Fleischmann schienenbus

Gestart door belair, 25 november 2009, 10:58:59 AM

belair

Wat is jullie algemene indruk over de Fleischmann DB schienenbus.
Ik zou er ??n in occasie willen aanschaffen maar zit met enkele vragen betreffende de kwaliteit van de motor en de kast van het toestel.

Peter

Het hangt er vanaf welk model. Het oude model is een VT98 en was niet helemaal op schaal, en niet aan te raden.
Het recentere model is een VT95 en is van uitstekende kwaliteit, met dig. stekker. Het enige dat je er aan kan verbeteren is de opening van de koppelings-opname in de fronten, en een beetje verf en figuren in het interieur.
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Het model nummer wist ik niet Peter, bedankt voor de tip.[;)]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter

Het hangt er vanaf welk model. Het oude model is een VT98 en was niet helemaal op schaal, en niet aan te raden.
Het recentere model is een VT95 en is van uitstekende kwaliteit, met dig. stekker. Het enige dat je er aan kan verbeteren is de opening van de koppelings-opname in de fronten, en een beetje verf en figuren in het interieur.



De VT 95 is inderdaad prima,wel even er op letten dat de extra stroom afnemer (sleept op de rails)er nog aan zit.
dat ding mis je natuurlijk niet als je het niet weet,maar zonder is hij erg vuile rails gevoelig.
Een vervang sleper kost iets van 7 euro
De VT 95 heeft geen buffers de VT 98 wel ,zo kun je simpel het verschil zien.
wim

Jean

...dus als ik de buffers van de bus eraf haal, heb ik een VT95 [?]

Peter

Nee, zo eenvoudig is het niet.
Er is, buiten dat ze langs buiten dezelfde kleur hebben, een groot verschil tussen een VT-95 en een VT-98

Bij de VT 98 zijn alle delen even groot, bij de VT is het (aangedreven) deel kleiner en de aanhangwagens (VB-95) zijn ook nog eens kleiner.
Ter info de afkortingen:

VT is Verbrennungsmotor Triebwagen (aangedreven deel)
VB is   de Beiwagen  (bijwagen of tussenwagen)
VS is   de Steuerwagen  (stuurwagen voor aan de andere kant)
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Ik heb mijn slag kunnen slaan op ebay, althans hoop ik toch.
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110461719280&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_500wt_975
Gekocht voor nog geen 45 euro.
Kan niet wachten tot ik ze thuis heb.

Michael

Luc, dat is een mooi prijsje voor een leuk setje.
Die koopjes zoeken we allemaal, veel plezier met de nieuwe aankoop.
Micha
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Brunel


belair

Ondertussen nog een deal afgesloten met de verkoper voor een Roco 43459 BR 260 voor 15 euro.
Weer werk aan de winkel. Zo hebben we het graag.