Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Geert

Vraagje,

Rijden er ook goederentreinen door de kanaaltunnel, naar en van England naar Frankrijk?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Houdini

#3946
Citaat van: Geert op 16 februari 2016, 19:53:13 PM
Vraagje,

Rijden er ook goederentreinen door de kanaaltunnel, naar en van England naar Frankrijk?

Geert

Dacht van wel ja...

Voor zover wiki juist is:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kanaaltunnel

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Houdini

#3948
*Citaat met foto weg gedaan  :o*



Zeer mooi Olivier! Sowieso al prachtig om die reeks in dat landschap met een goederentrein te hebben!

Met je nieuw toestel getrokken?

loebaske

Heb je uw foto toestel terug Olivier ?

Binco

Mooie vangst Olivier!
De juiste man op de juiste plaats op het juiste moment ..  ;)

janieburton

Citaat van: Houdini op 16 februari 2016, 20:13:00 PM
Citaat van: Geert op 16 februari 2016, 19:53:13 PM
Vraagje,

Rijden er ook goederentreinen door de kanaaltunnel, naar en van England naar Frankrijk?

Geert

Dacht van wel ja...

Voor zover wiki juist is:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kanaaltunnel

Als WIKI juist is; ik dacht dat enkel Eurostar en die speciale konvooien/pendeltreinen waar bussen, vrachtwagens en auto's opgaan door de kanaaltunnel mochten.

Indien wel, is het dan een loc van Eurotunnel die die goederentreinen door de tunnel "trekt" en aan de andere zijde worden overgenomen door Britse loc's of zijn het vanuit Calais al Britse loc's die de goederentreinen "trekken"?

En de HLE2903 gaat die tot Calais?
 

tt4403

Citaat van: OlivierV op 16 februari 2016, 19:21:56 PM
Bedankt Jelle!

Daarnet in Wichelen nog een half uurtje staan wortel schieten in 't veld nadat ik van mijn trein was gestapt.
Na een half uur kwam onderstaande erdoor. :)

HLE2903 met een trein met wagens met Engels profiel. Trein rijdt van Neuss in Duitsland tot Engeland.


Mooi, dat was ik  :)
De 21's vertrekken 's morgens om 9u30 uit Gent-Zeehaven met trein 39340 naar Genk Goederen.

OlivierV

Citaat van: Binco op 17 februari 2016, 18:15:15 PM
Mooie vangst Olivier!
De juiste man op de juiste plaats op het juiste moment ..  ;)
Zeg dat wel!

Citaat van: janieburton op 17 februari 2016, 23:36:07 PM

En de HLE2903 gaat die tot Calais?
HLE 29 mag tot in Frankrijk dus logischerwijs wel.

Citaat van: tt4403 op 17 februari 2016, 23:39:30 PM

Mooi, dat was ik  :)
De 21's vertrekken 's morgens om 9u30 uit Gent-Zeehaven met trein 39340 naar Genk Goederen.
Fijn, als je de foto in origineel formaat wil hebben, dan kan ik je hem altijd eens doormailen als je me jouw e-mail adres geeft, of je kan hem downloaden van Flickr.

Ik dacht dat de dubbele 21 om 9u10 vertrok. nuja 20 minuten verschil is nog zo geen ramp. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Knappe foto's Olivier, maar bij foto 3 en 4... waar stond je?  op de kop van een perron?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

De mooiste foto is die met de Break (foto 1) alleen omdat er een groene omgeving is, mooi voorbeeld van hoe het moet in model  ;)

OlivierV

Citaat van: evan op 19 februari 2016, 23:57:53 PM
Knappe foto's Olivier, maar bij foto 3 en 4... waar stond je?  op de kop van een perron?
Jep, kop van het eilandperron in Schellebelle, net voor het ronde bordje met cirkel en mannetje op dat je niet verder mag dan daar (stond dus reglementair hoor, wat op de foto niet zo lijkt).

Nu persoonlijk neem ik toch liever foto's met wat meer groen erbij, want op deze manier krijg je soms vreemde hoeken met de voorkant van de loc.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr



al enkele maanden geleden gezien, maar nog geen info over gevonden. Iemand een idee wat dit zijn (coilswagens uiteraard, maar...) ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.