Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Bruno

Mijn januari/februari update :)


DBS 6478 - Bediening Zeehaven by Spoorpunt.nl, on Flickr
In tegenstelling tot de NS reedt DB Schenker op dinsdag 15 januari 2013 wél keurig op tijd; nadat de Kijfhoekse heuvelloc 6478 van DBS met maar liefst 18 ketelwagens als trein 62028 op het station van Dordrecht is aangekomen, worden eerst alle koppelingen lang gedraaid om zo de krappe bogen in de Zeehaven te kunnen berijden. Vervolgens vertrekt de trein geduwd via het Dok naar de stamlijn; na het passeren van de grote overweg over de Laan der Verenigde Naties volgt de lijn een groot stuk van de dijk. Op de foto passeert de trein een vestiging van mortelleverancier MegaMix aan de 's-Gravendeelsedijk alwaar het straatspoor verlaten wordt. Als het wissel recht liggend gevolgd wordt beland men op een kort kopspoortje, de voormalige aansluiting van het Zeehavenbedrijf, afbuigend is de huidige aansluiting van het Zeehavenbedrijf te bereiken evenals de rest van de stamlijn, waaronder Standic, de bestemming van deze besneeuwde ketelwagens. Omdat dit de eerste trein van de week is mag de voorste as van de eerste wagen een flink laagje sneeuw van de rails schrapen.

DBS 6478 - Bediening Zeehaven by Spoorpunt.nl, on Flickr
Zo lang als de aanvoertrein was, zo kort is de afvoertrein van Standic in de Zeehaven van Dordrecht op 15 januari 2013. De 6478 vertrekt met één ketelwagen van Standic de stamlijn weer op. Aan de Wieldrechtseweg wordt houthandel Jongeneel gepasseerd. De trein vervolgt zijn weg over de stamlijn naar het Dok alwaar de loc wordt omgelopen, vervolgens rijdt men geduwd naar station Dordrecht om als trein 62029 weer naar de Kijfhoek te vertrekken. Terwijl de aanvoertrein uit Nederlandse, Duitse en zelfs één Oostenrijkse wagen bestond, betrof de afvoerwagen de Franse Zacs 33 87 786 6429-6 van VTG.

NMBS 769 - 5383 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Sinds de ingang van dienstregeling 2013 zijn de bordeaux-kleurige klassiekjes op het traject Maastricht - Liège-Guillemins vervangen door treinstellen van het type MS'73 in witte kleurstelling wat mooi past bij de sneeuw op 20 januari 2013. Treinstel 769 is onderweg als trein 5383 naar Luik en passeert de Grubweg in Eijsden, vlak bij de Belgische grens.

NMBS 921 - 19248 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Zo zie je ze nooit in Roosendaal en dan staan er ineens twee naast elkaar; we hebben het hier uiteraard over de Belgische treinstellen van het type MS'86. Terwijl op zondag 20 januari 2013 links treinstel 904 als L-trein 2589 naar Antwerpen en Brussel Nationaal Luchthaven gereed staat, zien we rechts duikbril 921 gereed staan om als extra Intercity 19248 naar Antwerpen Centraal te rijden. Zoals van het treinnummer valt af te leiden betreft het een vervangende trein voor de Fyra, die dan ook doodleuk via de omroep werd aangekondigd als "Extra Fyra" en op de borden als "Fyra NS-HiSpeed" stond vermeld, en dat voor treinstellen met een maximale snelheid van 120 km/h...

Naar aanleiding van massale problemen met de V250 treinstellen van NS-HiSpeed trok de DVIS (Dienst Veiligheid en Interoperabiliteit der Spoorwegen) de toelating om in België commerciële ritten te rijden met deze treinstellen uit fabriek van AnsaldoBreda in nadat op 18 januari delen van het plaatwerk waren losgekomen tijdens een rit over de HSL en drie stellen schade door de sneeuw hadden opgelopen. Om de reizigers toch naar België te kunnen vervoeren rijdt de stoptrein uit België doordeweeks in de 40 minuten dat deze normaal in Roosendaal stil staat een extra slag naar Essen om daar aansluiting te bieden op de IC naar Antwerpen, Brussel en Charleroi. In het weekend rijdt deze IC-N echter niet waardoor men een extra Intercity van Roosendaal naar Antwerpen laat rijden met dezelfde frequentie als de Fyra. Op 22 januari beloofde AnsaldoBreda de problemen met de Fyra binnen enkele dagen op te lossen; vooralsnog is dat vrij optimistisch en worden ook aanstaand weekend extra IC's naar Antwerpen ingelegd. Vanaf volgende week zouden de NS en NMBS met een beter alternatief komen waardoor de reizigers minder, of zelfs niet, hoeven over te stappen.

