Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Eres

Ik heb vanmiddag zo maar eens een paar plaatjes geschoten op station Gouvy. De opnames van de treinstellen komen later











Straks volgen er meer

Wim

Eres

Zoals uit de eerder geplaatste opnames was ik ondanks het koude en sombere weer wederom in Gouvy. Toch nog even interessant geweest daar er een tweetal treinstellen binnen kwamen die nog niet in de collectie aanwezig waren.

Als doorgaand treinverkeer waren de CFL hle 3002 en 3005. Kort voor aankomst van de 3002 kwam er een treinbegeleider naar mij toe. Hij vertelde heel snel dat een oom van hem dus de broer van zijn vader vroeger ook opnames maakte. Nog met zo'n oud boxje en zwart/wit films. Zelf ontwikkelen en afdrukken. Dat moetn toch gouden tijden zijn geweest. Hij herkende mij omdat hij al enkele keren had gezien. Bij een volgende gelegenheid zou hij meer vertellen. Ben heel benieuwd maar ook oppassen ik wordt te veel herkend. Ook al door de treinbestuurder van de 3005 die mij herkende.

Als aardigheid dit keer zag ik op de 3002 een stadswapen van BLANKENBERGE. Ik vroeg dus aan de treinbestuurder waarom dat was en dat wist hij niet te vertellen. Misschien dat de loc op zijn eerste treinreis naar Blankenberge is geweest Hij wist het zelf ook niet. Dus als iemand het weet hoor ik dat heel graag:





















Wim


Metpetergaathetbeter

toch vind ik de kleurcombinatie van de CFL net iets beter geslaagd dan die van de de NMBS !
Groeten Peter ;)

Eres

En dan stonden er voor het weekend ook nog 2 van NMBS zoals gebruikelijk. Dit keer de Gummineus 474 en de hle 1919. Deze laatste had ik kort geleden ook al gefotografeerd dus dit keer maar niet. Ik heb alleen getracht een speciale opname/detail opname te maken van de hoek van de lok om een forse indruk te krijgen. Helaas is dit ten dele gelukt en wederom die foeilelijke GF koppeling zichtbaar.

Ja Peter ik ben het met je eens dat de CFL een iets beter kleur hebben dan de NMBS maar die rode reeks 4000 zijn ook niet bepaald mooi te noemen.











Wim

railman56

CFL 3002 met het wapenschild van Blankenberge: tijdens het zomerseizoen zijn er ritten tussen luxemburg en Blankenberge en de 3002 is een van de loc's die de tractie voorziet. heel simpel en heel toepasselijk.
verbeter mij indien ik fout ben want ik ben niet 100% zeker.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

conducteur

#2195
Een keer per week (op zondag) in de zomer is er inderdaad een rechtstreekse trein van Luxemburg naar Blankenberge 's morgens en 's avonds retour en bij mijn weten rijden ze die met een 3000. Zou er wel iets mee te maken kunnen hebben.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Citaat van: conducteur op 27 april 2013, 21:28:02 PM
Een keer per week (op zondag) in de zomer is er inderdaad een rechtstreekse trein van Luxemburg naar Blankenberge 's morgens en 's avonds retour en bij mijn weten rijden ze die met een 3000. Zou er wel iets mee te maken kunnen hebben.

Blankenberge-express

Groeten Peter ;)

evan

Een zonnige voormiddag in de Waaslandhaven...

Er werden Stabilisatieritten gehouden op de sporen die deel uitmakenvan de verlenging van L10 naar de ingang toe van de Liefkenshoektunnel.

4  loco's van de reeks 55 (TUCRAIL) met 1000 Ton Ballast:



















Met m'n wagen erbij... 8)



Dan stond deze nog in de bundel van Bundel Zuid te FNWH:



En een sfeerfoto van de bouw van de Deurgancksluis met het Dok op de achtergrond:



Toffe job :)

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Mooie foto's Evan.  :P

Is dat vandaag?
Betekent dat dan dat de zon bij jullie schijnt?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Zaterdag en zondag waren er idd stabilisatieritten voorzien , knappe foto's Evan , en ja hoor Luc , hier schijnt de zon!!  8)

evan

Yep de zon schijnt hier 8)

Bedankt voor jullie reactie, Erwin en Luc ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Pfft. Grauw, grijs, 11°.  :(

Eén voordeel: ik kan lekker binnenblijven en werken... aan de website.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Citaat van: doomslu op 28 april 2013, 16:30:41 PM

Eén voordeel: ik kan lekker binnenblijven en werken... aan de website.

Sterkte, maar het is door ons allen gewaardeerd :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 28 april 2013, 16:30:41 PM
Pfft. Grauw, grijs, 11°.  :(

Eén voordeel: ik kan lekker binnenblijven en werken... aan de website.

dat komt ervan al je in een belastingsparadijs woont ! ;D
Groeten Peter ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 april 2013, 16:33:34 PM
Citaat van: doomslu op 28 april 2013, 16:30:41 PM
Pfft. Grauw, grijs, 11°.  :(

Eén voordeel: ik kan lekker binnenblijven en werken... aan de website.

dat komt ervan al je in een belastingsparadijs woont ! ;D
Groeten Peter ;)
Ik kan niet volgen.  :(
Wat is belasting?  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *