Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Eres

Dan is het hier nog kouder dan bij jullie Luc. Maar laten we maar geen KMI praatjes gaan houden. Hele mooie plaatjes Evan en een mooi zonnetje. De opnames doen mij denken aan de 6288 die hier vorige week was met drie wagons. Zal dus ook voor de stabiliteit zijn geweest. Nu maar afwachten op de goederen stroom zullen we maar zeggen. Bij jullie containers hier gezaagd naaldhout

Wim

Binco

Stabilisatieritten? wie,wat,waar,hoe?
Woon ik daar op nog geen 10 minuten vandaan, wist ik weer van niets ... typisch!


evan

Hoi Stephen,

Er zijn morgen, overmorgen en 1 mei ook ritten gepland.

Vandaag hebben za 75 keer op en af gereden met de samenstelling.

Vanop de wandelpaden van de omliggende natuurdomeinen kan je ze goed zien passeren zonder obstakels in het zichtsveld en toch op een veilige afstand

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: Binco op 28 april 2013, 18:58:25 PM
Stabilisatieritten? wie,wat,waar,hoe?
Woon ik daar op nog geen 10 minuten vandaan, wist ik weer van niets ... typisch!

Dat je er niets van weet is omdat je (nog) niet bij het spoorweggebeuren werkt ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 28 april 2013, 19:09:44 PM


Dat je er niets van weet is omdat je (nog) niet bij het spoorweggebeuren werkt ;)

misschen moet jij ons eens beter inlichten waar er gewerkt wordt en er iets valt te zien(lees fotograferen!) !
Groeten Peter ;)

bollen neus

Citaat van: Binco op 28 april 2013, 18:58:25 PM
Stabilisatieritten? wie,wat,waar,hoe?
Woon ik daar op nog geen 10 minuten vandaan, wist ik weer van niets ... typisch!

Stephen, voor het verkeer moet je het ook al niet laten, de E34 is gelsoten van af kemzeke/Stekene tot Vrasene/Beveren.

Binco

Citaat van: bollen neus op 28 april 2013, 20:29:58 PM
Citaat van: Binco op 28 april 2013, 18:58:25 PM
Stabilisatieritten? wie,wat,waar,hoe?
Woon ik daar op nog geen 10 minuten vandaan, wist ik weer van niets ... typisch!

Stephen, voor het verkeer moet je het ook al niet laten, de E34 is gelsoten van af kemzeke/Stekene tot Vrasene/Beveren.

Ja! dat moet je mij niet vertellen!
Ik moet elke dag in de week naar Antwerpen,
normaal 20 minuutjes, ...
Nu met de werken aan Sint-Anna linkeroever was dat al wat meer maar met dat ongeval in Vrasene is het helemaal niet te doen.
Ach, het zal wel eens beteren  ::)

Nu terug on-topic zeker?  ;)

evan

#2212
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 april 2013, 20:22:29 PM
Citaat van: evan op 28 april 2013, 19:09:44 PM


Dat je er niets van weet is omdat je (nog) niet bij het spoorweggebeuren werkt ;)

misschen moet jij ons eens beter inlichten waar er gewerkt wordt en er iets valt te zien(lees fotograferen!) !
Groeten Peter ;)

Peter,

Daar ga ik me niet mee bezighouden.  Ten eerste heb ik daar de tijd niet voor en publieke aankondigingen op een forum trekken te veel "cowboys" aan.  Er zijn echt teveel spotters die denken dat ze alles mogen en kunnen en ze nemen veel risico's.

Ik weet dat er ook spotters zijn die hun hobby serieus nemen en die hebben reeds hun bronnen en hebben respect voor de spooromgeving.

De foto's vandaag en vorige keren zijn gemaakt voor, tijdens of na m'n prestaties bij TR als er mogelijkheid toe is.  Bovendien ben ik bewust van de gevaren rond het spoor en sta ik in contact met de collega's en is alles op voorhand geweten.  Geen "non-chalance" dus.

Sorry dat ik er zo even serieus over schrijf  ;), maar ik vind dat veiligheid en respect in acht dient genomen te worden.

De foto's plaats ik niet om te stoefen - verre van zelfs - maar om de mensen die dit niet kunnen meemaken toch mee te laten genieten.

Vriendelijke groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Vestje dragen en zwaaien naar bestuurders...

Alhoewel ik zelf ook nooit een vestje aan doe. Wel zal ik mij ten alle tijden op een veilige afstand van een rijdende trein begeven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 28 april 2013, 21:01:08 PM
Alhoewel ik zelf ook nooit een vestje aan doe. Wel zal ik mij ten alle tijden op een veilige afstand van een rijdende trein begeven.


Idem dito hier, maar ik zal altijd ergens gaan staan waar je als voetganger op een normale dag ook langs kan gaan. Je zal me dus nooit ergens langs een lijn in de wei zien staan, ik ben namelijk geen koe.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 28 april 2013, 21:18:37 PM
Citaat van: OlivierV op 28 april 2013, 21:01:08 PM
Alhoewel ik zelf ook nooit een vestje aan doe. Wel zal ik mij ten alle tijden op een veilige afstand van een rijdende trein begeven.


Idem dito hier, maar ik zal altijd ergens gaan staan waar je als voetganger op een normale dag ook langs kan gaan. Je zal me dus nooit ergens langs een lijn in de wei zien staan, ik ben namelijk geen koe.  ;D
Schellebelle heb je wel een mooi punt op 5m van een landelijke weg waar je je in principe op de sporen zou kunnen gaan leggen voor een perfect shot, maar mijn gezond verstand zet mij dan weer mooi naast het zijspoor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#2216
Vandaag nog een mooi punt gevonden in Wetteren om te fotograferen, enfin het is slechts enkele 100-en meters verwijderd van dat punt te Schellebelle.

2 Breaks die mekaar kruisen, elk 2 stellen lang, bij de linkse was het eerste stel een nieuwe schildering.


Treintje naar Zottegem, altijd leuk paaltjes die plots in de weg staan.


Altijd leuk wanneer er een HLE21 komt aangestormd uit Mechelen naar Kortrijk als ik me niet vergis.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Als je echt zo dicht staat als dat de foto's doen uitschijnen zou ik toch maar overwegen om een vestje aan te doen hoor. Op de eerste foto lijkt het alsof je achter de omheining staat.  :o
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Olivier

Ik zag je foto's waarvoor mijn complimenten. Die jij noemt Break is dat de officiële naam voor deze treinstellen? Ik heb enkele foto's gekregen van iemand waaronder deze dus ook zijn. Gelet dat ik nog niet zoveel op de hoogte ben van de NMBS was dit voor mij interessant.

Ik heb nog enkele andere foto's van treinstellen die ik zelf niet herken mag ik deze aan je doorsturen?

Wim

OlivierV

Citaat van: Eres op 29 april 2013, 17:29:50 PM
Olivier

Ik zag je foto's waarvoor mijn complimenten. Die jij noemt Break is dat de officiële naam voor deze treinstellen? Ik heb enkele foto's gekregen van iemand waaronder deze dus ook zijn. Gelet dat ik nog niet zoveel op de hoogte ben van de NMBS was dit voor mij interessant.

Ik heb nog enkele andere foto's van treinstellen die ik zelf niet herken mag ik deze aan je doorsturen?

Wim
Ik heb nog meerdere foto's van Break's (van vandaag), break is alleszins niet hun officiële naam, maar wel de bijnaam die ze kregen toen ze uitkwamen omdat ze braken met alles wat tot dan toe van treinstellen bij de nmbs heeft rondgereden. Officiële naam is MS80 (na even snel te googlen), toen ze uitkwamen waren ze eerst tweeledig en bordeaux zoals de tweetjes die er nu uit zijn. (op de city rails en new looks na).

Wat die andere foto's betreft, post ze hier of zoek eerst eens op google, meestal vind je snel wat je zoekt (ik moet ook nog vaak googlen hoor ;)).

@Jurgen, nu heb ik inderdaad een Oranje vestje aangedaan, want ik zat inderdaad maar op iets meer van 1m van het spoor op een wisselkabelgoot, best wel comfortabel fotoplekje.



Trouwens wel leuk, het leuke aan het praktische spotten. Moest nog een boek gaan uitlenen in de bib in Wetteren die in de hoofdbib van Gent Zuid uitgeleend was en ze nergens elders hadden dus eerst wat gaan spotten. Wel bekijken de mensen u toch vreemd hoor, machinisten hoefden niet te toeteren want ik was duidelijk zichtbaar met fluo oranje fraksken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan