Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Met dank aan de weergoden ...

Gestart door OMC, 17 december 2009, 20:03:53 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik kom er morgen ( maandag) aan omstreeks 08.40u vanuit Mol , mss zien we mekaar wel.[;)]
Rond 11.00u neem ik dan de trein naar Brussel-Zuid.( Heb namelijk een afspraak met Saraan.[:p])

Ik denk u gezien te hebben in berchem deze morgen. Er stond toch iemand met een fototoestel ... Ik ben er gepasseerd met de 2735 om 9u35

En ik heb die 2735 vanmorgen in Vorst gezien [:D] Maar wel jammer van al die graffiti die je erop hebt gekribbeld [:(!][:D][:o)]

Zie je wel, net wat ik hierboven gezegd heb. Mijn voorbeeld wordt hier gewoon meteen in realiteit omgezet. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is en dat we elkaar voor de voeten lopen...all?, je begrijp me h?[;)][;)]

ERVIN

All?? Anarchy en jij hebt niets gezegd , ja ja dat was ik, maar OMC heb ik jammer genoeg niet gezien , Saraan wel en dat was, ondanks de veel te korte ontmoeting, h??l aangenaam.

Foto's volgen nog...[:p]

OMC

@ Ervin: sorry, er was iets tussen gekomen en wat dan nog [}:)] Den auto van de zus startte niet meer en ze had de vroege, ik maar zoeken en zoeken ... Was ze vergeten dat de benzineleiding nog gesloten was [:D]  

Nu ja, geen leuke voormiddag dus, in de namiddag nog even spotten dan maar en dat viel redelijk mee. Totdat de zon ineens verdween achter een enorme rookwolk van een brand in Edegem. Foto's volgen nog en ik ben zeer benieuwd naar die van jou Erwin [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

Geen probleem hoor OMC , volgende keer doen we het wel samen h?.[;)]

Die grote rookpluim heb ik ook gezien, moet iets serieus geweest zijn.

Het was anders vrij rustig vanmorgen in Berchem, enkel deze zijn de moeite..

itchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Die grote rookpluim heb ik ook gezien, moet iets serieus geweest zijn.

Da's de waterdamp die uit de koeltoren van de electriciteitscentrale te Drogenbos komt.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

citaat:
Geplaatst door OMC

Beloofd is beloofd, hier is deel 2 (met het beste van de vangst) in woord en beeld:

De ?chte Franse Astride, let op het volgnummer waar een "4" voorstaat ...

Zijn de Astrides hernummerd? Vroeger was dit toch de 36000 reeks? Weet iemand waar die "4" voor staat?
Steven

ERVIN

@OMC , die 6601 had ikzelf liever van op de zijkant gehad, ik heb een uur op het perron gestaan zonder iets te zien, dus dacht ik, ik ga eens wat verderop staan, op dat moment kwam hij dus door h?, die foto is genomen na een serieus sputje hoor.[^]

Hier nog eens de " Speno" maar niet zo goed gelukt, toen kwam ik net aan, en ook toen was het even spurten...

Deze week kan ik mij niet meer vrijmaken, morgen komt er een journalist en een fotograaf van een boekje mij interviewen over mijn baan, overmorgen moet ik mee naar de kerstmarkt [xx(] , en zaterdag komt Re460 op bezoek. Maar volgend jaar spreken we z?ker eens iets af h?, beloofd.[:p]

Trouwens prachtig jaaroverzicht man!!!![:0]

@Itchy , die rookpluim hing over Antwerpen.[;)]
En wat die " 4" voor de reeks 36000 staat te doen weet ik ook niet, want diegene die ik vandaag op de gevoelige plaat heb vastgelegd had die " 4 " er niet voorstaan.[:I]

itchy

Oei!
Ik had het over de rookpluim op de foto van Saraan in BXL Zuid (ik geloof die met een HLE13 op).
Steven

C-rail

citaat:
Geplaatst door itchy

Oei!
Ik had het over de rookpluim op de foto van Saraan in BXL Zuid (ik geloof die met een HLE13 op).
Steven

Heb ik ook gezien, dat is de koeltoren van Vilvoorde, je zag de dampwolk tot in Leuven!

OMC

@ itchy: als ik me niet vergis is de reeks 436000 het originele reeksnummer van de Astrides in Frankrijk en rijdt de reeks 36000 naar Belgi?.

@ Ervin: blijkbaar is mijn vorige post eraf gevallen, net als ik daarnet van het internet (met dank aan Telenet).
Volgend jaar afspreken is goed voor mij, zal zien dat er iets moois bolt dan [;)] en bedankt voor de complimenten van het jaaroverzicht, normaal waren het 110 foto's maar dat was wat teveel om op Youtube te plaatsen. In het kort volgen nog de 10 beste filmpjes van 2009 en dat is vooral iets voor dieselliefhebbers [8D]

En om het af te leren, hier is nog wat fotomateriaal:

Niet zo goed gelukt, de 2806 met smalle containers waaronder 20 bestemd voor militaire doeleinden.

Plasser&Theurer mini-onderstopper van de firma Vanormelingen-Stas

Loctrein met 1311, 1307 en 1333 naar Merelbeke

En tot slot de beruchte rookpluim, het ging hier om een brand in Edegem ruim 4km verderop in de leegstaande gebouwen van Extractions De Smet.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

dgrr57

Wat die 4 betreft :
alle franse locomotieven zijn onderverdeeld volgens hun activiteit sector. Het sector nummer is gewoon voor het bestaande nummer van de locomotieven geplakt (alle locomotieven zijn nog niet beplakt).
  • VFE = Voyages France Europe (ex-Grandes Lignes) (1 voor het nummer)
  • CIC = Corail Inter-Cit?s (ex-TIR Trains Inter-R?gionaux, ex-Grandes Lignes) (2)
  • FR = Fret (4)
  • TER = Trains Express R?gionaux (5)
  • INF = Infrastructure (6)
  • IDF = Transilien (8)

In Belgi? is de kans dus klein dat je iets anders zie dan een 4 of niets.

itchy

Merci!
citaat:
Geplaatst door dgrr57

Wat die 4 betreft :
alle franse locomotieven zijn onderverdeeld volgens hun activiteit sector. Het sector nummer is gewoon voor het bestaande nummer van de locomotieven geplakt (alle locomotieven zijn nog niet beplakt).
  • VFE = Voyages France Europe (ex-Grandes Lignes) (1 voor het nummer)
  • CIC = Corail Inter-Cit?s (ex-TIR Trains Inter-R?gionaux, ex-Grandes Lignes) (2)
  • FR = Fret (4)
  • TER = Trains Express R?gionaux (5)
  • INF = Infrastructure (6)
  • IDF = Transilien (8)

In Belgi? is de kans dus klein dat je iets anders zie dan een 4 of niets.

trainfreak

Ik weet nog enkele jaren geleden dat die 436000 toen in de groene livrei reden en de 36000 in de gekende rode.
Jammer genoeg heb ik die maar enkele keren gezien.
Spoorse groeten
Dimitri

loebaske

Welk boekje is da Erwin waar die reportage inkomt van je zolder[;)] [?][?][?][?]