Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Steven123

Prachtig rijtje  8)
Is dat in de buurt van de Schaarbeek-rangeer-depo?

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Yep Groep C kant Vilvoordelaan.
Echter is dit ontoegankelijk terrein voor onbevoegden.  Ik was er voor de job en profiteerde er van deze op de gevoelige plaat vast te leggen en te delen ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Citaat van: evan op 01 november 2012, 15:30:43 PM
Yep Groep C kant Vilvoordelaan.
Echter is dit ontoegankelijk terrein voor onbevoegden.  Ik was er voor de job en profiteerde er van deze op de gevoelige plaat vast te leggen en te delen ;)

Interessant om te weten dat er daar nog een aantal staan...  bedankt voor het vastleggen  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Bruno


DBS 6423 - 62031 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Het is dinsdag 23 oktober 2012 als Vopak in Vlaardingen weer eens bij daglicht wordt bediend. De DBS 6423 "Chris" is vanaf de Kijfhoek onderweg als trein 62031 met 7 Ermewa-ketelwagens aan de haak. Alvorens de lijn naar Vopak op te kunnen rijden moet de loc eerst op het emplacement naast het station van Vlaardingen Centrum worden omgelopen, vlak voordat het station bereikt wordt, passeert de trein over de Havenbrug welke toegang geeft tot de Oude Haven.

CT 101 - Utrecht Lage Weide by Spoorpunt.nl, on Flickr
Op woensdag 24 oktober 2012 hadden we geluk; de 101 van Captrain zat voor de papiertrein naar Utrecht Lage Weide. Nadat de aankomstwagens op het emplacement geplaatst waren ging het zonder te rangeren door naar C. van Heezik om de afvoerwagens op te halen. Hier komt de loc met de 6 afvoerwagens het emplacement weer oprijden. Links staat een sleep van 20 Eamos wagens van RTS opgesteld, wachtend op wat komen gaat.

Shunter 601 - Waalhaven by Spoorpunt.nl, on Flickr
De 601 van Shunter had het er op 25 oktober 2012 maar druk mee; na het rangeren met een zwarte 189 naar de andere kant van het emplacement en diverse 6400'en mocht de loc eindelijk weer terug naar zijn thuishonk, de werkplaats van Shunter aan de Albert Plesmanweg.

NSR 3403 - 8530 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Na een vroeg vertrek uit Zwijndrecht stonden we in de koude ochtend van 27 oktober 2012 met het eerste zonlicht langs de spoorlijn Zwolle - Kampen. De derde fotostek die we bezochten was de losweg van Kampen die eigenlijk in de gemeente IJsselmuiden ligt. In de fraaie laagstaande ochtendzon vertrekt buffel 3403 van NSR als trein 8530 uit Kampen om niet veel later al weer in Zwolle aan te komen. De vraag is hoelang een foto als deze nog mogelijk is; er zijn plannen om de spoorlijn om te bouwen tot tramlijn.

NSR 958 + 961 - 3831 by Spoorpunt.nl, on Flickr
Na een bezoek aan de lijn Zwolle - Kampen ging onze reis op 27 oktober 2012 verder naar Herfte alwaar de spoorlijnen naar Meppel en Emmen splitsen. Op de lijn naar Emmen rijdt tot 9 december 2012 nog mat'64, daarna zal Arriva de dienst overnemen en met wit/blauwe GTW treinstellen gaan rijden. Gelukkig is het nu nog niet zover en kan het mat'64 nog gefotografeerd worden; sneltrein 3831 naar Emmen passeert hier met stellen 958 en 961 de Valkenbergweg.

NSR 965 + 962 - 3852 by Spoorpunt.nl, on Flickr
In Loozen, eveneens een buurtschap behorend bij de gemeente Hardenberg, passeren de mat'64 stellen 965 en 962 een weiland gelegen aan de Meester Brasweg terwijl deze op zaterdag 27 oktober 2012 onderweg zijn als sneltrein 3852 naar Zwolle. Nadat een half uur eerder onze foto's mislukt waren door een fotowolk, besloten we een half uur te wachten omdat dit toch wel een erg fraaie fotostek is, dat pakte gunstig uit, want inmiddels stond vrijwel de gehele kudde runderen in beeld. Het kunstwerk in het water is onderdeel van een serie van drie kunstwerken welke voor verkenning, communicatie en transport staan. Heel toepasselijk is dit het deel wat staat voor transport.

