sncf amylum group

Gestart door itchy, 22 november 2009, 19:41:43 PM

itchy

hallo,

ik heb een vraagje over deze wagen van jouef:

imghttp://jouef.hornbyinternational.com/_images/assets/product-directory/product-detail-thumbnail/HJ-6020.jpg/img

volgens de site van Hornby is dit een tijdperk IV wagen.
maar is deze (ook) niet tijdperk V? als ik het goed heb, zijn deze wagens vandaag de dag nog te zien in aalst. weet iemand meer?? thanks!

steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

De " Amylum Group" heeft zijn hoofdzetel in Aalst, dat klopt, Amylum is trouwens zetmeel , maar of deze wagons vandaag de dag nog te zien weet ik ook niet, maar ze zien er wel mooi uit.

M4m

Deze wagons komen inderdaad nog tot Aalst, Amylum staat niet meer op de wagons dacht ik, of er moest er nog eentje zo zijn.
Ondertussen is de naam Amylum al tweemaal veranderd.
Of de wagon werkelijkheidsgetrouw is durf ik niet meteen te zeggen, misschien is het een model dat voorhanden was en bedrukt is met het logo.
Ik zal eens een poging doen om erop te letten, als het niet vergeten wordt hoor je het nog.
Deze worden tot in Aalst gebracht door SNCF locomotieven 67500.
Spoorse groeten, Peter

SuSke

Het logo op de wagen is nog steeds in gebruik, dus zal de wagen ook wel ingezet kunnen worden in tijdperk V en VI.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

itchy

niet met de sncf 36000 ? ik dacht zo'n sleepje te maken... [:)]
of met een nmbs reeks 12 ?
citaat:
Geplaatst door M4m
Deze worden tot in Aalst gebracht door SNCF locomotieven 67500.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

scotrail

Logo staat nog steeds op deze wagons maar Amylum Group bestaat al een 10-tal jaar niet meer.
Het Britse Tate & Lyle nam Amylum in 2000 volledig over.
Sinds 2008 behoort de fabriek nu tot de franse groep Tereos en heet nu Syral Belgium.
De franse wagons komen trouwens van de Syral frabriek (ook ex-Amylum/Tate & Lyle) gelegen nabij Nesle
(ligt in departement Somme tussen Saint-Quentin & Roye) en werden in de periode 2006-2007 in Aalst afgezet door NMBS serie 77 (in dubbeltractie) en dit omdat de goederensporen in Aalst geen bovenleiding hebben. Ik denk dat de 77'ers enkel maar vanaf Merelbeke deze wagons voorttrokken.
De wagons worden gebruikt om vloeibare siroop (molassen) te vervoeren (van Nesle naar Aalst) en hun gebogen tank vergemakkelijkt het laden en lossen.
Bruce
 

itchy

Aan allen: bedankt voor de info!
Steven

citaat:
Geplaatst door scotrail

Logo staat nog steeds op deze wagons maar Amylum Group bestaat al een 10-tal jaar niet meer.
Het Britse Tate & Lyle nam Amylum in 2000 volledig over.
Sinds 2008 behoort de fabriek nu tot de franse groep Tereos en heet nu Syral Belgium.
De franse wagons komen trouwens van de Syral frabriek (ook ex-Amylum/Tate & Lyle) gelegen nabij Nesle
(ligt in departement Somme tussen Saint-Quentin & Roye) en werden in de periode 2006-2007 in Aalst afgezet door NMBS serie 77 (in dubbeltractie) en dit omdat de goederensporen in Aalst geen bovenleiding hebben. Ik denk dat de 77'ers enkel maar vanaf Merelbeke deze wagons voorttrokken.
De wagons worden gebruikt om vloeibare siroop (molassen) te vervoeren (van Nesle naar Aalst) en hun gebogen tank vergemakkelijkt het laden en lossen.
Bruce

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

13erke

citaat:
Geplaatst door scotrail

Logo staat nog steeds op deze wagons maar Amylum Group bestaat al een 10-tal jaar niet meer.
Het Britse Tate & Lyle nam Amylum in 2000 volledig over.
Sinds 2008 behoort de fabriek nu tot de franse groep Tereos en heet nu Syral Belgium.
De franse wagons komen trouwens van de Syral frabriek (ook ex-Amylum/Tate & Lyle) gelegen nabij Nesle
(ligt in departement Somme tussen Saint-Quentin & Roye) en werden in de periode 2006-2007 in Aalst afgezet door NMBS serie 77 (in dubbeltractie) en dit omdat de goederensporen in Aalst geen bovenleiding hebben. Ik denk dat de 77'ers enkel maar vanaf Merelbeke deze wagons voorttrokken.
De wagons worden gebruikt om vloeibare siroop (molassen) te vervoeren (van Nesle naar Aalst) en hun gebogen tank vergemakkelijkt het laden en lossen.
Bruce


Deze diensten werden vroeger door een 51 vanaf merelbeke voortgetrokken. Sinds een paar jaar zijn dit twee bb 67000 geworden, enkel op zondagochtend (rond 8.30) overdag te zien. Op alle andere dagen kan je ze 's nachts bewonderen rond 2-3h.
De wagens worden nog gebruikt, maar meer en meer worden ze afgelost door een korter type (helaas nog niet op foto), wel ook met het logo van Amylum.
Aalst heeft wel degenlijk een ge?lectrificeerde goederenbundel, het gebeurd wel eens dat een 12 een extra trein komt afzetten.


scotrail

Nog een geluk dat ik er niet om gewed had anders had ik verloren[:D]
Ik was er nogthans van overtuigd dat de 77'ers die wagons tot in Aalst trokken maar ik denk dat ik dit verwar met de graanwagons die daar ook gelost worden en dat deze laatsten door 77'ers werden getrokken (tenzij ik me hierin ook vergis en iemand anders het tegendeel weet)
Bruce