Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Metpetergaathetbeter

#1125
Evan,

Je nam foto's van het rangeerstation Gent- Zeehaven en jammer genoeg kan je van deze kant ons club - lokaal (-wagons) niet zien. Die zijn nl. afgesteld aan de achterkant van het oud seinhuis rechts. Mocht je nog een  keer aan op een maandag langs die kanten aan het werk zijn of gewoon foto's nemen, dan is er vaak al iemand aanwezig omstreeks 19.30. Of anders eens gewoon afspreken ! Trains, trainfreak en ikzelf zijn daar lid ! Tot binnenkort ?

Groeten Peter[;)]

Trouwens knappe sfeerbeelden !

ERVIN

#1126
Ja watte, mooi uitzicht , hoe hoog zat jij toen eigenlijk , want zo te zien moet dat een serieuse hoogte geweest zijn , bedankt voor de foto's Evan.[;)]

evan

#1127
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Evan,

Je nam foto's van het rangeerstation Gent- Zeehaven en jammer genoeg kan je van deze kant ons club - lokaal (-wagons) niet zien. Die zijn nl. afgesteld aan de achterkant van het oud seinhuis rechts. Mocht je nog een  keer aan op een maandag langs die kanten aan het werk zijn of gewoon foto's nemen, dan is er vaak al iemand aanwezig omstreeks 19.30. Of anders eens gewoon afspreken ! Trains, trainfreak en ikzelf zijn daar lid ! Tot binnenkort ?

Groeten Peter[;)]

Trouwens knappe sfeerbeelden !




Hoi Peter,

Dat houd ik in mn gedachten[:)]  Leuke tip en bedankt!

@Ervin

Ik schat een 55 tal meter hoog.  Mn gemiddelde hoogte[8D]

Gelukkig had ik een iet of wat zoomfunctie.

Ik dacht wel dat deze foto's je zouden interesseren, vooral die waar de goederentrein die brug/ tunnel met grafitti uitkomt.  Ik herken deze sfeer als op jou baan[;)]

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

#1128
Hallo Evan



zo'n LT als op de foto heb ik ook ooit eens gehad in het blauw!

Kees-jan

evan

#1129
Moest even denken... "LT" ?

"Volkswagen LT" na wat snuffelen en googelen[:D]

Wat was de uitvoering?  Laadbak, plateau of "Sleurhut"[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

#1130
Schitterende platen Evan[:p]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

OMC

#1131
En het leek hier de voorbije week of we opnieuw in de tijd teruggekeerd waren ...


5166 en 5404 verzorgen de tractie voor een rondrit op de terreinen van BASF Antwerpen, hier liet de 5166 zich nog eens van zijn beste kant zien en horen. (Mortsel, 19-05)


En oud materieel moet goed verzorgd worden, vandaar dat deze 29.013 van het patrimonium een ritje Schaarbeek - Antwerpen Haven - Schaarbeek reed om de machine te roderen en klaar te stomen (h?h?) voor het aankomende toeristische seizoen. Een mooi verjaardagskado voor mezelf om deze nog eens in de achtertuin te mogen zien[:)] (Mortsel, 20-05)


En na het weekend mocht de 5404 de rijtuigen opnieuw naar Schaarbeek brengen na het weekend doorgebracht te hebben bij BASF Antwerpen. (Deurne, 23-05)

En dan wat ander spul:


Captrain 6601, met nog steeds ??n van de mooiste schilderingen voor een class 66 (Antwerpen-Schijnpoort, 17-05)


Een onverwachtse bezoeker, deze PB13 met een extraatje van Antwerpen Angola naar Aachen-West met een homogene trein geladen met tanktainers van Eurotainer. En dan sloegen toch net die koelventilatoren aan zeker ... [:p] (Mortsel, 19-05)


Een vaste trein is deze kolentrein naar Dillingen, altijd voorzien met treinschakeling T28. Vandaag niet want de tweede machine was niet operationeel zodat de 2817 de 3600 ton zware trein zelf mocht sleuren richting Aachen-West. Van een uiterst betrouwbare bron heb ik vernomen dat deze trein in Vis?-Haut aan de kant gezet werd, vanaf dat punt begint het profiel van lijn 24 immers de hoogte in te gaan en zou dat problemen kunnen geven. (Deurne, 23-05)

Tot wederhoren, John
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

#1132
Prachtig, vooral die eerste drie foto's, John [:p]
Die hebben dus ook in mijn achtertuin gereden [:D] Jammer dat ik dat niet op voorhand wist [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

#1133
De eerste drie hebben toch wel mijn voorkeur. Schitterende platen. Ik heb de 29.013 in 1989 bij 150 jaar NS in Nederland (Tilburg station) gefotografeerd en op een uitvergroting nog steeds aan de muur hangen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

janjozef

#1134
Wie vind het niet spijtig, zeker van de 29

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

patatje70

#1135
onze Erwin die loopt te denken aan zijn volgend project op " MOL CARGO"... zo een sleep zou misschien ook niet misstaan...



inspecteur Bertrand van Crossrail te Berchem

Bruno

#1136
Rotterdam Centraal

ICMm 4231 komt binnen uit Utrecht, maar dan wel via Breukelen!
Overveen

DD-AR staat gereed voor vertrek als Intercity 5445 naar Zandvoort
Zandvoort

Buiten het geluid van het race-circuit onderbreekt alleen deze mDDM als trein 5451 naar Zandvoort de stilte

Even later als 5436 weer terug

Trein 5438 vertrekt zojuist uit Zandvoort

Een halfuurtje later had de 1717 de eer om trein 5440 naar Haarlem te slepen
Zwijndrecht

Wegens de zoveelste reden om de ?BB rijtuigen niet in te kunnen/willen/mogen zetten wordt er sinds afgelopen donderdag weer tijdelijk een NMBS I6(/I10) stam ingezet tussen Brussel Zuid en Amsterdam. Hier als trein 9241 naar Amsterdam Centraal, getrokken door NMBS 2835

Thalys 4303 als trein 9343 naar Amsterdam rijdt wegens een verstoring op de HSL over het reguliere net met "slechts" +15

De Llanelli-staaltrein 46441 met DBSRN 6518 en 6520 op kop naar Beverwijk

ERVIN

#1137
Hey hey , leuke foto's Wim.[;)]
Het was weer een h??l aangename en vooral drukke spottersdag in Berchem.[;)]

Een kleine greep uit de meer dan 200 foto's die gisteren ( zaterdag) genomen zijn.

Zwaar beladen wagon met grote stenen , loc had zo'n 20 gelijksoortige wagons aan de haak hangen.



Twee 13en sleurden een trein beladen met rails doorheen Berchem , de rails waren zo lang dat ze op 3 goederenwagons maar net paste , trein had 15 wagons beladen met zulk een rails aan de haak.



Werktrein.







Een Reeks 20 , heel proper, lijkt net uit de doos te komen , moet dus nog verweerd worden.[:o)]



En tot slot , nog een mooie belading, had ik nog niet gezien...



En als toemaatje , een mooie loc-trein , maar die zagen jullie eerder van de week reeds verschijnen , maar nu op weg naar Frankrijk.
Het wordt de hoogste tijd dat er eens een fabrikant de Class 66 terug gaat uitbrengen , succes verzekert , zeker met al die nieuwe livreien!!





PeterBrz

#1138
mooi Erwin! [;)]

doomslu

#1139
H??l mooi allemaal. [:p]

En we hebben het bewijs dat al onze locs niet allemaal even veel verweerd hoeven te zijn. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *