Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Michiel

#1320
Deze keer geen foto van een buitenkant, maar van een binnenkant. Voor een bestuurder is dit dagelijkse kost, maar voor een dagelijkse pendelaar weer niet. Dus, als de deur even open staat... klik! [:D]

de cabine van een duikbril, te Eigenbrakel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

#1321
@ Michiel,

Ben je het beu om altijd met die kleine N - treintjes te moeten bezig zijn ? Doe jij nu ook aan schaalvergroting ?[}:)][:D]
Groeten Peter[;)]

vanmiegroet

#1322
ik heb nog enkele foto's liggen van in een cabine van een break, am62, 21, 27 en zelfs een 13.
Als ik ze kan vinden zet ik ze online
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

#1323
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

@ Michiel,

Ben je het beu om altijd met die kleine N - treintjes te moeten bezig zijn ? Doe jij nu ook aan schaalvergroting ?[}:)][:D]
Groeten Peter[;)]


Peter, ik had deze kokpit in de living staan met een simulatieschermen 360 rondom... Vannacht gebouwd... van Brussel to Moskou gereden... maar toen mijn vrouw het zag, terug af moeten breken... ben terug bezig met met schaal-N treintjes... Drukke nacht gehad [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

#1324
citaat:
Geplaatst door Lukas

Hoi,

Jurgen,

Is deze brug al toegankelijk?

Lukas




Normaal niet, ergens in september wordt ze opengesteld voor het publiek.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

#1325
citaat:
Geplaatst door Jurgen
citaat:
Geplaatst door Lukas
Is deze brug al toegankelijk?
Normaal niet, ergens in september wordt ze opengesteld voor het publiek.
Is naar verluid uitgesteld tot oktober
 

Bruno

#1326
Omdat in 2012 de spoorlijn Zwolle - Kampen vertramd wordt, en de werkzaamheden daarvoor vermoedelijk al eerder beginnen, ben ik er een dag op uitgetrokken om deze spoorlijn nog in zijn huidige toestand vast te leggen op foto en video.
Zwolle
Hasselterbrug

Het treinstel 3403 als trein 8540 naar Zwolle, onder de brug door lopen de sporen van Zwolle Katwolde waar weinig activiteit plaats vind, als decor dient de vrachtwagen van Frans Thielen Transport

Als trein 8542 wordt weer koers gezet naar Zwolle, deze foto geeft een leuk tijdsbeeld van trein, weg en water
Westenholterbrug

Trein 8544 naar Zwolle met op de achtergrond de Vinex-wijk Stadshagen
Scholtensteeg

Trein 8546 naar Zwolle passeert deze grasvlakte, de vogels zijn minder gesteld op de trein, deze verlieten het spoor massaal

Tussen de bomen door met dit oude versleten schuurtje op de voorgrond zien we trein 8543 naar Kampen
's-Heerenbroek
Stuurmansweg

Net buiten Zwolle passeert de 8548 naar Zwolle

Zo'n kwartier later passeer trein 8545 naar Kampen, op de achtergrond is Zwolle te zien
Bisschopswetering

Trein 8550 passeert dit weiland met schapen, hier is goed te zien hoe landelijk de omgeving hier is, en dat net een paar kilometer buiten Zwolle

Als trein 8547 komt de trein weer terug naar Kampen
IJsselmuiden
Spoorstraat
(HDR)

Wat ongetwijfeld ooit eens een leuke bediening was is weinig meer van over, de sporen liggen er verroest en ongebruikt bij, met de gebouwen is het niet veel beter gesteld. Het gebouw links was ooit "Meeneemmeubel, H?t meubelpakhuis van Nederland", het winkelgedeelte is dichtgetimmerd, de achterliggende loods is nog geen week geleden afgebrand en afgezet met een hekwerk, het lint wat moet waarschuwen voor abest-gevaar ligt troosteloos op de grond
(HDR)

Hier kijken we de andere kant op, het meest linkse spoor lijdt naar het station van Kampen, de overige sporen zijn vergaande glorie. De twee sporen naast het spoor naar Kampen leiden naar spoor 2 op Kampen, het spoor daarnaast eindigt enkele meters verder abrupt en gaat verder in onkruid. Het spoor rechts uit het midden van de foto eindigt tegen de losweg vanwaar af deze foto is gemaakt. Het meest rechtse spoor eindigt bij de meubelwinkel.

Trein 8551 komt aan in Kampen

Na 3 minuten verlaat de trein Kampen weer onder nummertje 8556, rechts een liefhebber van oude hijskranen, over het terrein verspreidt stonden er een stuk of 8, was de ??n slechts verroest, van sommig was er vrijwel niets meer over
Kampen

De 3403 komt als 8553 het station van Kampen binnen

Na drie minuten vertrekt het geheel met een mooie rookpluim weer naar Zwolle met nummer 8558

Het stationsgebouw van Kampen met ervoor de HanzeLiner van Connexxion
IJsselmuiden
Oosterlandenweg

We zijn weer in de landelijke omgeving beland, trein 8555 nadert het station van Kampen
Bosjessteeg

Trein 8557 naar Kampen, de bomen op de achtergrond verbergen een groot meer
's-Heerenbroek
Bisschopswetering

Een half uur later rijdt de 8559 naar Kampen
Zwolle
Hasselterbrug

Aan het einde van de dag brak toch nog even de zon door, hier passeert de 3403 onder de dreigende wolkenlucht als trein 8561 naar Kampen

Voor de complete fotoreportage, kijk op http://www.spoorpunt.nl/pages/grootspoor/fotos-videos/2011/augustus-2011/16-augustus-2011.php

Voor de video: http://www.youtube.com/watch?v=LA0e6Tj-YPA

Bruno

#1327
Linz am Rhein
Bornbergstra?e

143 280-6 met een korte DoSto als RB 27 naar Koblenz Hbf

185 274-8 met een soortgenoot en een keteltrein

De 152 093-1 met een erg fraai keteltreintje richting het zuiden
Linzhausenstra?e

185 007-2 met een gemengde trein, op de achtergrond het gezellige Linz am Rhein

140 843-4 als losse loc
Bahnhof

De 140 789-9 en soortgenoot met een kolentrein

En ineens kwam er een Railbus van de Kasbachtalbahn binnenrijden

Nadat de passagiers uit de genoemde Railbus waren gestapt vertrok deze weer leeg terug, rechts boven is Burg Ockenfels te zien
Venlo

De ET 7.02 van EuroBahn bracht mij als trein ERB 20230 weer naar Venlo, alwaar deze foto genomen kon worden

Voor de video, zie http://www.youtube.com/watch?v=BAPIhH1dhog

railman56

#1328
mooie sfeerbeeldjes, bedankt mannen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Bruno

#1329
Foto's van afgelopen vrijdag:

Deurne

De 1751 + ICRm stam als trein 1935 naar Venlo

Tulpenloc 189 065-6 trekt samen met de 189 089-6 een beladen kolentrein naar Venlo

HTRS 7106 met Blerick-shuttle 50072 naar, hoe kan het ook anders, Blerick

DBSRN 1604 neemt de DBS 189 054-0 + 189 052-4 mee in opzending met deze lege kolentrein

DB ICE 4611 met verbleekte rode band als treinnummertje 155 in de richting van Venlo

DBS 189 071-4 met containertrein

SBB 186 181-4 met lege Safenwil-shuttle
Horst-Sevenum

ICMm 4091 met soortgenoot als trein 1954 naar Den Haag Centraal

De 1761 met ICRm stam achtervolgt een half uur later als trein 1956, deze trein had ons ook van Deurne naar Horst-Sevenum gebracht

Een half uur na de vorige Intercity volgt deze ICRm stam, dit maal met loc 1746 achterop als treinnummertje 1958 naar het Haagse
Eindhoven

De 186 182-2 met de zeer interessante tekst "O" op de zijkant met containertrein
Eindhoven Beukenlaan

Race tussen trein 866 naar Amsterdam en 1966 naar Den Haag, uiteraard ligt de trein naar Den Haag op kop!

2 stellen Mat'64 als trein 5268 naar Tilburg Universiteit

SGMm 2982 als trein 9666 naar Den Bosch

Trein 1968 naar Den Haag, de trein naar Amsterdam is nog nergens te bekennen

HTRS 1507 met Mortara-Shuttle naar de Waalhaven Zuid

Een ICE van NS HiSpeed onder treinnummer ICE 152 naar Amsterdam

Locon 9901 met huisvuil-trein 50094 naar Wijster, deze trein was na het passeren goed te ruiken
Dordrecht

Treinstel 4071 bracht mij als trein 1974 weer naar Dordrecht

Gerolf

#1330
Een kleine reportage van een "rondje van Belgi?" met de NMBS vandaag:

2 foto's in Huy:





2 keer Liege:





2 keer Verviers:





Raad eens waar ... [:o)]


En nog twee al rijdend langs Hasselt:




Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#1331
Leuk toertje, Gerolf.

Ik ga toch ook eens naar Luik moeten gaan. Prachtig station. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

#1332
Luc wacht nog even we moeten eerst nog even praten en dan heb je meer ideeen.
Tot volgende week.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OMC

#1333
Leuke foto's Gerolf, in Mortsel ook maar eens foto's gaan nemen h? [:p]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

#1334
Bedankt, mensen. Ik ga hier in de buurt ook toch eens een keertje langs de lijn staan. Er zijn immers enkele prima plekjes [:p]
Wie weet krijg ik het spotter-virus wel te pakken [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw