Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Bruno

#1065
Zwijndrecht

DBSRN 6438 met containertrein 62053 vanaf Tilburg Industrie naar de Maasvlakte West

De met +5 rijdende Intercity 1954 naar Den Haag Centraal met ICMm-IV 4205 voorop

DBSRN 6478 met transwagons en onbeladen GEFCO autowagens als trein 62015 uit Oosterhout

DBSRN 6432 met twee wascosa-ketelwagens aan de haak als trein 62029 uit de Dordrecht Zeehavens naar de Kijfhoek

DD-AR 7839 geduwd door mDDM 7708 als stoptrein 5056 naar Leiden Centraal

NMBS 2834 met de licht vertraagde beneluxtrein 9237 uit Brussel Zuid

De 1760 met de 1958 onderweg uit Venlo naar Den Haag Centraal

Bruno

#1066
Vandaag reedt de 186 van de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek een rondje door Nederland ter gelegenheid van de Koninginnedag 2011 rit van de NVBS. Hierbij werden een aantal locale industrielijntjes bereden, waaronder Dordrecht Zeehaven en de havens van Zwijndrecht. Aangezien dat bij mij voor de deur is, betekende dat uiteraard dat ik er achteraan ben gegaan!

Dordrecht

De HSA 186 komt Dordrecht keurig op tijd binnen als trein 39723, de eerste overgang die genomen mag worden is die over de Dokweg. De zonnekappen ontbraken op het rechter verkeerslicht van de overweg waardoor het glas rood reflecteerde, daardoor stonden er een aantal automobilisten al ruim voor de trein kwam te wachten

Tussen de bomen door op de 's-Gravendeelsedijk

Op de Glazenstraat, ter hoogte van de firma Van der Wees, een bedrijf dat overslag van goederen uitvoert

De oude 186 voor de gloednieuwe silo's van Standic B.V.

Na zo'n 10 minuten werd de terugreis gestart, de volgende (foto)stop was echter nog geen 500 meter verder, op de Donker Duyvisweg. Op de achtergrond een aanlegsteiger met 3 bootjes! Bootjes?

Ja, bootjes! Want dit is pas een echt schip!

Hierna werd er koers gezet naar Zwijndrecht, maar daarvoor moest natuurlijk eerst de brug worden overgestoken. Hier vanaf de Brugweg als trein 39724

Zwijndrecht

Hierna werd Zwijndrecht ge?nterd, eveneens vanaf de Brugweg, maar dit maal aan de Zwijndrechtse kant, gezien

Bij Unimiles voor de deur. Toen ik en nog wat andere fotografen hier stonden te wachten kwam er een beveiliger (van het type ik-zit-liever-op-mijn-stoel-en-van-opstaan-wordt-ik-moe) aanlopen uit het gebouw om te vragen wat de 4 auto's, 2 fietsen en 1 scooter voor zijn deur moesten. Wijzen in de richting van de trein was genoeg om de man weer naar binnen te laten vertrekken en de foto te kunnen maken

Een stukje verder en het emplacementje voorbij, ter hoogte van de Noordweg. Rechts op het bord zijn o.a. de dieselprijzen zichtbaar, hopelijk zag het personeel dit bord niet, want anders zullen ze wel geschrokken zijn!

De laatste fotostop voor de deelnemers werd gehouden op het emplacement aan de Kreekweg

Met op de achtergrond het hoofdrailnet alweer zichtbaar, duikt de 186 weer uit de bosjes op ter hoogte van de Karel Doormanlaan, en zijn laatste meters over het industriespoor van Zwijndrecht

Omdat vanaf de aansluiting niet direct naar spoor 1 of 2 gereden kan worden, moest er linkerspoor gereden worden naar de Kijfhoek Aansluiting Zuid, waarna weer terug gereden werd naar het station van Zwijndrecht om aldaar wat reizigers uit te laten en kop te maken op spoor 2, en definitief Zwijndrecht te verlaten onder treinnummer 39725! Maar eerst kon deze line-up met de internationale 9237 uit Brussel, getrokken door de NMBS 2834, nog gemaakt worden!

In trein 1956 naar Den Haag Centraal reedt maar liefst 3x ICMm-3, met de 4031 op kop

Tot slot passeert trein 1958 een halfuurtje later met een vrolijke toeter eveneens naar Den Haag Centraal met de 1760 op kop.

D_Loc

#1067
Prachtige fotoserie!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

OMC

#1068
Inderdaad, leuke serie uit jouw omgeving Bruno!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Kees-Jan

#1069
Wauw! Mooi Bruno. Jammer dat ik het niet wist. Woon er nog geen 8 km vandaan......

Kees-Jan

evan

#1070
Leuke sfeer!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Bruno

#1071
Iedereen bedankt voor de complimenten!

@Kees-Jan: Het is omdat ik het twee weken terug van een collega-fotograaf hoorde dat deze rit ging rijden, anders had ik het ook niet geweten. De rit was nergens echt aangekondigd.

vanmiegroet

#1072
Scheune foto.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

D_Loc

#1073
We gaan even een paar weken terug in de tijd, ik heb namelijk eindelijk de video's online staan van Belvaux-Soleuvre en Oberkorn van 7 april.

Belvaux-Soleuvre : http://www.youtube.com/watch?v=Vz-KMtDiGvg
Oberkorn:http://www.youtube.com/watch?v=vSkyHn7cbUM
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

#1074
citaat:
Geplaatst door D_Loc

We gaan even een paar weken terug in de tijd, ik heb namelijk eindelijk de video's online staan van Belvaux-Soleuvre en Oberkorn van 7 april.

Belvaux-Soleuvre : http://www.youtube.com/watch?v=Vz-KMtDiGvg
Oberkorn:http://www.youtube.com/watch?v=vSkyHn7cbUM


Mooi! [:p] Zoek de fout! (Ik heb ze gevonden) [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

#1075
Een Fyra maschinist heeft geen vliegangst [;)]







Kees-Jan

D_Loc

#1076
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door D_Loc

We gaan even een paar weken terug in de tijd, ik heb namelijk eindelijk de video's online staan van Belvaux-Soleuvre en Oberkorn van 7 april.

Belvaux-Soleuvre : http://www.youtube.com/watch?v=Vz-KMtDiGvg
Oberkorn:http://www.youtube.com/watch?v=vSkyHn7cbUM


Mooi! [:p] Zoek de fout! (Ik heb ze gevonden) [:D]


Ik dacht even dat ik een tikfout had gemaakt in de titels maar ik denk dat ik al weet waar je op doelt... waarschijnlijk in het Oberkorn filmpje.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

#1077
citaat:
Geplaatst door D_Loc
Ik dacht even dat ik een tikfout had gemaakt in de titels maar ik denk dat ik al weet waar je op doelt... waarschijnlijk in het Oberkorn filmpje.

Yep. Rood - blauw - rood. [:D] [:D] [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Driesel

#1078

Kees-Jan,

Die witte TRAXX E 186 236 is dat een nieuwe aanwinst voor NS-HiSpeed?

Groeten,

Dries

B-Cargo

#1079
vandaag heeft die andere witte Traxx 186 240 testritten gereden tussen Montzen en Aachen West!