Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Steven123

Citaat van: Havoc op 20 januari 2013, 20:27:37 PM
Als ik de laatste foto's hier bekijk dan valt het me op dat de meeste moderne locs echt wel afschuwelijk lelijk zijn.

Citaat van: OMC op 20 januari 2013, 22:10:52 PM
euhm .. merci?

;D ;D ;D

Ik vind het in feite fantastisch dat er zoveel verschillende smaken en meningen zijn als het aankomt op treinen en tijdperken, stel je maar eens voor dat we allemaal dezelfde smaak en ideeën hadden, dan was er helemaal niets aan!   :D  ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Hervé

Volledig eens met Steven...door die afschuwelijke moderne locs, beseffen we maar pas hoe knap de meeste oude locomotieven zijn en waren... :p

Groeten,
Hervé

OlivierV

Citaat van: Hervé op 21 januari 2013, 14:09:10 PM
Volledig eens met Steven...door die afschuwelijke moderne locs, beseffen we maar pas hoe knap de meeste oude locomotieven zijn en waren... :p

Groeten,
Hervé
Sommige moderne locs zijn mooi, andere lelijk, maar dat is persoonlijk.

De reeksen 28/29 vind ik best aardig, die laatste reeks HLE18 enzo zijn ook best te doen, net zoals de 11 en nogiets voor de oude beneluxtrein en de reeks 27. Maar der rijden heel wat mormels rond op onze spoorwegen, dat is een feit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Gisteren moest ik mijn zus aan het station gaan halen en ben expres een beetje vroeger doorgereden zodat ik haar trein kon fotograferen (wederom iPhone, maar nu is het toch wat beter gelukt) en ik vind het best wel wat hebben om een trein te fotograferen in sneeuwlandschap (misschien trek ik er morgen na mijn examen wel even op uit om wat te gaan fotograferen).

Het treinstel in kwestie, de bekende tweetjes, 9/10 keer als het deze zijn is deze samengesteld uit 2 van die stelletjes, eentje in de nieuwere grijze livrei en eentje in de bordeaux livrei, wanneer deze trein door iets anders gereden wordt is het meestal zo'n break of hoe noemen die ook?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

the_gold

Heeft iemand 'ze' gezien?

Blijkbaar een stomer rond 16H doorit in Brugge... al van 2 verschillende mensen gehoord maar onbekend welke.. 29 of 64?  :)

vanmiegroet

dat was de 29.013.
Ik heb gezien en gehoord vanaf mijn school in gentbrugge
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OMC

Zullen rodageritten geweest zijn denkik, komende zondag gaan ze met de 5166, 5910 en 5404 ook nog eens rondrijden blijkbaar?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

itchy

#1958
Donderdagochtend (rond 7:40) zag ik, komende van Namen, een HLE 20 met een sleep M5m's het station van Brussel-Noord binnenrijden.
Wellicht een P-trein, en een HLE 20 ter vervanging van een defecte HLE 13 ? Weet iemand meer ?  :)


[edit]: ik denk dat het  P-trein 7600 Jemelle 05:56 - Brussel-Zuid 07:54 was.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

TBCédric

Heb er spijtig geen foto's van kunnen/mogen trekken. Met een uitstap naar dendermonde van sint-niklaas en terug. Met een hle 27  en M6 gereden. Een zeldzame combinatie?  Met de HLE18  tegenwoordig
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

De combinatie van HLE27 + M6 is nog dagelijks te zien, en sinds de laatste weken weer meer dan voorheen. Is het de kou (moeilijke opstart van HLE18²?) of zitten er een aantal HLE18²'s in een onderhoudsschema? Ik weet het ook niet.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Citaat van: OMC op 26 januari 2013, 01:05:07 AM
Zullen rodageritten geweest zijn denkik, komende zondag gaan ze met de 5166, 5910 en 5404 ook nog eens rondrijden blijkbaar?


Weet je ook waar?
Ik zou graag eens een foto willen nemen van een museumloc in Aarschot, diesel of stoom, maakt niet uit. Vooral nu in de sneeuw zou het nog mooi zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Tussen Antwerpen, Leuven en Schaarbeek zou het moeten zijn. Aarschot doen ze normaal zeker aan.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Davy



Toen er nog sneeuw lag :)
@station Landen

B-Cargo

De 29.013 is samen met 8219 naar Brugge overgebracht, de stomer moet blijkbaar een herstelling ondergaan.
groetjes,