Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Vraagje over reeks 11 (Benelux)

Gestart door Peter, 27 november 2009, 21:26:16 PM

Peter

Bestaan er verschillen (buiten de nummers uiteraard) tussen de verschillende loks van de reeks 11, zowel bij het grootbedrijf als bij de modellen van LSM
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Ik dacht dat het 'geel' kan verschillen, donkergeel en soort lichtgeel.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dgrr57

Sommige hebben airco, andere niet.

itchy

De 1185 heeft een lichtere tint geel (gehad?)
In een vorig nummer van MSM heeft bij een artikel over de reeks 11 van LSM, een overzichtje gestaan van de uitgebrachte nummers, met vermelding van exacte datum van de weergegeven toestand. Hieronder fotootje vanop //www.belrail.be
Steven

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold

en niet te vergeten, het tijdperk van nu met de megelan logo's.

chef garde

Wie zn reeks 11 up to date wil houden, kan die van depot Schaarbeek veranderen naar depot Merelbeke.

Vanmorgen E7013 (Gent - Schaarbeek) en viel mij op dat de 11'en nu stickers Merelbeke dragen en niet langer Schaarbeek.  Ook aan TW Merelbeke zie je nu vaker een 11 staan, waar dat vroeger in Schaarbeek was.

Klein detail ...

2012

citaat:
Geplaatst door chef garde

Wie zn reeks 11 up to date wil houden, kan die van depot Schaarbeek veranderen naar depot Merelbeke.

Vanmorgen E7013 (Gent - Schaarbeek) en viel mij op dat de 11'en nu stickers Merelbeke dragen en niet langer Schaarbeek.  Ook aan TW Merelbeke zie je nu vaker een 11 staan, waar dat vroeger in Schaarbeek was.

Klein detail ...



Dat klopt, sinds kort is Merelbeke eigenaarswerkplaats geworden van de reeks 11

TreinTeLaat

De 1185 had een speciaal geel tot een brand en sindsdien is die in gewoon geel zoals de andere 11'jes.
Er zijn verschillen onderling, zoals bijvoorbeeld TBL1 dat geinstalleerd is op de 1187.

De modellen van LSM verschillen ook van elkaar. Zo heb je de 1185, 1192 en 1188 waar de nummers net iets groter zijn (zoals in de jaren '90 ook het geval was in vergelijking met nu).
Er is ook verschil met de veren onderaan de loc (zo aan de trapjes), die van kleur verschillen, sommige zijn blauw, andere zwart, geel en wit...
De panto's verschillen ook: de eerste locs van reeks 11 hadden grotere en minder goede panto's dan de laatste uitvoeringen.
LSM heeft ook in detail verschillende zaken aangebracht zodat elke loc in een verschillende periode maar kan rijden, bvb. de 1189 pas vanaf 2009 (door UIC-nr.), de 1187 pas vanaf 2007, de 1185 maar tot 2005, etc...

nederbelg

Hallo,

Wie weet welke anti slipbandjes onder deze locomotieven moeten zitten.
Via het onderdeelnummer kom ik online niet veel verder.
Dit kan misschien ook van een ander merk zijn? (Roco)?

Dave