Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Reeks 55

Gestart door conducteur, 29 december 2009, 21:07:38 PM

conducteur

Waar dichtst bij Blankenberge mogelijkheid tot spotten van een reeks 55?
Of rijden die niet meer(ik dacht dat ze nog rijden).
Ik zou graag een foto daar van hebben, en als de 55 uitkomt (dit verhaal is een stille dood gestorven???) is mijn regel: wat ik gezien heb, koop ik, anders niet. Bv. Als de 2005 en de 2006 zijn uitgekomen ben ik speciaal naar zeebrugge gaan kijken of er toevallig geen 20 stond.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

In Schaarbeek staan de TVM 55ers meestal; er worden voor zover ik weet geen goederendiensten meer verzekerd met de reeks 55 (laat staan reizigersdiensten...)

Een tijdje geleden stonden er ook nog 55ers in Kinkempois, maar weet niet of die daar nu nog staan.

Allebei niet echt in de buurt van Blankenberge dus...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold

Voor zover ik weet te vinden bij speciale ritten zoals meetreinen, en het merendeel bij infrabel.

http://www.youtube.com/watch?v=SkTEsjwtWXw

OMC

De reeks 55 verzorgd geen commerci?le ritten meer sinds maart 2009 en word door TUC Rail gehuurd van de NMBS. Ze worden ingezet bij meetritten en infrastructuurwerken. De meeste locomotieven staan opgesteld in Schaarbeek, samen met de locs die uitgerust zijn met TVM.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

conducteur

Zaal Forum

mark7758

Overal in Belgie. Ze horen ook aan TUC rail.
In Luik is meer meestal maar 1 te vinden voor onderhoud. De rest is ergens in Belgie aan het werk.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

55erke

Ik zou ze ook nog eens graag op foto zetten, mja vind ze maar[:D]
Als je geluk hebt komen ze eens met een werktrein of ballasttrein voorbij , dus als ze ergens aan het werken zijn....[;)]

Groetjes
Johan

ERVIN

Dan heb ik eigenlijk nog geluk gehad om de twee TVMers te zien in Brussel-Zuid.[:I]

B-Cargo

of voor een militaire trein zoals een tijdje terug..[:D][:D]

chef garde

citaat:
Geplaatst door conducteur

En een blauwe 55?

Een maand geleden stond die ook in Schaarbeek, groep G, is helaas ook al ten prooi gevallen van graffitti "kunstenaars" ...

ERVIN

Hoe noem jij die gasten chef garde , " grafitti kunstenaars"???[xx(]

OMC

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:

En een blauwe 55?

Een maand geleden stond die ook in Schaarbeek, groep G, is helaas ook al ten prooi gevallen van graffitti "kunstenaars" ...

Klopt, de 5529, vaak gezien met de werken hier in Mortsel en telkens die vieze kant op de foto [V]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

chef garde

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoe noem jij die gasten chef garde , " grafitti kunstenaars"???[xx(]

Verre van Erwin, het woordje kunstenaars staat tussen aanhalingstekentjes ...

conducteur

Waar moet ik dan zijn voor mijn foto? We gaan blijkbaar dit weekend naar een kennis nabij Brussel, en ga proberen ons pa een "ommetoer" te laten doen[:)]
Zaal Forum

Anarchy

citaat:

Waar moet ik dan zijn voor mijn foto? We gaan blijkbaar dit weekend naar een kennis nabij Brussel, en ga proberen ons pa een "ommetoer" te laten doen[:)]

Schaarbeek, maar niet in het station zelf. Aan het depot, in de vorming, ...