Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Steven123

Als ik me niet vergis hebben de nmbs treinbestuurders die internationale treinen besturen ook een extra oranje vestje bij ivm het rijden op het Franse spoornetwerk.  Hoe het precies zit in de andere landen weet ik niet precies.
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

mark7758

NL Geel is werker. Oranje is Veiligheidsman.
B  Zelfde.
F  Zelfde.
D Oranje is werker en geel is veiligheidsman.
L  Zelfde

En als NL-spoorman. Wij moeten ons uitgebreid laten testen, medische en in ons koppie. Tevens moeten we uitgebreide documentatie hebben dat we aan het spoor mogen werken en op welke locatie.
Ook bij ons geldt dat we niet zomaar in het spoor mogen komen. Onze Inspectie doet regelmatig controle en indien niet goed, dan volgt een mailtje naar je baas met boete en al.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Eres

Ik was dus vanmiddag in de late namiddag nog even op station Gouvy. Daar het een feestdag is moest er wel iets staan dacht ik. Helaas voor de verzameling een teleurstelling daar deze beide al in de kollektie waren maar ik wil ze toch even laten zien:





Groet

Wim

OlivierV

Citaat van: mark7758 op 01 mei 2013, 14:16:26 PM
NL Geel is werker. Oranje is Veiligheidsman.
B  Zelfde.
F  Zelfde.
D Oranje is werker en geel is veiligheidsman.
L  Zelfde

En als NL-spoorman. Wij moeten ons uitgebreid laten testen, medische en in ons koppie. Tevens moeten we uitgebreide documentatie hebben dat we aan het spoor mogen werken en op welke locatie.
Ook bij ons geldt dat we niet zomaar in het spoor mogen komen. Onze Inspectie doet regelmatig controle en indien niet goed, dan volgt een mailtje naar je baas met boete en al.

Trouwens, de rede van dat oranje vestje bij mij, dat was het gene dat in de auto zat en gewoon om algemene zichtbaarheid aangetrokken daar ik evenwijdig met een bovenleidingsmast zat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OMC

Citaat van: OlivierV op 01 mei 2013, 23:22:08 PM
Trouwens, de rede van dat oranje vestje bij mij, dat was het gene dat in de auto zat en gewoon om algemene zichtbaarheid aangetrokken daar ik evenwijdig met een bovenleidingsmast zat.

Evenwijdig met een bovenleidingsmast? Waarom is dat nodig man ...
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OlivierV

Citaat van: OMC op 02 mei 2013, 00:47:17 AM
Citaat van: OlivierV op 01 mei 2013, 23:22:08 PM
Trouwens, de rede van dat oranje vestje bij mij, dat was het gene dat in de auto zat en gewoon om algemene zichtbaarheid aangetrokken daar ik evenwijdig met een bovenleidingsmast zat.

Evenwijdig met een bovenleidingsmast? Waarom is dat nodig man ...
Anders zat ik met mijn gat op een  struik 1,5m dieper, maar als ik nog eens daar ga om foto's te nemen zet ik mij gewoon 15m meer naar Wetteren station, dan staan er paaltjes met draad waar ik kan achter staan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Ik zal het nooit begrijpen , waarom altijd zo dicht langs de spoorbaan.
Dat kan toch nooit een goede foto zijn ... (Ik zoek steeds meestal het landschap op , om daar een trein vast te kunnen leggen op de foto ... behalve tijdens het werk als ik ergens stilsta ...  ;D)

En ik kan het weten , hoeveel er al onnodige risico's nemen om toch maar die foto te kunnen nemen.
(ik heb er niks op tegen , maar de spotters moeten de spelregels respecteren ... het is zo al gevaarlijk genoeg)
Zeker in de Voerstreek heb ik daar al wat dingen gezien , wat helemaal niet meer door de beugel kon.
Het was 1x zo erg geweest (persoon in de ballast van het nevenliggend spoor - komt maar aangereden langs de andere kant) dat ik bijna zelf wilde stoppen met mijn goederentrein , met de bedoeling om deze persoon eens de les te lezen , maar dan zijn ze snel weg ... maar de laatste tijd is het terug wat rustiger geworden ...
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Citaat van: C.B. op 02 mei 2013, 12:10:24 PM
Ik zal het nooit begrijpen , waarom altijd zo dicht langs de spoorbaan.
Dat kan toch nooit een goede foto zijn ... (Ik zoek steeds meestal het landschap op , om daar een trein vast te kunnen leggen op de foto ... behalve tijdens het werk als ik ergens stilsta ...  ;D)

En ik kan het weten , hoeveel er al onnodige risico's nemen om toch maar die foto te kunnen nemen.
(ik heb er niks op tegen , maar de spotters moeten de spelregels respecteren ... het is zo al gevaarlijk genoeg)
Zeker in de Voerstreek heb ik daar al wat dingen gezien , wat helemaal niet meer door de beugel kon.
Het was 1x zo erg geweest (persoon in de ballast van het nevenliggend spoor - komt maar aangereden langs de andere kant) dat ik bijna zelf wilde stoppen met mijn goederentrein , met de bedoeling om deze persoon eens de les te lezen , maar dan zijn ze snel weg ... maar de laatste tijd is het terug wat rustiger geworden ...

