Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Reeks 59: een paar detailvraagjes

Gestart door marc goovaerts, 28 november 2009, 00:52:46 AM

marc goovaerts

Ik wil een Roco 5924 (de groen/gele) wat detailleren. Vermits ik de (ziekelijk) altijd ontbrekende buffertjes toch zal moeten bijmaken kunnen we het ineens goed doen.

Dus uit de kast van mijn vader zaliger de HO-versie eens meegenomen om te vergelijken, MSM nagekeken, mijnheer Delie z'n boek, dit forum met zijn foto-gaten...


En toch een nog paar kleine vraagjes:

- Bij het HO-model zijn de onderste lijn met klinknagels over de loklengte en de bufferschorten zwart. Bij de N-versie groen. Quid ?

- Voor het 'stopcontact' tussen de koplampen vind ik verschillende variaties: groen zoals de rest, zwart, zwart met rood deksel, ...
Zit daar ergens een logica in, of was dat de artistieke vrijheid van de werkplaatsen... en nu dus de onze ?

- Voor zover de beelden duidelijk zijn, vind ik zowel verchroomde als zwarte ruitenwissers... wat in stock was, of is er ook hier een logica ?

railman56

marc,
ik heb ook 2 roco's wat aangepast en verweerd en wat info verzameld via het forum en het boek van matrix
volgens mij moet je er geen lociga achter zoeken, enkel de willekeur en de voorraad van de werkplaatsen
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn