Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Alain

Ik heb iets gezien maar geen foto's kunnen nemen.
De laatste 2, 3 weken rijden er op de lijn Brugge - Kortrijk verschillende malen een trein met of I5 of I6 achter zich in de kleur blauw met roze streep.
Wat is daar de bedoeling van?
Iemand die hier iets meer vanaf weet?

Groeten
Alain

Mattias

Citaat van: Alain op 13 april 2013, 20:31:12 PM
Ik heb iets gezien maar geen foto's kunnen nemen.
De laatste 2, 3 weken rijden er op de lijn Brugge - Kortrijk verschillende malen een trein met of I5 of I6 achter zich in de kleur blauw met roze streep.
Wat is daar de bedoeling van?
Iemand die hier iets meer vanaf weet?

Groeten
Alain

Goed gezien, Alain!

Dat is een sleep rijtuigen van het type I6bc die een tijdje met p-treinen 7993 en 8993 meereden (Kortrijk - Brugge) om fouten eruit te halen, verwarming, verlichting, ... te testen, na lang stilgestaan te hebben en om ze binnenkort mee te geven met een Intersoc richting de Alpen.
Gewoon rodageritten, met andere woorden ;-)

Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Alain

Citaat van: Mattias op 13 april 2013, 20:37:00 PM
Citaat van: Alain op 13 april 2013, 20:31:12 PM
Ik heb iets gezien maar geen foto's kunnen nemen.
De laatste 2, 3 weken rijden er op de lijn Brugge - Kortrijk verschillende malen een trein met of I5 of I6 achter zich in de kleur blauw met roze streep.
Wat is daar de bedoeling van?
Iemand die hier iets meer vanaf weet?

Groeten
Alain

Goed gezien, Alain!

Dat is een sleep rijtuigen van het type I6bc die een tijdje met p-treinen 7993 en 8993 meereden (Kortrijk - Brugge) om fouten eruit te halen, verwarming, verlichting, ... te testen, na lang stilgestaan te hebben en om ze binnenkort mee te geven met een Intersoc richting de Alpen.
Gewoon rodageritten, met andere woorden ;-)

Mattias

Hey Mattias

Bedankt voor de info, ik wist dat ik op jouw kon rekenen voor het antwoord daar ze richting Kortrijk reden.   ;)

Anarchy

Citaat van: Eres op 13 april 2013, 18:39:16 PM
Ik wil gaan proberen deze week naar Libramont te gaan om daar eens op het spoor te gaan kijken. Wie weet wat daar allemaal voor reeksen rijden ik denk oa de reeks 13 maar ook andere? Wie weet hier meer over

Wim

In Libramont: T13, MS96, Desiro en Klassiek en tijdelijk ook één T21. Qua rijtuigen: M5, M6, I6, I10, SBB en tijdelijk één rame M4.

OlivierV

Zoek het spoorse trekpaard.



Vrijdagavond aan het rangeerterrein van Gent-DP
Reeks 77 nog volop aan het rangeren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Ja vanavond was het even zeer interessant voor mij hopelijk ook voor jullie. Er stond dus een CFL 3013 die net vertrok naar Luik maar die is al zo vaak door mij op de foto gezet dat ik die even niet meer nemen zal. Dan stond er dus een CFL 3020 voor mij een welkom iets aan de verzameling die vertrok naar Luxembourg hierbij de opnames







Tot de volgende sessie

Wim

Eres

#2136
Dan stond er ook nog de Gummineus 470 Ik kon deze eindelijk eens trekken van een andere kant die nu vrij was. Normaal staat daar een Hle 18 of 19 Maar dit keer met dat Infrabel voertuig welke ik niet ken en iedere info welkom is















Wim


Eres

#2137
Hier volgen dan een reeks opnames van dit voertuig. Welk nr moet ik aanhouden en welk type is dit zodat ik deze op de wijze kan opslaan.


































