Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Jocadis type 53

Gestart door Peter, 26 november 2009, 12:58:56 PM

Peter

Op het forum van onze Franstalige spitsbroeders:) staat de volledige bouwbeschrijving van een stomer Type 53 van Jocadis (in het Frans natuurlijk:D:D:D.
Prachtig gewoon!!
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

Met de LINK [:D]
Nu dat de de splitsing van bhv terug aan de orde is, vind ik (mijn mening) dat het samenbrengen van TMM-MSM forum's een plus zou zijn [;)]
PS.: volgend jaar zou Jocadis de Belgische stomers kits terug uitbrengen [:p][:p][:p]

Peter

Patrick,

Het moet me wel van het hart dat op het TMM forum veel meer bouwbeschrijvingen staan dan hier. Blijkbaar liggen de prioriteiten anders, want goede modelbouwers vind je op beide forums.
De link was ik vergeten. Dus hierbij de link naar dat draadje (zeg maar DRAAD[:D][:D][:D])

http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=693
Met vriendelijke groeten
Peter

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Met de LINK [:D]
Nu dat de de splitsing van bhv terug aan de orde is, vind ik (mijn mening) dat het samenbrengen van TMM-MSM forum's een plus zou zijn [;)]
PS.: volgend jaar zou Jocadis de Belgische stomers kits terug uitbrengen [:p][:p][:p]



Maar dat is niet BHV, Dat is DJH...[:o)][:D]
stefan.

Michiel

In "mijne jongen tijd" heb ook zo een aantal kits gemonteerd waaronder dit type 53. Een machtig machien! "Ze" zouden ooit in schaal N ook met zulke Belgische bouwkits mogen afkomen. Dan ben ik zeker afnemer. (het type 12 in schaal N ligt bij PB-Messingmodelbouw al 2 jaar in de pijplijn) [:p]

groetjes
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rochevalien

Goede modelbouwers vind je inderdaad op beide fora maarrr ....een samensmelting vind ik g??n goed idee want Vlamingen en Walen zijn gewoon 2 verschillende volkeren ,om nog maar over de Brusseleirs te zwijgen  (=mijn mening).Laat het gewoon zoals het nu is.
Ik heb in de jaren negentig bij een firma gewerkt waar Vlamingen,Nederlanders(van boven ?n onder de Moerdijk)Walen en Fransen samen werkten.Welke taal sprak men daar denk je????

Wat ik ook altijd jammer vind ,is dat mensen hier komplete boeken neerschrijven en fotoreportages plaatsen maar niets doen voor het boekske.

Op het TMM staan inderdaad veel bouwbeschrijvingen maar die komen meestal van dezelfde persoon.Ik denk dat we dat een toevalligheid kunnen noemen,het zou evengoed van een Nederlander of Vlaming kunnen zijn.

Gerrit

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Goede modelbouwers vind je inderdaad op beide fora maarrr ....een samensmelting vind ik g??n goed idee want Vlamingen en Walen zijn gewoon 2 verschillende volkeren ,om nog maar over de Brusseleirs te zwijgen  (=mijn mening).Laat het gewoon zoals het nu is.
Ik heb in de jaren negentig bij een firma gewerkt waar Vlamingen,Nederlanders(van boven ?n onder de Moerdijk)Walen en Fransen samen werkten.Welke taal sprak men daar denk je????


Ik werk nog altijd in zo'n firma. Enkele jaren geleden sprak iedereen zijn eigen taal. En iedereen verstond iedereen. Nu bestaan er richtlijnen en word iedereen verplicht engels te praten/schrijven. Ik heb nog niets onnozeler gevonden dan 5 Vlamingen en 5 'Hollanders' die samen vergaderen in het Engels. Belachelijk. Dit dient ook voor Walen en 'Fransmannen'. Even belachelijk.
Ik pas me aan aan iedereen. Maar ik gebruik NOOIT een tussentaal [;)]
Om terug op het forum te komen. Als ik schrijf : samenvoegen, wil ik zeggen : iedereen gebruikt zijn eigen taal. Diegene die een ander taal wil lezen doet het, de andere niet.
Maar ik besef dat ik een 'esp?ce en voie de disparition' ben [:(]

Kris

Hallo,
Samenvoegen van beide forums vind ik niet meteen noodzakelijk maar een knop bovenaan zodat je  naar het andere forum kan "springen" zou wel handig zijn , en dat uw registratie , paswoord en loginnaam automatisch voor beide forums zou kunnen dienen.
Ik denk dat we dan wat vlugger naar onze zuiderburen zouden kijken;

Michiel

Ik had me 3 jaar geleden al gewoon ingeschreven op beide fora. Geen probleem en dubbel plezier! En zoals het aangehaald draadje over de bouw van het type 53 staan er nog een paar pareltjes. [;)]

Gewoon doen! [:D]

en, troost je Patrick, "rare" vogels worden graag gespot! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)