Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Spotten in Kortrijk

Gestart door jeroen, 21 december 2009, 12:33:50 PM


Mr-tsjoektsjoek

Mooie foto's, Jeroen.

Maar een basisregel bij het treinspotten :
Neem foto's van de voorzijde van de trein, zo zie je de witte lichten en de machinist ! Tevens moet een elektrische trein met geheven panto gefotografeerd worden, anders gaat het om een stilstaande trein.

Sommige machinisten, die niet gefotografeerd willen worden, zullen je hiermee dan ook kl*****, ofwel draaien ze hun lichten, rijden ze met rood voorop of ze laten efkens hun panto zakken.

Hou dit de volgende keer in gedachten ! Veel succes !

chef garde

Wat zever, lichten draaien en panto's laten zakken, tegen dat panto's effectief naar beneden zijn is uw digitale foto al lang gemaakt ...  En die bestuurder zelf dan (machinist zat op de stomers), duikt die dan onder zn tafel ofzo??[:D]

OMC

citaat:
Geplaatst door chef garde

Wat zever, lichten draaien en panto's laten zakken, tegen dat panto's effectief naar beneden zijn is uw digitale foto al lang gemaakt ...  En die bestuurder zelf dan (machinist zat op de stomers), duikt die dan onder zn tafel ofzo??[:D]



Nee, er zijn machinisten die de blinden naar beneden trekken om niet op de foto te komen. Die mensen hun goed recht overigens, alleen de lichten op rood draaien is flauw en trouwens niet-reglementair op volle baan tijdens het rijden. Die panto laten zakken is wel fijn om dat op foto te hebben [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Jurgen

Pff, ik moet niks behalve sterven en dat ben ik op dit ogenblik nog niet van plan.

Ik ben vandaag ook meer dan een uur naast de spoorweg gaan staan om treinen te fotograferen. Ik heb ook foto's genomen van de achterkant. Even mooi als van de voorkant hoor. [^]

Als een treinbestuurder niet op de foto wil, dan heeft die pech. Trouwens, op geen enkele van mijn foto's heb ik ooit ook maar 1 treinbestuurder herkenbaar zien zitten hoor. Dit kan je alleen maar als je een camera met god weet welke lens hebt en dat kost stukken van mensen. Ik denk dat de meeste foto's hier op het forum ook maar met een gewoon digitaal fototoestel getrokken werd en niet met van die dure dingen.

Een treinbestuurder heeft wel het recht om een foto offline te laten halen als hij (of zij) zich herkend. Wettelijk gezien mag je geen foto's van anderen online plaatsen zonder hun toestemming.
Verder is er dus geen probleem, dus Jeroen, schiet er maar op los. Het zijn mooie foto's. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

... Ik heb ook foto's genomen van de achterkant. Even mooi als van de voorkant hoor. [^]

...


[off-topic] Niet alleen bij treinen is dat soms zo! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

... Ik heb ook foto's genomen van de achterkant. Even mooi als van de voorkant hoor. [^]

...


[off-topic] Niet alleen bij treinen is dat soms zo! [:D]



[:D][:D][:D]

Jurgen

Tja, of hoe een serieuze reactie ineens een heel andere wending kan krijgen. [:D][xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.