LC 9905 - 50092 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Een half uur eerder dan volgens dienstregeling vertrekt de 9905 van Locon met huisvuiltrein 50092 uit Apeldoorn op zijn reis naar de VAM in Wijster waarbij twee keer moet worden kop gemaakt; eerst in Deventer en vervolgens in Zwolle. Ondanks dat men het Bakkie, de RRF 5, waar de fotograaf op 24 januari 2013 eigenlijk voor kwam een uur voor de eigenlijke aankomsttijd al lang en breed had afgerangeerd, kon toch nog deze foto worden gemaakt tijdens de invallende duisternis.

DBS 6455 + NSR 2608 - Winterwegsleeploc by Spoorpunt.nl, on Flickr
Nadat SLT 2608 het op 24 januari 2013 in het Amsterdamse begeven had moest DBS winterwegsleeploc 6455 in actie komen; deze pikte het stel op het Westelijk Eiland in Amsterdam op en bracht deze naar opstelterrein Cartesiusweg in Utrecht; om daar te komen moet van Utrecht Centraal geduwd worden terugreden. Nadat de trein op spoor 15 tot stilstand is gekomen schakelt de machinist de loc over naar de radiobesturing om vervolgens in de achterste cabine van de SLT plaats te nemen om geduwd terug te rijden; in die tijd kon mooi deze foto worden genomen. Overigens met dank aan de materieelplanners bij de NS; zij hadden mij doen besluiten om op de volgende IC naar Rotterdam te wachten omdat de trein die ik eigenlijk wou nemen wel erg druk was...

NMBS 7773 + 7781 - 47601 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Net als twee weken terug werd op vrijdag 25 januari 2013 afgereisd en gewandeld naar de Molenweg in Zevenbergen; ook dit keer voor kalkslurrytrein 47601 van NMBS Logistics. De Belgische NMBS 7773 en 7781 passeren met deze bloktrein van Lage Zwaluwe via Antwerpen naar Virton met zo'n 10 minuten vertraging het besneeuwde landschap in een fraai winterzonnetje. De 16 knikketelwagens van het type Zans komen van Omya in de Moerdijk en hebben papierproducent Burgo Ardennes in Virton als bestemming.

TS 1798 - Vopak Vlaardingen by Spoorpunt.nl, on Flickr
De eerste acht aanvoerwagens worden op 29 januari 2013 door de TrainSupport 1798 naar de Vopak Terminal geduwd; deze worden op het rechte spoor onder de losinstallatie geplaatst zodat deze direct kunnen worden gelost; de overige acht wagens worden even later op de twee opstelsporen geplaatst om op een later moment gelost te worden. Inmiddels is het zo hard gaan regen dat de weerspiegeling van de trein op de straat te zien is en de twee aanwezige fotografen doorweekt zijn...

LC 9902 - 50587 by Spoorpunt.nl, on Flickr
In de middag van 2 februari 2013 raast de 9902 van Locon het station van Gouda voorbij met een volledig beladen Coevorden-shuttle 50587 aan de haak naar de Waalhaven. Op IJsselmonde zal de voormalige NS 1834 vervangen worden door een V100 van RRF om over de Havenspoorlijn naar de bestemming te kunnen rijden. Op de achtergrond zien we het "Huis van de Stad", het gemeentehuis van Gouda.

EETC 1254 - 87705 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Op zondag 3 februari 2013 brengt de EETC 1254 zes rijtuigen van het Duitse BahnTouristikExpress, die Euro-Express TreinCharter huurt voor hun Skitrein en AlpenExpress, voor onderhoud over als trein 87705 van de Watergraafsmeer naar Venlo. Een stop van een half uur naast het station van Geldermalsen wordt gebruikt om de rijtuigen te controleren, twee Intercity's te laten passeren en biedt de aanwezige fotografen de gelegenheid om wat foto's te maken in de motregen.

DBS 6416 - 63480 @ Emmen by Spoorpunt.nl, on Flickr
In de avond van 8 februari 2013 is de geel/grijze 6416 "Arie" van DB Schenker zojuist vanaf Emmtec in Emmen aangekomen met een zestal lege ketelwagens op het emplacementje na het station waar vroeger de lijn naar Stadskanaal aansloot. Nadat de loc is omgelopen zal de trein met -90 vertrekken als trein 63480 via Almelo naar Sittard om daar bij Sabic beladen te worden met Caprolactam. We hadden het geluk deze avond één van de twee geel/grijze ATB-NG locomotieven te treffen, niet wetende dat deze iets meer dan twee weken later op 26 februari 2013 net als veel soortgenoten in het verkehrsrot geschilderd zou worden, waarmee de 6418 overblijft als enigste geel/grijze ATB-NG loc.

DBS 6413 - 63840 @ Almelo by Spoorpunt.nl, on Flickr
Om 3:45 's-nachts op 9 februari 2013 staan vier fotografen in Almelo keurig op een rij opgesteld om trein 63840 te fotografen die hier een stop maakt van 2,5 uur.
De 6413 van DB Schenker trekt de 9 Nacco ketelwagens van het type Zacens; deze zijn bij Sabic in Geleen-Lutterade beladen met Caprolactam en gaan naar Emmtec in Emmen voor de productie van Nylonkorrels.

NSR 1745 + SR10 - 13411 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Als derde wintertrein in de avond van vrijdag 15 februari 2013 komt de NSR 1745 binnen op station Venlo met Alpen Expres 13411 naar Landeck en Zell am See. Achter de locomotief bevind zich een wel heel bijzonder extraatje; namelijk het koninklijk rijtuig SR10; Prins Willem-Alexander, prinses Maxima, Amalia, Alexia en Ariane gingen namelijk op wintersport naar Lech en kozen als vervoersmiddel de trein. Door dit extra rijtuig was de trein in totaal 15 rijtuigen lang, en paste daardoor precies langs het perron.

NMBS 2803 - 1257 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Wegens de vele defecten en het intrekken van de Belgische toelating van de V250 treinstellen voor de Fyra Brussel is vanaf maandag 18 februari 2013 eindelijk weer een reguliere Intercity naar Brussel opgestart nadat de reizigers het een ruime maand met een langzame stoptrein of een extra IC van Antwerpen tot Roosendaal moesten doen. Tot 11 maart rijdt deze nieuwe beneluxtrein echter nog maar twee keer per dag in iedere richting; daarna wordt dit uitgebreid tot een twee-uursdienst. Ook is nu niet Amsterdam Centraal, maar Den Haag Hollands Spoor het beginpunt van de trein, verder wordt de route via de oude lijn en de grensovergang bij Essen gevolgd. Op de foto wacht de machinist van de NMBS 2803 in trein 1257 op station Dordrecht, wat nu toch weer een internationale trein heeft, het vertreksein van de HC en het sluiten van de laatste deur af om naar Brussel te mogen vertrekken. Om de traditie voort te zetten had deze trein "uiteraard" 10 minuten vertraging; wat dat betreft is er dus nog helemaal niets veranderd!

1315 @ Rotterdam Noord by Spoorpunt.nl, on Flickr
Wie nog een foto van de 1315 van de Werkgroep Loc 1501 wil maken zonder daarvoor een verre reis naar het Zwarte Woud te hoeven maken moet snel zijn. Eind maart gaat de locomotief op transport naar Eisenbahn Erlebniswelt in Horb am Necker (Duitsland) om daar de komende jaren te verblijven. Het lange verblijf van de 1315 in de buitenlucht heeft de loc weinig goed gedaan, daarom moet er het een en ander worden opgeknapt. Op 1 maart 2013 werd door een groepje vrijwilligers, waaronder de fotograaf, op het terrein van de SSN in Rotterdam begonnen met een flinke wasbeurt van de locomotief. Met een hogedrukreiniger, borstels en veel sop werd binnen 4 uur een resultaat bereikt wat zeker niet tegenviel; één voorkant en zijkant van de locomotief zag er direct weer een stuk beter uit!

OMC

De 29ers :) Het verhaal dat men mij heeft verteld:

Met het in dienst komen van de Fyra zouden de Beneluxtraxxen (buiten 2801 - 2802 - 2803?) overgeheveld worden naar de goederendienst. Zo zouden de diensten van de T29 naar Frankrijk overgenomen worden door de T13 en de T13 voor die omlopen moesten dus elders weggehaald worden en dus opgevuld worden met andere locomotieven, de Beneluxtraxxen dus. De T20 kon dan ondertussen ook stelselmatig buiten dienst gesteld worden omdat er toch genoeg machines beschikbaar waren. De T29 was dan ook gezien de kleine bezetting van de reeks (5 stuks) een flinke kost qua leasing en onderhoud, dus koos men voor deze oplossing. In november werden er 3 locs door Crossrail naar Duitsland teruggebracht en enige tijd later volgden de overige 2. Ze hebben een tijdje werkloos bij Alpha Trains, de leasingmaatschappij, gestaan tot de gekende problemen met de Fyra een hoogtepunt bereikten en men de oude Benelux terug in het leven ging roepen. Op 15 februari 2013 bracht de 2816 de locs dan ook terug naar Antwerpen waar ze in de tractiewerkplaats werden nagekeken en klaargemaakt voor de goederendienst in België en Frankrijk.



Sinds vandaag zijn alle 29ers dan ook terug officieel in dienst gesteld volgens hun oude volgnummer.

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Knappe foto's Wim! Ik ga wanneer het zomeruur er terug is ook eens een avondje in Ekeren staan, zo tussen 18u en 21u is het daar de moeite op sommige dagen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

Citaat van: OMC op 04 maart 2013, 22:01:36 PM
Knappe foto's Wim! Ik ga wanneer het zomeruur er terug is ook eens een avondje in Ekeren staan, zo tussen 18u en 21u is het daar de moeite op sommige dagen.

Mag ik dan mee??  :-[

OMC

Citaat van: ERVIN op 04 maart 2013, 22:59:30 PM
Citaat van: OMC op 04 maart 2013, 22:01:36 PM
Knappe foto's Wim! Ik ga wanneer het zomeruur er terug is ook eens een avondje in Ekeren staan, zo tussen 18u en 21u is het daar de moeite op sommige dagen.

Mag ik dan mee??  :-[

Tuurlijk, iedereen die wil mag mee! Maar ik kies m'n momenten strategisch 8)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Powered By Diesel

Citaat van: OMC op 04 maart 2013, 22:01:36 PM
Knappe foto's Wim! Ik ga wanneer het zomeruur er terug is ook eens een avondje in Ekeren staan, zo tussen 18u en 21u is het daar de moeite op sommige dagen.

Merci voor het compliment. Kan het zijn dat wij zaterdag elkaar ontmoet hebben aan de luchthaven van Deurne voor foto van de Crossrail?
Mijn foto's zijn precies juist naast die van u genomen  ;D alleen zijn die van u iets scherper zo te zien.
Misschien kan je een fotografieworkshop geven in de bocht van Ekeren.
Iets nadat je vertrokken was, kwam deze er nog door:



running on heavy fuel

OMC

Citaat van: Powered By Diesel op 05 maart 2013, 08:52:09 AM
Citaat van: OMC op 04 maart 2013, 22:01:36 PM
Knappe foto's Wim! Ik ga wanneer het zomeruur er terug is ook eens een avondje in Ekeren staan, zo tussen 18u en 21u is het daar de moeite op sommige dagen.

Merci voor het compliment. Kan het zijn dat wij zaterdag elkaar ontmoet hebben aan de luchthaven van Deurne voor foto van de Crossrail?
Mijn foto's zijn precies juist naast die van u genomen  ;D alleen zijn die van u iets scherper zo te zien.
Misschien kan je een fotografieworkshop geven in de bocht van Ekeren.
Iets nadat je vertrokken was, kwam deze er nog door:


Dat was ik inderdaad ja, bij deze: aangename kennismaking! ;D
Die Franse diesels heb ik onderweg naar huis nog gezien, 5 minuutjes langer blijven had geen overbodige luxe geweest ..
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Powered By Diesel

Nog wat foto's van gisteren en vandaag.

Gisteren de 2801 gespot in Deurne



Vandaag was het Crossrail dag in Ekeren. Op 20 min tijd kwamen er 2 voorbij.





running on heavy fuel

Eres

Vandaag 09/03/2013 in Gouvy de 1808 en de 460 gespot zie onderstaande foto's;

















Groetjes

Wim


Davy



Na een paar uurtjes Ontraxs, even langs in de haven Antwerpen. Deze voor het eerst gezien in. Vind ze gewoon prachtig.
Oneindig veel foto's genomen van zowat alle reeksen die er zijn :) inc wagons. Volgende keer met de fiets op en mooie werkdag.

OlivierV

Vanmiddag toen ik op Gent-SP aankwam had ik nog een kwartiertje eer mijn bus er was, dus snel even naar boven op een random perron gaan staan (eigenlijk net verkeerd, maar soit, daar stond de 2748 mooi in de zon te staan tijdens een switch van bestuurders. Wel jammer van die lelijke GF-koppeling, het ontsiert de loc redelijk hard.


Een ander geval van maandag is deze HLE18, die  de sneeuw moest trotseren terwijl hij deze stam M6-en moest duwen.


Toen ik 's ochtends mijn trein naar Gent nam in Wichelen zag ik wel nog iets raars passeren toen ik uit de auto stapte, een HLE21/27+HLE18 en een stam M6-en, ik kon niet goed zien of het een exotische dubbeltractie was of het een extra loc voor de trein was omdat de HLE18 niet wou opstarten wegens de kou?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OMC

We gaan er nog eens wat foto's tegenaan gooien!

De laatste weken waren er weer enkele leuke dingen te zien:


Op 5 februari bracht Rurtalbahn een loc van het type G6 over van BASF Ludwigshafen de vestiging in Antwerpen. Deze 3-assige loc werd door Vossloh gebouwd in 2010 en in oktober 2010 verhuurd aan de BASF-groep voor rangeerwerk in de vestiging in Ludwigshafen. In het kader van uitwisseling van locs (voor zover dit juist is) werd de loc met UIC-nummer 98 80 0650 104-9 D-VL door de V267/PB17 van Rurtalbahn getransfereerd van Ludwigshafen naar de terreinen van BASF in het noorden van Antwerpen. (05-02-2013)


Homogene treinen zijn vaak een lust voor het oog, zowel op onze modelbanen als in het grootbedrijf. 1 van die treinen in het grootbedrijf is de keteltrein tussen Burghausen-Wackerwerk en Antwerpen-Noord, hier voorzien van 2 locs van de reeks 28 als tractievoertuigen. Geen overbodige luxe want deze ketels waren in de heenrit gevuld met azijnzuur zorgden toch voor ruim 1500 ton aan lading. (05-02)


In zowat elke foto-update zit een foto van de reeks 55, en die traditie hou ik dan ook graag staande ;D Op zoek naar een goede plaats om de Valentrein vast te leggen kreeg ik een smsje dat de 5515 onderweg was naar Antwerpen. Dus een gokje wagen met de plaats van doorkomst en na zo'n 5 minuten daagde de 5515 in de verte op met een bovenleidingstrein(tje) van Colas Rail. Achteraf bleek het om een trein te gaan die naar bundel Stabroek reed in de Antwerpse haven. (16-02-2013)




Op 16 februari reed de Valentrein opnieuw tussen Leuven, Brussel en Antwerpen. Dit initiatief kwam van het TSP/PFT om verliefde koppels een leuke en romantische dag aan te bieden met een etentje en gezellig samenzijn én oud historisch materieel als transportmiddel. Locs 210.077 (6077) en 202.020 sloten de rijtuigen in.
Bovenste foto van de 202.020 werd in Hove gemaakt.
Onderste foto van de 6077 werd in Boechout gemaakt.


De laatste maanden maken Infrabel en de NMBS werk van het verplaatsen en verkopen van buitendienstgestelde locomotieven en wagons. Enkele klassieke stellen werden al tot bij de sloophandelaar gebracht, maar ook van de reeks 23 werden reeds enkele locs naar de snijbrander gebracht. Op 25 februari 2013 had de 7865 de trieste taak om een zogenaamd schroottransport van de reeks 23 bestaande uit 6 locs van Antwerpen-Noord naar Monceau te brengen. Vanuit Monceau zal het later naar Courcelles-Motte gaan. Volgende locs zaten in de trein: 2323 - 2344 - 2304 - 2369 - 2306 - 2332.


Sinds 23 februari rijdt Crossrail wekelijks een Fordtrein van de Antwerpse Waaslandhaven naar Aachen-West en verder naar het Poolse Malaszewicze. De Mosolf 'Laaers' zijn beladen met Fords van het type Kuga die afkomstig zijn van Antwerp Euro Terminal (AET) waar meerdere autotreinen behandeld worden. Ook Rurtalbahn en Railtraxx (in mindere mate) komen daar treinen halen en brengen. De allereerste trein op 23/02 kon ik wegens omstandigheden niet langs de baan fotograferen maar de tweede wel, en het leek me leuk om dit te doen op een hoger gelegen fotopunt met liefst nog een bochtje in het spoor. Spoorlijn 59 heeft zo'n punt vlak voor het binnenrijden van station Antwerpen-Berchem, net naast de Ring rond Antwerpen. Loc DE6301 kreeg de eer om de trein van de Waaslandhaven naar Duitsland te slepen, al dient men eerst een rondje te rijden op Antwerpen-Noord zodat de trein niet hoeft te stoppen en de loc rond te zetten om in de juiste richting te rijden. (Y West-Berchem, 02-03-2013)


Nog zo'n trein die geliefd is, is de tunnelelemententrein van DB Schenker Nederland (DBSNL) van Wesel naar Gent-Zeehaven en verder Terneuzen. Voor de bouw van een tunnel voor het wegverkeer in Terneuzen rijden er gedurende een half jaar op maandag, woensdag en vrijdag 1 heen- en terugritten per dag tussen eerder genoemde stations. Zelden zal de trein 3x per week rijden, al is de frequentie dat hij rijdt ondertussen opgetrokken tot 2x per week (meestal woensdag en vrijdag). Eerder was dit enkel vrijdag en dan diende men nog vaak met flinke vertragingen rekening te houden. +500 minuten was geen uitzondering ...
Op 4 maart 2013 had ik wel enorm veel geluk want ik verwachtte deze trein niet én dan nog eens met 3 locs waarvan er slechts 2 in dienst reden. 6512, 6510 en 6508 vormden het duo voor deze trein op één van de warmste dagen van het jonge jaar. (04-03-2013)


De Spoorvernieuwingstrein P811 S mocht op 13 maart nog eens naar Antwerpen rijden, aangevoerd door de 6299 van Infrabel reed deze trein van Hasselt naar Luchtbal-Wijkbundel in Ekeren. We herkennen een 7-tal rijtuigen op de foto, dit is de leefruimte waarin de technici van Infrabel verblijven tijdens een langdurige opdracht op een werf. Verder zijn er 2 Gbs'sen met materiaal nodig voor de werken aanwezig in de trein. Wie de volledige trein wil zien kan hier de video bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=ecHF3lid-oA


Voor mij was deze trein een primeur, want normaal zie je deze trein enkel in de "donkere uren". De Novaratrein van Railtraxx bvba had op 13 maart af te rekenen met een flinke vertraging waardoor haar rit van Aachen-West naar de Main Hub op Antwerpen-Noord zomaar even 7 uur later dan voorzien door Antwerpen reed. We zijn hier net 12u voorbij ...
We herkennen loc PB20 in de livrei van leasingbedrijf Ascendos, in een niet zo ver verleden nog in dienst bij Crossrail en één van de laatste locs die het DLC-logo droeg. De tegentrein vertrekt rond 21u op Antwerpen-Noord waardoor er mogelijk tijdens de zomermaanden kansen zijn om deze trein te fotograferen na vertrek uit Antwerpen-Noord. In Ekeren kan je - mits genoeg zonlicht - nog een aanspraak maken op een deftige foto.

Dit was het weer, vragen staat vrij ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

Ik heb hier geen verdere vragen over , want de uitleg was subliem , evenals de foto's trouwens. ;)

OMC

Citaat van: ERVIN op 17 maart 2013, 20:29:24 PM
Ik heb hier geen verdere vragen over , want de uitleg was subliem , evenals de foto's trouwens. ;)

Niemand blijkbaar ..

Graag gedaan ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

doomslu

Doe zo voort, zou de meester zeggen...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *