Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat als je een oppervlakte had...

Gestart door conducteur, 20 december 2009, 11:52:56 AM

Peter

Mmmmmm, wat grootse plannen indien je de ruimte had[:I][:I][:I]
Wel, ik niet "als" ik de ruimte had "en alles opniew kunnen doen", zou ik een baan in U vorm zo van ongeveer 5 x 5m met een max. breedte van 80 cm bouwen, met als thema tijdperk II van de DRG. Niet te veel sporen maar alles, veel beter gedetailleerd dan mijn huidige baan. En NOOIT geen Roco-Line wissels meer, maar Tillig of Peco[:D]
Nooit geen bovenleiding meer, maar enkel stoomloks.
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Misschien een paar clubs gelukkig maken????
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pol

citaat:
Geplaatst door Peter

Mmmmmm, wat grootse plannen indien je de ruimte had[:I][:I][:I]
Wel, ik niet "als" ik de ruimte had "en alles opniew kunnen doen", zou ik een baan in U vorm zo van ongeveer 5 x 5m met een max. breedte van 80 cm bouwen, met als thema tijdperk II van de DRG. Niet te veel sporen maar alles, veel beter gedetailleerd dan mijn huidige baan. En NOOIT geen Roco-Line wissels meer, maar Tillig of Peco[:D]
Nooit geen bovenleiding meer, maar enkel stoomloks.



En als dat mirakel gebeurt en je daar hulp bij nodig hebt, mag je altijd een mailtje sturen, Peter! Mag daar dan wel ??n spoortje met bovenleiding tussenliggen voor mijn E19 en mijn E71 en mogen er ook een paar dieselstellen rondjes draaien??? [:p][:p][:p]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

amest

citaat:
Geplaatst door conducteur

Wat zou jij bouwen als je voldoende geld en tijd hebt en tot een oppervlakte beschikt ter grootte van Miniatur Wunterland?



Voor 1 persoon is dat toch veel te groot.
Zoals iemand anders al zei, je moet geen verrekijker nodig hebben om je treinen te zien.

In ieder geval : ik heb nu een kleine 5,5 op 3 meter. en ga rondomrond (trapgat pal in het midden)

Ik zou gerust wat langer willen en breder, maar breder gewoon om een schaduwstation achter de baan te hebben op gelijke hoogte met de rest en toch nog met een goede bereikbaarheid.

Het mag iets langer (zeker niet meer dan 12 meter want dan heb je weer die verrekijker nodig :) ) om langere treinen in een leuk landschap te kunnen zien.

Wat wel leuk zou zijn is , als de ene baan klaar is , je een volgende zou kunnen maken [:D].

En dan hangt het er weer vanaf hoeveel tijd je eraan kan spenderen he.

Maar mijn droom is een ruimte van 12 bij 6 meter of zoiets.
Dat is met mijn huis nu niet mogelijk of ik moet het volledig onderkelderen maar dat zal wel wat veel kosten  ...
groeten,

Arvid

KoenD

Dan zou ik de Geislinger Steige  willen namaken.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Koen

Moest ik voldoende plaats hebben, zou ik het oude station van Mechelen nabouwen (een beetje te vergelijken met de koepel van Antwerpen maar dan een doorrij versie).
Ik zou het  in modules bouwen zodat wijzigingen en/of uitbreidingen steeds op een eenvoudige wijze mogelijk blijven.
Persoonlijk droom ik al jaren om een dergelijk project uit te werken maar helaas beschik ik niet over voldoende plaats [:(!].

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

chef garde

citaat:
Geplaatst door Koen

Moest ik voldoende plaats hebben, zou ik het oude station van Mechelen nabouwen (een beetje te vergelijken met de koepel van Antwerpen maar dan een doorrij versie).
Ik zou het  in modules bouwen zodat wijzigingen en/of uitbreidingen steeds op een eenvoudige wijze mogelijk blijven.
Persoonlijk droom ik al jaren om een dergelijk project uit te werken maar helaas beschik ik niet over voldoende plaats [:(!].

Mvg
Koen

Als je zegt van in modules - dus in stukken - te werken, dan kan je toch jouw droom al verwezenlijken, gezien jou plaatsgebrek??

Koen

Tja' je kan ze dan misschien wel bouwen maar je moet ze dan toch kunnen in elkaar zetten om te rijden en dat is nu net het probleem.
Als je dit project wil opstellen heb je 15 ? 20m nodig en deze plaats heb ik helaas niet [xx(].

mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Koen,

maak een globaal plan van je project. Selecteer het deel dat je het meeste boeit (depot, opstelbundels, fly-overs, stationsgebouw,...) en begin hiermee op een eerste segment. Het zal nog jaaaaren duren vooraleer dat dit segment klaar is, want het wordt toch bijna allemaal zelfbouw. Als ie klaar is, kan je denken aan het tweede segment. En dan... opstellen in de tuin met mooi weer, een groot tuinhuis bouwen, opstellen bij een club, afspraak met de buren... toekomst brengt raad.

Niets hoeft je plezier te ontnemen om je droom te realiseren. gewoon aan beginnen, en zien waar je strandt. Mislukt het, dan heb je het op zijn minst geprobeerd, en heb je later geen spijt dat je er nooit aan begonnen bent. En, een "gewone" baan bouwen kan je altijd nog.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Willems

Ik zou stoppen met werken en de rest van mijn tijd gaan genieten van wat ik heb, en de ruimte verhuren of in bruikleen geven aan een modelspoorclub, kan ik toch mee genieten.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Koen

Hoi Michiel,

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Misschien de moeite om over na te denken. Bedankt.


Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

poco loco

citaat:
Geplaatst door doomslu

Een mini-baantje maken. [:D][:D]



Voil?.
Ik heb mezelf met een project van 25m2 opgezadeld.
Dit dreigt een levenswerk te worden, als ik zo lang leven mag [;)]
De megalomanie van een beginneling, werd eerst gezegd.
Terecht.
Ik heb ondertussen begrepen dat IEDEREEN over te weinig plaats beschikt om zijn project te realiseren ( = inclusief clubs).

Hoe groot de beschikbare oppervlakte ook is, ze is steeds te klein.

Een "minibaantje" (of veel minibaantjes) lijkt mij hoe dan ook een uitstekend uitgangspunt.

Luc.

vanmiegroet

Ik zou lijn 57 anno 2010 en lijn 52 (het museum gedeelt ) ook anno 2010.
En ook modulair en ik zou ook ERVIN zijn baan overkopen en het gootste mini baantje
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ERVIN

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

En ook modulair en ik zou ook ERVIN zijn baan overkopen


Doe maar eens een goed bod h?.[;)]

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer