Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

hulp bij tekenen van mijn baan aub

Gestart door zeilfreakje, 01 januari 2010, 17:38:11 PM

zeilfreakje

hoi treivrienden ik zou graag een mooie baan hebben maar daavoor heb ik eerst een plan nodig natuurlijk ik heb hier wel de afmetingen van de plaats die ik heb zou iemand mij kunnen helpen ik woon te stekene en zoek eigenlijk iemand die voor mij een mooie baan kan tekenen ik heb het programma waar je treinbanen mee kan maken maar kan daar dus niet aan uit bene cht niet goed op de hoogte van zulke dinges allemaal.

als er iemand wil helpen mail me aub op benny.vergauwen@telenet.be
dan mail ik u een schets van de afmetingen van mijn oppervlakte door alvast bedankt iedereen.

in de hoop dat iemand wil helpen groetjes benny

Greg

Het is handig om mss wat meer leestekens en hoofdletters te gebruiken, want zo leest het niet erg aangenaam. (kleine tip)

Nu even over je baan, eigenlijk is een modelbaan iets van jezelf. Dus het is jouw baan, die je naar jouw smaak moet opbouwen. Ieder heeft daar een ander idee over, dus ik zou toch aanraden om een blok papier te nemen en te beginnen met enkele schetsen. Hier kan je dan zelf iets uit opbouwen, en het eindresultaat in je programma ingeven.

Wij willen gerust ons oordeel geven, en enventuele foutjes er proberen uithalen, tips geven, en hier en daar wat bijschaven. Maar een baanplan is iets van u. Niet iets wat wij kant en klaar maken.

Veel succes ermee, en hopelijk mogen we snel de eerste ontwerpen zien[:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

Tja, ik kan ook niet overweg met zo'n programma, maar ik heb er wel mijn plezier (en ergernis) aan gehad om een plan te maken met zulk een programma.

Het is een kwestie van proberen en blijven proberen. Als het niet van de eerste keer lukt en je begint jezelf zenuwachtig te maken, laat dan het programma even voor wat het is. Probeer het gewoon later opnieuw.
Uiteindelijk ga je wel een plannetje kunnen maken.

Welk programma gebruik je trouwens?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

zeilfreakje

hallo ja dat is het probleem dat ik er gewoon niet aan uit kan ik ben al een hele poos aan het proberen .

het programma dat ik gebruik is : wintrack

is echt niet simpel hoor

Gerolf

Schetsen, potlood en papier, ... is zoveel handiger dan een "gespecialeerd" computerprogramma.
In MSM heb ik ooit eens "iets" geschreven over "hoe teken je een plan" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Zoals Gerolf reeds zei: potlood, gom en papier. Ouderwets? Helemaal niet, de grootste decors voor films worden nog altijd eerst zo gemaakt ;-)
Ook kan je voor jezelf best eerst uitmaken wat je eigenlijk wil: 'rondjes rijden', rangeren, realistisch beeld, trein in landschap, ...
Een baan ontwerpen is vooral zeer veel nadenken (of beter gezegd: dromen).
Paul

grove den

Ook ik sluit me aan bij de potlood ontwerpers...moet toegeven dat ik mijn ontwerp wel al een beetje "gepimpt" heb maar de basis is : potlood- lineaal- passer -gradenboog ...veel gum en ook veel papier...[;)]


Jos

dirkkerckhofs

En je bomen hebben een centrale plaats op je plan gekregen, zie ik [:D]
citaat:
Geplaatst door grove den

Ook ik sluit me aan bij de potlood ontwerpers...moet toegeven dat ik mijn ontwerp wel al een beetje "gepimpt" heb maar de basis is : potlood- lineaal- passer -gradenboog ...veel gum en ook veel papier...[;)]Jos


grove den

Ha ha Dirk..[:D]
en maar denken dat ik juist heel weinig plek bedacht had voor de bomen...nou je het zo schrijft[:I]...heb er helemaal niet op gelet. Inderdaad staan ze zowat in het midden van de , toekomstige , baan maar het leeuwendeel is toch wel het station [;)]....lijkt me zo

Jos