Syntus 44 - 31062 by Spoorpunt.nl, on Flickr
In het allerlaatste zonlicht van 27 oktober 2012 passeert de Twentse Lint 44 van Syntus de twee fotografen aan de Kolenmieten in Vroomshoop, als deze onderweg is als trein 31062 van Mariënberg naar Almelo. Een mooie afsluiting van deze geslaagde dag. Na een bezoek aan de Mac ging onze reis weer terug naar Zwijndrecht.

PeterC

#1894
Deze namiddag op weg naar mijn Pa passeerden we een bordje 'executieoord'.  Michiel (mijn zoontje) vroeg of dat een plaats is waar...  ...waar ik jammergenoeg 'ja' moest op zeggen...  ...wil je het eens zien? (het was maar een paar straten verder).  Ja!

Nog steeds militair domein en het was meer dan 35 jaar geleden dat ik er nog eens geweest was en vlak na de ingang een ontdekking:



Ik vermoed een vooroorlogse G10?

Voor de rest een plek die rust uitstraalt en rond deze periode wel een bezoek verdient.
Groetjes, Peter


Dirky

Oostakker?

vrij toegankelijk Peter?

PeterC

#1896
Dirk,
Inderdaad Oostakker (Google Maps: 51.09581, 3.79198 - achterkant Volvofabriek)
Tijdens de wintermaanden vrij open tot 16:00 uur (bunkers of ondergrondse opslagplaatsen niet toegangkelijk).
In een vlugge oogopslag een monumentje gezien van het voormalige executieoord van Rieme (verzonken in de Kluizendokken door de uitbreiding van de Gentse haven)...

Groetjes, Peter


rixke rail

#1897
Zondag 04/11 was het treinverkeer op lijn 53 tussen Mechelen en Leuven onderbroken.
Dit voor testen van het ETCS, tussen zaterdag 22:30 en maandag 06.00.
Enkel de Infrabel ETCS-test motorwagen even gezien ...
Echter iets voor twaalf uur zondag, wat hoor ik ? Gebrom van een diesel : een Klaas van Crossrail met een hkm.
Wtf ?  :o  [  En dus te laat voor een foto  :'( ... echt de enige trein gezien vandaag.  ???
Wat moet deze uitzondering niet gekost hebben aan deze operator ?  :-\
Volgende week nogmaals : ik zal op vinkenslag liggen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mattias

Citaat van: rixke rail op 04 november 2012, 18:34:54 PM
Zondag 04/11 was het treinverkeer op lijn 53 tussen Mechelen en Leuven onderbroken.
Dit voor testen van het ETCS, tussen zaterdag 22:30 en maandag 06.00.
Enkel de Infrabel ETCS-test motorwagen even gezien ...
Echter iets voor twaalf uur zondag, wat hoor ik ? Gebrom van een diesel : een Klaas van Crossrail met een hkm.
Wtf ?  :o  [  En dus te laat voor een foto  :'( ... echt de enige trein gezien vandaag.  ???
Wat moet deze uitzondering niet gekost hebben aan deze operator ?  :-\
Volgende week nogmaals : ik zal op vinkenslag liggen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.


Moet die dan nog eens omgeleidt worden??

Trein is met bijna 4 uur vertraging vertrokken uit Montzen richting Zeebrugge.
In Hasselt aan de kant.. Trein moest via Sint-Truiden rijden, wegens problemen op de gewone reisweg.
Dus tegen dat de loc rondgereden is en geremproefd is...

Daarna tot Gent weer normaal gereden.
Dan wegens een afgesloten 50a tussen Gent en Brugge, de trein via Kortrijk naar Brugge, om vervolgens met dik 6 uur vertraging in Zeebrugge Ramskapelle aan te komen...  ::)

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

evan

Vannacht de FYRA zien passeren in Schaerbeek.  Schoon is iets anders... :o

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 07 november 2012, 17:30:30 PM
Vannacht de FYRA zien passeren in Schaerbeek.  Schoon is iets anders... :o
spook in de nacht ! ;D
Groeten Peter ;)

ToThePoint

Halloween is al voorbij dus dat kan het moeilijk zijn.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

TBCédric

de fyra is misschien een hst maar niet een mhst. het is in feite een van de lelijkste trein(stellen) dat ik heb gezien.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Kant Waaslandhaven ter hoogte van Bundel-Zuid aan de toekomstige vertakking Hazop.

De 8216 "Cobra" die de werktreinen voorbereid voor de spooraanleg komende nachten.

Kortlings zullen de passanten langs de E34 naar Knokke de sporen zien verschijnen.



Toch een leuk machientje en bovendien in een redelijk goede staat op het eerste zicht.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.