Dit was dus een rondje Infrabel

Wim



rixke rail

Het is in ieder geval een "onderstopper". Plasser & Theurer.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Eres

Vanmorgen moest ik even in Gouvy zijn en tot mijn hele grote verbazing zag ik een NMBS loc staan een hld nr 6288. Voor mij nooit eerder in het echt gezien alleen op de foto dergelijke loc's. Machtig om te zien en ook dat geluid van die dieselmotoren heerlijk.

De veiligheidsmedewerker kwam naar me toe en nodigde me uit om even een rondje te maken dan wel buiten helaas. Men moest even wachten op een signaal en zou de loc weer vertrekken. Hij had 3 wagons de zgn onderlossers bij zich welke vol zaten met gravel voor de ballast onder rails. Aardig wat kilo tjes Ik kreeg dus te horen dat deze loc vanuit de NMBS naar Infrabel is gegaan die hem trouw gebruiken.













Met oprechte dank dus aan de veiligheidsmedewerker waardoor ik op het spoor mocht lopen. En ja dan vanuit Gouvy moest ik naar St.Vith. Maar omdat er moementeel overal weg omleggingen zijn ben ik maar eens binnendoor gegaan. Ik zag daar twee heel oude spoor viaducten. De eerste in Weisten en de tweede in Crombach. Beide hebben ooit dienst gedaan op de Vennbahn vanuit het G H Luxembourg via de Ardennen oa St Vith naar Aachen. De Duitsers hebben deze ook nog gebruik in de W O II






Groet

Wim

OlivierV

Die 62 ziet er nog redelijk goed uit, in Gent rijden er andere rond (lees nummer slecht leesbaar en nogal afbladerende verf).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

@ Wim: De beide bruggen behoren tot lijn 163 tussen Gouvy en Sankt-Vith. Deze lijn behoorde niet tot de Vennbahn, enkel lijnen 48 en 47 maakten daar deel van uit, samen met het Duitse en Luxemburgse gedeelte.
Misschien dat beide viaducten ooit nog tot het RAVeL-netwerk toegevoegd worden en dus omgevormd worden tot fietspad, de droom daarvoor is er al, maar de plannen moet men nog uittekenen.

Maar wel mooie foto's, zowel van de viaducten als van de reeks 62. Meer van dit!  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Olivier & Jurgen,

Dank voor jullie reactie. Ja ik was heel verbaasd om een reeks 62 hier te zien. Ik was net zo verbaasd als toen in december jl. toen hier de 7766 stond. Een dergelijk iets verwacht je niet meer in deze regio.

Wat de viaducten betreft Jurgen, ik was dus in de war met het verhaal wat ik onlangs heb gelezen omtrent de Vennenbahn Ik heb dat gelezen op Wikipedia en dat was zeer interessant voor mij. Ik zal me eens wat dieper gaan oriënteren op dat gebied en eens kijken wat ik kan gaan doen. als je dergelijke bouw werken ziet dat ga ergens je hart open dat dit nog bestaat en dat deze al zoveel hebben meegemaakt. Denk ook iets aan het stoomperk? Of ga ik dan te ver terug in de tijden?

In ieder geval beide bedankt en fijne avond

Wim

Eres


Jurgen

Citaat van: Eres op 18 april 2013, 18:33:16 PM
Jurgen

Is dit misschien iets voor je?

http://www.vennbahn.eu/nl.html

Wim

De secties Oudler - Troisvierges en Kalterherberg - Sourbrodt heb ik nog niet gedaan, de rest is allemaal al bekend terrein.  ;) ;D
Ik kende de site al een tijdje en de bedoeling is om de volledige Vennbahn van begin tot einde te fietsen dit jaar, maar alleen als alles afgewerkt is, anders wacht ik wel een jaartje langer. Het zal waarschijnlijk in 2 of 3 dagen gebeuren.

Het fotoverslag dat ik al online heb geplaatst kan je hier vinden. Het gedeelte Sourbrodt - Waimes heb ik afgelopen zondag reeds bezocht, maar het moet nog online geplaatst worden.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.