Zo erg was het in mijn geval niet en ik neem de veiligheidsregels voldoende in achting. Maar inderdaad beter wat verder aangezien de foto's op zich wel geslaagd zijn, het kan altijd beter met wat groen er rond.

Enfin genoeg gepalaverd, terug naar de foto's want dit blijft een eindeloze discussie omwille van het feit dat ik een keer heel erg dicht bij de sporen stond.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 02 mei 2013, 13:03:04 PM
Enfin genoeg gepalaverd, terug naar de foto's want dit blijft een eindeloze discussie omwille van het feit dat ik een keer heel erg dicht bij de sporen stond.

De discussie stoppen is goed, maar heb je er ook iets uit geleerd?
Wat mij betreft: als je de bovenleidingspalen kan aanraken sta je al veel te dicht tenzij het voetpad van een naastliggende straat er vlak naast loopt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 02 mei 2013, 13:41:35 PM
Citaat van: OlivierV op 02 mei 2013, 13:03:04 PM
Enfin genoeg gepalaverd, terug naar de foto's want dit blijft een eindeloze discussie omwille van het feit dat ik een keer heel erg dicht bij de sporen stond.

De discussie stoppen is goed, maar heb je er ook iets uit geleerd?
Wat mij betreft: als je de bovenleidingspalen kan aanraken sta je al veel te dicht tenzij het voetpad van een naastliggende straat er vlak naast loopt.
Ik heb er al wat uit geleerd sinds Evan's post. Het is ook de enige keer dat ik zo dicht ben geweest en het zal niet meer voorvallen. Nu enkel nog een geel vestje vinden om in de auto te leggen ipv dat oranje.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Olivier , dit was niet onmiddellijk op u bedoeld , alleen wil ik het nog eens meegeven , doe geen onveilige handelingen aan het spoor om toch maar die foto te hebben ... dat is alles.  ;)
Groetjes.
Claudio.

OMC

Citaat van: C.B. op 02 mei 2013, 12:10:24 PM
Ik zal het nooit begrijpen , waarom altijd zo dicht langs de spoorbaan.
Dat kan toch nooit een goede foto zijn ... (Ik zoek steeds meestal het landschap op , om daar een trein vast te kunnen leggen op de foto ... behalve tijdens het werk als ik ergens stilsta ...  ;D)

En ik kan het weten , hoeveel er al onnodige risico's nemen om toch maar die foto te kunnen nemen.
(ik heb er niks op tegen , maar de spotters moeten de spelregels respecteren ... het is zo al gevaarlijk genoeg)
Zeker in de Voerstreek heb ik daar al wat dingen gezien , wat helemaal niet meer door de beugel kon.
Het was 1x zo erg geweest (persoon in de ballast van het nevenliggend spoor - komt maar aangereden langs de andere kant) dat ik bijna zelf wilde stoppen met mijn goederentrein , met de bedoeling om deze persoon eens de les te lezen , maar dan zijn ze snel weg ... maar de laatste tijd is het terug wat rustiger geworden ...

Doet me denken aan een 13-pagina's tellend topic op Railbusters waar de meest ongelooflijke getuigenissen werden verteld.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

dieselfreak

Om het even over iets anders te hebben: net passeerde hier in Belsele een lange sleep stortwagens met vooraan maar liefst vier 55'ers waaronder één blauwe en achteraan geduwd door twee 62'ers. Ik dacht even dat het 1 april was, helaas was ik te laat voor een foto. Vooral de 55'ers zijn een zeer zeldzame verschijning op lijn 59.
MC

OlivierV

Citaat van: dieselfreak op 02 mei 2013, 14:41:39 PM
Om het even over iets anders te hebben: net passeerde hier in Belsele een lange sleep stortwagens met vooraan maar liefst vier 55'ers waaronder één blauwe en achteraan geduwd door twee 62'ers. Ik dacht even dat het 1 april was, helaas was ik te laat voor een foto. Vooral de 55'ers zijn een zeer zeldzame verschijning op lijn 59.
Van de ballast en stabilisatiewerken op lijn 10.

Binco heeft er een foto van op zijn FB en Evan postte er ook reeds foto's van ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Hallo MC, de lijn 59 das die van Gent/Antwerpen  ? Of ben ik verkeerd? ;)