Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Schaduwstation

Gestart door joble, 30 december 2009, 22:45:06 PM

joble

Hoi,

Een tijdje geleden heb ik hier een draadje opgestart ivm. een depot met een stationnetje. Hieronder zal ook een schaduwstation komen, dit is een eerste ontwerp hiervoor.

IMGhttp://i821.photobucket.com/albums/zz137/joble_05/MyScreenHunter.jpg/IMG

Het oranje spoor rechtsboven is een "lift", die dient als plaatsbesparend alternatief voor een klimspiraal.

Er zijn 3 doorlopende opstelsporen en 2 kopsporen. Als dit te weinig blijkt, kan dit later nog uitgebreid worden, eventueel zelfs op een andere verdieping met de lift.  

Treinen kunnen dankzij het middelste S-vormige spoor 180? te draaien.

Beniewd naar jullie mening...

Groeten,
Johan

Paulogic

He joble,

Een lift ? Nice !!!

Al hier en daar wel eens iets opgemerkt over alternatieven voor een
spiraal zoals een lade en een superonbetaalbare roterende lift maar ik ben
geinteresseerd hoe je dit gaat aanpakken. Lijkt mij heel interessant om te hebben.
Electrisch gestuurd of zo ? (pneu of hydro)

Veel succes met dit project en laat iets zien graag,
ik ben supercurieus [:p]
mvg,
Paul(ogic)

conducteur

Gewoon met schroefdraad en een moertje of 20 en een motortje?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

joble


De lift zou ik inderdaad gaan maken met een of twee elektrisch aangedreven draadstangen en twee of vier glijstangen.

Achteraf gezien zou ik beter de lift maken in het rechte stuk bovenaan maken. De bocht in de lift zal het alleen maar onnodig complex maken.

Na het schaduwstation de lift een van de eerste dingen zijn waar ik aan ga werken. Hopelijk is dit iets voor het voorjaar. Ik zal zeker hier een foto plaatsen en als iemand dan meer info wil, vraag maar.

Groeten,
Johan

joble

Ondertussen hen ik ingezien dat doordat de lift in de keerlus ligt, het geen zin heeft om doorlopende opstelsporen te zetten. Je kan net hetzelfde met kopsporen.

Daarom is het plan wat vereenvoudigd... Minder wissels en toch dezelfde mogelijkheden.



Groeten,
Johan

doomslu

Johan, je beseft toch wel dat goederentreinen en alle getrokken treinen hier niet kunnen omkeren?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

joble

citaat:
Geplaatst door doomslu

Johan, je beseft toch wel dat goederentreinen en alle getrokken treinen hier niet kunnen omkeren?



Als de trein langs rechts uit de lift rijdt naar een opstelspoor en langs de lus weer links op de lift, is de trein toch gekeerd... Of zie ik iets over het hoofd?

Johan

trainfreak

In hoeverre ligt dit schaduwstation open?
Als je niet automatisch rijdt in je schaduwstation ga je problemen krijgen met een loc die te ver rijdt (tegen het stootblok).

Als ik jou was zou ik gewone, doorlopende opstelsporen maken.
Spoorse groeten
Dimitri

doomslu

citaat:
Geplaatst door joble

citaat:
Geplaatst door doomslu

Johan, je beseft toch wel dat goederentreinen en alle getrokken treinen hier niet kunnen omkeren?



Als de trein langs rechts uit de lift rijdt naar een opstelspoor en langs de lus weer links op de lift, is de trein toch gekeerd... Of zie ik iets over het hoofd?

Johan

Daar heb je gelijk in. Niet slecht gezien van jou. Bespaart aardig wat wissels. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *