Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

B-Cargo

#105
Aanvullend op Re460 kan ik wat betreft de Traxxen nog het volgende toevoegen: we moeten dagelijks 27 loclijnen verzekeren en hebben hiervoor 29 locs terbeschikking. Dagelijks staan er 1 tot 2 locs in TW Antwerpen voor onderhoud. (gelukkig niet meer voor nazicht van de Memorplaten..) Reken daar de defecte locs bij (minstens 1 per dag!) en je komst algauw 2 locs tekort op je locgrafiek. We beschikken nog over 9 x reeks 77ATB bij Cobra, deze moeten we dan, steeds in treinschakeling inzetten ter vervanging van een Traxx. Vermits we dagelijks reeds 4 x 77ATB moeten inzetten in de voorziene diensten op NL (via Essen ?n Vis?) resten er ons nog 2 setjes van 2 x 77ATB en eentje reserve of in onderhoud. We verkiezen dan ook om die 77'ers in te zetten op Nederland zodat we een Traxx kunnen vrijmaken richting Aachen. Hiermee enkel rekening houdend met het profiel van de lijn.
Maar jullie begrijpen dat het dagelijks een heel gepuzzel is...

ERVIN

#106
Ja nu begrijp ik het al een beetje beter , is idd niet zo simpel precies??[:0]

OMC

#107
Gelukkig dat die memorplaten geen barri?re meer zijn om te rijden! Qua defecten met de 28 heeft het een tijdje kalm geweest maar sinds kort lijken ze opnieuw last te hebben van kleine kwaaltjes ... Hoe bekijken de meeste machinisten die machines kwestie van duurzaamheid en graad van betrouwbaarheid eigenlijk? (Vooral aan Re460 gerichte vraag)

Het valt me ook op dat redelijk frequent traxxen in TS rijden met zwaardere lasten.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

#108
Er zijn maar enkele treinen voorzien in treinschakeling, kolentrein Zandvliet>Mannheim 2x per week +/- 3600t. Brandstoftrein 47553 FNDS Petrol>Basel op zaterdag. Een facultatieve trein Les Petons>Millingen, vanaf Chatelet met Traxx.  
Nu dat de locs in TS mogen rijden denk dat sommige bestuurders ervoor kiezen om een loc die op sleep mee moet, in dienst te zetten als de last van het te slepen stel nogal hoog is.
groetjes,

PeterBrz

#109
Op zich niet zo speciaal, dit wordt het wel als je weet dat een van onze forumgenoten (hapkin) deze trein bestuurde! [:D]



's Herenelderen - Lijn 34

Groeten, Peter

PeterBrz

#110
HLE 2630 en 2368 slepen een defecte 77 en een sleep staalwagons richting Antwerpen.
De 7786 zal binnengebracht worden in werkplaats Antwerpen om wille van een ontplofte motor.

Genk Goederen - 20 april 2010



Groeten, Peter

B-Cargo

#111
een ontplofte motor? ? ?

OMC

#112
Ontplofte motor? Waarom verschiet ik daar niet van ... Weeral eentje minder van de 24 77/78 locs die NL en D binnenmogen
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C.B.

#113
citaat:
Geplaatst door OMC

Gelukkig dat die memorplaten geen barri?re meer zijn om te rijden! Qua defecten met de 28 heeft het een tijdje kalm geweest maar sinds kort lijken ze opnieuw last te hebben van kleine kwaaltjes ... Hoe bekijken de meeste machinisten die machines kwestie van duurzaamheid en graad van betrouwbaarheid eigenlijk? (Vooral aan Re460 gerichte vraag)



De TRAXXEN worden nu sneller nagekeken ivm. Memor platen.
Ik heb eerlijk gezegd weinig of geen problemen met deze lok's.
En als er toch een (software) probleem opduikt , krijg ik het meestal wel goed.
Ik ben er toch nog nooit mee in nood gevallen.
Het laatste voorval dat ik gehad heb , dateert al van 8 maanden terug , toen plots de computer schermen/ETCS module uitviel(en) en hierdoor een noodremming kreeg.
Maar de lok's krijgen vanaf volgende week een nieuwe upgrade van hun software en zouden nog bedrijfszekerder moeten zijn.
Groetjes.
Claudio.

chef garde

#114
citaat:
Geplaatst door Re460
[brEn als er toch een (software) probleem opduikt , krijg ik het meestal wel goed.
Ik ben er toch nog nooit mee in nood gevallen.
Het laatste voorval dat ik gehad heb , dateert al van 8 maanden terug , toen plots de computer schermen/ETCS module uitviel(en) en hierdoor een noodremming kreeg.
Maar de lok's krijgen vanaf volgende week een nieuwe upgrade van hun software en zouden nog bedrijfszekerder moeten zijn.


Als ik dit zo allemaal hoor, zie en lees denk ik dat je vandaag de dag niet meer echt een bestuurder moet zijn, maar eerder een computerspecialist! ... of heb ik het verkeerd voor?

C.B.

#115
citaat:
Geplaatst door chef garde

CiteerAls ik dit zo allemaal hoor, zie en lees denk ik dat je vandaag de dag niet meer echt een bestuurder moet zijn, maar eerder een computerspecialist! ... of heb ik het verkeerd voor?



Bwa , dat valt wel mee ... [:)]

Je krijgt een melding van wat er fout is en ook wat je moet doen, en in de meeste gevallen is het een bepaalde zekering van een kring even af en opzetten , als het een software fout is of zo ...
In het slechtste geval is de lok helemaal terug uitschakelen en opnieuw opstarten.
Natuurlijk is een TRAXX 28 niet te vergelijken met pakweg een 23 omdat een TRAXX 28 feitelijk een computer op 4 wielen is , en een klassieke lok zoals de 23 een kast heeft vol kontaktoren.
Groetjes.
Claudio.

Michiel

#116
citaat:
Geplaatst door Re460

Natuurlijk is een TRAXX 28 niet te vergelijken met pakweg een 23 omdat een TRAXX 28 feitelijk een computer op 4 wielen is , en een klassieke lok zoals de 23 een kast heeft vol kontaktoren.

En waarmee hebben jullie over het algemeen het minst problemen mee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

harzfreak

#117
Vandaag zijn de 2747 en 2705 overgebracht van Kinkempois naar Hasselt.

(Let op de nieuwe computernummer op de gele band)
Groetjes Maarten

factageklerk

#118
Gevonden op het net. Ik weet niet of het hier al op het forum staat, maar ik vond het de moeite waard om hier te plaatsen
http://www.youtube.com/watch?v=VIyazUS63dc&feature=related

ik geloof zelfs dat die persoon hier op het forum zit
 

doomslu

#119
Natuurlijk zit Dirk (D_Loc) hier op het forum!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *