Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

LS 12 / 21 / 27

Gestart door kdlf, 29 december 2009, 08:13:49 AM

kdlf

Heeft iemand een idee welk artikelnummer uit de database van een Mobile Station het beste past om een LS 12/21/27 te programeren?
Kristof

Jurgen

Het onderwerp van je topic is weinig informerend over je eigenlijke vraag. Misschien even aanpassen.

Om te antwoorden op je vraag, je kan die loc ook handmatig invoeren hoor. Je gaat dan geen icoontjes hebben voor je functies, maar het zal even goed werken.

Als je echt een artikelnummer wil gebruiken kan je naar de site van M?rklin gaan. Daar kan je een bestandje terugvinden met alle artikelnummers en hun functies die in het MS staan. Daar kan je dan zelf het best passende artikelnummer uitkiezen.

Ik geef toe, het is even zoeken op die site naar de juiste pagina. Daarom geef ik de juiste link even mee. Gewoon hier klikken en onderaan op de pagina het bestand "Lok Datenbank" downloaden of gewoon openen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Paulogic

Hallo kdfl,

Mijn LS 27 werkt prima als NMBS HLE2103,
Zo komt hij op mijn MS. Hopelijk ben je hier iets mee [;)]
mvg,
Paul(ogic)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Hallo kdfl,

Mijn LS 27 werkt prima als NMBS HLE2103,
Zo komt hij op mijn MS. Hopelijk ben je hier iets mee [;)]




Maar zo staat die loc niet in de databank van de MS h?. Dat is waar hij naar op zoek is, naar een loc uit de databank van de MS waarvan de functies ongeveer overeenkomen met die van de reeks 12/21/27.

Tenzij je loc een MFX decoder heeft, heb jij je loc handmatig ingevoerd in je MS.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Paulogic

Jurgen,

Nope, inderdaad MFX. Ben nog maar net herbegonnen en ik dacht dat MFX
een koppeling maakte naar een bepaalde 'instelling' uit de database.
Mis dus blijkbaar, sorry. Dus de ms leest de MFX blijkbaar uit.
Zal eens pluizen in de die ms of ik iets kan terugvinden wat er op trekt.
Allezins staan de functies niet zoals bij M mfx materiaal. En de symbolen
zijn ook anders maar het werkt wel prettig.

Tot binnenkort,
mvg,
Paul(ogic)