Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

Aan alle fotografen en liefhebbers onder ons, fotografeer massaal de reeksen 11, 12 en vooral 20! Want Sinds 1 oktober gaan de nog in dienst zijnde locs bij het minste defect onmiddellijk in park. Vooral bij de reeks 20 lijken er veel slachtoffers te vallen met enkel de 2001, 2007, 2009, 2012, 2014, 2023 en 2024 voorlopig nog in dienst. Ook de AM62, 63 en 65 ondergaan hetzelfde lot.

Vanaf 9 december 2012 staat er weer wat te wachten op het cargovlak!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

doomslu

Citaat van: Bruno op 25 september 2012, 18:47:26 PM
Na het omlopen van de loc vertrekt het geheel weer als tweede pendelrit naar Eindhoven onder treinnummer 38102. De stoomtrein trok erg veel bekijks bij de locale bevolking, het smalle perron stond compleet vol, ook bij de overweg over de Heusdensebaan was het erg druk met belangstellende. Helaas kon niet iedereen het fatsoen opbrengen om aan de goede kant van de slagbomen van de overweg te blijven, twee "fotografen" besluiten letterlijk langs de baan te gaan staan en de locale oudere-dames-club en een moeder met twee jonge kinderen staan midden op de overweg...

Tussen de stoomtreinen door gaat uiteraard het normale treinverkeer ook door. De mat'64 stellen 455 en 453 zijn onderweg als trein 5252 van Eindhoven naar Tilburg Universiteit en hebben bijna het station van Oisterwijk bereikt. Omdat een aantal mensen het nodig vonden om bij het passeren van de stoomtrein zeer dicht bij of zelfs op het spoor te gaan staan, liepen een aantal treinen waaronder deze enkele minuten vertraging op.
En door deze amateurs worden de serieuze fotografen in een slecht daglicht gesteld. >:(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Tja, er zijn er die zichzelf serieuze fotografen noemen, maar wel tegen iedereen in hun gezichtsveld roepen en tieren om uit beeld te gaan. Dat zijn voor mij geen serieuze fotografen en daar ga ik dus niet voor uit de weg. Ik zou zelfs nog wat trager verderwandelen.

Maar je hebt gelijk dat er altijd enkele zijn die het voor iedereen verbrodden. Dat is altijd al zo geweest en zal volgens mij altijd zo blijven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Een moeder met 2 kinderen die midden op de overweg gaat staan? Het wordt tijd dat men examen moet afleggen om kinderen te mogen krijgen. En dan bedoel ik niet hoe ze te maken. Dat zijn geen amateurs maar gevaarlijke gekken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

#1865
Vandaag eens wat gaan wandelen.

Een verlaten straat ?
Ik vermoed dat die mannen die de palen gezet hebben verkeerd geweest zijn. Er staan regelmatig afgezaagde exemplaren bij ( zie de eerste funderingen op de foto).



Nieuw model kabelgoot



Bemerk dat in bochten de seinen gedraait staan !



Bemerk dat de harde granieten laag bol ligt onder het balast.



Een fundatie voor een seinhuis type saxby zoals in Quenast ?



Nog enkele pictures






U ziet op de laatste pic reeds de bergen balast liggen. Die manne hebben al enkele palen scheef gereden oftewel was het de toren van Pisa.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

wisselstromer

ik denk dat die "afgezaagde palen" niet verkeerd geplaatst zijn maar dat die dienen om de spankabels mee te verankeren
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Citaat van: wisselstromer op 11 oktober 2012, 09:53:21 AM
ik denk dat die "afgezaagde palen" niet verkeerd geplaatst zijn maar dat die dienen om de spankabels mee te verankeren


Dacht ik ook meteen. Om de zoveel meter worden die palen goed vastgemaakt en meestal is dat aan zo'n kleine metalen stompjes zoals je hierboven kan zien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 11 oktober 2012, 12:19:01 PM
Citaat van: wisselstromer op 11 oktober 2012, 09:53:21 AM
ik denk dat die "afgezaagde palen" niet verkeerd geplaatst zijn maar dat die dienen om de spankabels mee te verankeren


Dacht ik ook meteen. Om de zoveel meter worden die palen goed vastgemaakt en meestal is dat aan zo'n kleine metalen stompjes zoals je hierboven kan zien.
Ik denk dat Jean-Paul dat ook wel weet...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Citaat van: ToThePoint op 11 oktober 2012, 01:41:07 AM
...
Bemerk dat in bochten de seinen gedraait staan !

...

Kan er iemand mij vertellen waarom dat zo gedaan wordt?
Heeft dat te maken met de gemiddelde zon-richting (lampen in schaduw) of kan men daardoor vanop een grotere afstand de lampen beter zien ofzo?(loodrechter)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

OMC

De stand van dat sein heeft te maken met de zichtbaarheid in die bocht, het staat schuiner zodat het seinbeeld beter zichtbaar is voor de machinist wanneer hij het sein in zijn zicht krijgt in die bocht. Iemand anders zal daar wel een betere en volledige uitleg aan kunnen geven denk ik ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Citaat van: ToThePoint op 11 oktober 2012, 01:41:07 AM

Een fundatie voor een seinhuis type saxby zoals in Quenast ?




Was het maar waar  8) is een fundering voor een PLP-keet, waar de aansturing van seinen en wissels in wordt ondergebracht.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Jurgen

Citaat van: doomslu op 11 oktober 2012, 13:02:37 PM
Citaat van: Jurgen op 11 oktober 2012, 12:19:01 PM
Citaat van: wisselstromer op 11 oktober 2012, 09:53:21 AM
ik denk dat die "afgezaagde palen" niet verkeerd geplaatst zijn maar dat die dienen om de spankabels mee te verankeren


Dacht ik ook meteen. Om de zoveel meter worden die palen goed vastgemaakt en meestal is dat aan zo'n kleine metalen stompjes zoals je hierboven kan zien.
Ik denk dat Jean-Paul dat ook wel weet...  ;)


Dat kunnen wij niet weten hé. Sommige opmerkingen die grappig bedoeld zijn gaan soms verloren in een geschreven tekst hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

Citaat van: doomslu op 11 oktober 2012, 13:02:37 PM
Citaat van: Jurgen op 11 oktober 2012, 12:19:01 PM
Citaat van: wisselstromer op 11 oktober 2012, 09:53:21 AM
ik denk dat die "afgezaagde palen" niet verkeerd geplaatst zijn maar dat die dienen om de spankabels mee te verankeren


Dacht ik ook meteen. Om de zoveel meter worden die palen goed vastgemaakt en meestal is dat aan zo'n kleine metalen stompjes zoals je hierboven kan zien.
Ik denk dat Jean-Paul dat ook wel weet...  ;)

Was er ook al achtergekomen. Heb lang men hoofd erover gebroken, maar toen ik de pictures poste was ik vrij zeker dat het om verankeringspunten ging of daar waar de palen op komen die de spangewichten dragen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

Citaat van: OMC op 11 oktober 2012, 13:50:58 PM
Citaat van: ToThePoint op 11 oktober 2012, 01:41:07 AM

Een fundatie voor een seinhuis type saxby zoals in Quenast ?


Was het maar waar  8) is een fundering voor een PLP-keet, waar de aansturing van seinen en wissels in wordt ondergebracht.

In elk geval een serieuze fundering. En heb der nog gezien daar langs die te leggen lijn.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI