weg hebben gevolgd of ligt dit steeds al op voorhand vast?

Dat was om mij te pesten ..  :P
Nee hoor, maar ik vermoed dat ze sowieso dat rijpad gekozen hadden want thv Zwijndrecht zijn er blijkbaar lang problemen geweest met een gestoorde overweg op de middag en in de voormiddag heeft een loc van RRF ook nog eens problemen gehad op diezelfde lijn. Mogelijk was het ook makkelijker om zo Schaarbeek binnen te rijden.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OlivierV

Citaat van: dieselfreak op 02 mei 2013, 20:03:13 PM
Ik heb het altijd jammer gevonden dat de spoorlijn van Sint- Niklaas naar Hulst is opgebroken want nu zou er zeker publiek voor zijn, tenminste als je de enorme drukte ziet op de weg elk weekend opnieuw richting Hulst. Gelukkig heb ik een groot aantal foto's van toen de lijn er nog lag, een deel van mijn verzameling vind je op de Erfgoedbank Waasland:

http://www.waaserfgoed.be/virtuele-tentoonstellingen/thematentoonstellingen/52-de-wase-spoorwegen/overzicht

Er zijn foto's van zowel spoorlijn 54 Mechelen- Terneuzen als van lijn 59 Antwerpen- Gent en ook van de verdwenen spoorlijn 56 Sint- Niklaas- Dendermonde via Belsele en Waasmunster.

@ Olivier: de reeks 20 rijdt hier nog regelmatig voorbij.
Ook op L59? (t Is nog maar de 2e keer dat ik langs lijn 59 ga staan, ik hoop er toch eens eentje te mogen vastleggen. Zag er op bfoto een foto van op L59...
Citaat van: ward op 02 mei 2013, 20:18:56 PM
Citaat van: OlivierV op 02 mei 2013, 19:08:02 PM
Daarnet er even op uit getrokken voor ik mijn zus moest halen van haar stage op de paardenmelkerij te Laarne.

Ook ligt er blijkbaar een geel vestje in de wagen, weer iets dat we weten.

Zodus langs lijn 59 enkele plaatjes geschoten, jammer dat ik die combinatie met 2 62's en 2 55's niet zien passeren heb. Het enige jammere was dat er nogal veel Gummineusjes passeerden. (Hier rijden meestal enkel IC's op het stuk tussen Lokeren en Gent-Dampoort, alsook goederentreinen met wat geluk. Graag zou ik wel eens een 20 op de gevoelige plaat vastleggen nu ze nog rondrijden.

Vandaag stond hij rond 15u afgesteld in de wijkbundel vlak achter het station van Lokeren richting St-Niklaas (aan van gansewinkel).
Als hij er morgen nog staat zal ik een foto'tje zien te gaan nemen, vandaag had ik helaas door de vertraging geen tijd meer..
Goederenverkeer was trouwens aardig verstoord door de defecte 28(29?) die in het station van Lokeren en de
achtergelegen wissels stond..
grtz  8)

Dat is aan hetgeen bij mij bekend staat onder Lokeren goederenstation waar nu misschien nog altijd een paar containerwagons staan van toen dat ongeval bij de overweg te Melsele?

Die 28, zou het kunnen dat dat degene is die ik zien rijden heb omstreeks 17u, de trein bestond voornamelijk uit ketelwagens, alhoewel me dat niet logisch lijkt, want die kwam uit de richting van Gent.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dieselfreak

@ Olivier: vorige week heb ik verschillende keren de reeks 20 zien voorbijkomen in Belsele, maar je ziet ze wel minder vaak dan vroeger.
MC

janieburton

Citaat van: OlivierV op 02 mei 2013, 13:54:14 PM
Ik heb er al wat uit geleerd sinds Evan's post. Het is ook de enige keer dat ik zo dicht ben geweest en het zal niet meer voorvallen. Nu enkel nog een geel vestje vinden om in de auto te leggen ipv dat oranje.

Misschien overwegen om in plaats van een geel of oranje vestje een groen fluo vestje te dragen zodat er geen vewarring kan ontstaan doordat men u verkeerdelijk zou kunnen aanzien als een  werknemer van de NMBS.
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 03 mei 2013, 01:21:38 AM
Citaat van: OlivierV op 02 mei 2013, 13:54:14 PM
Ik heb er al wat uit geleerd sinds Evan's post. Het is ook de enige keer dat ik zo dicht ben geweest en het zal niet meer voorvallen. Nu enkel nog een geel vestje vinden om in de auto te leggen ipv dat oranje.

Misschien overwegen om in plaats van een geel of oranje vestje een groen fluo vestje te dragen zodat er geen vewarring kan ontstaan doordat men u verkeerdelijk zou kunnen aanzien als een  werknemer van de NMBS.
Dat was de oorspronkelijke reden dat ik dat oranje vestje heb aangedaan, niet wetende dat er ook mensen in fluo oranje rondlopen.

@dieselfreak, dan ga ik de komende tijd als ik ga spotten, bewust langs L59 gaan staan om een 20 te vangen ('k voel me net een pokémontrainer nu :D)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan