Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Rode zetels...

Gestart door doomslu, 15 november 2009, 18:47:50 PM

doomslu

Vorig weekend zijn mijn vrouw en dochters vanuit Gent met de trein naar de boekenbeurs in Antwerpen geweest.
Vandaag vertelde mijn dochter dat de zetels in het rijtuig (2e klass) rood waren. Nu heb ik nog nooit rode zetels gezien in rijtuigen of treinstellen. Ik geef toe, ik reis meestal tussen Luxemburg en Brussel (of Gent) en dat zijn steevast AM96-en of M6-en.
De rijtuigen/stellen waren langs buiten grijs/wit, de nieuwe kleurstelling dus en binnenin waren glazen wanden. Meer wist ze niet te vertellen.
Ik ben benieuwd of iemand me kan zeggen welk materieel dit zou kunnen geweest zijn...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C-rail


Michiel

De M4 rijtuigen hebben blauwig-grijze zetels. Ik ken ook geen rijtuigen of treinstellen met rode tweede-klas zetels. Misschien was het gedeklasseerde 1ste klas?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Saraan

Misschien was het gedeklasseerde 1ste klas?

groetjes,



Of gewoon 1ste klas zelf? Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand onoplettend in 1ste klas terecht komt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Saraan

Misschien was het gedeklasseerde 1ste klas?

groetjes,



Of gewoon 1ste klas zelf? Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand onoplettend in 1ste klas terecht komt.

Ten eerste ken ik ook geen rood interieur in eerste klasse, zeker geen M4, M6, AM96.
Ten tweede vergissen ze zich niet, we zijn gewoon van eerste klasse te reizen, maar die gecombineerde tickets naar de boekenbeurs waren er blijkbaar enkel in tweede.

Ik heb al allemaal foto's op het net zitten bekijken van interieurs, maar ik kom er niet uit.
Zouden ze gedronken hebben???? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ten eerste ken ik ook geen rood interieur in eerste klasse, zeker geen M4, M6, AM96.

Bijvoorbeeld, de klassiek tweetjes hebben rood fluwele zetels in eerste klas. Maar dan wel het tweetje in bordeau uitvoering.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

Ze zat misschien in een MS75?
Geen rode zetels, maar wel oranje/lichtrode kleuren binnenin
Spoorse groeten
Dimitri

the_gold

Misschien AM800?

edit: zoals hierboven AM75, foutje van me.
Ik denk dat het idd dat motorstel was.

chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Misschien AM800?

edit: zoals hierboven AM75, foutje van me.
Ik denk dat het idd dat motorstel was.

Kan ook niet aangezien die niet grijs/wit zijn aan de buitenkant.  Die vrouwen hebben inderdaad gedronken man!!

Peter

Ik heb een opname van mijn echtgenote in een "Break" en daar zijn duidelijk rode stoffen zetels op te zien.
Het rood is lichter als bordeaux, maar donkerder dan wat wij gewoon rood noemen. Volgens mij is die foto trouwens in een tweede-klasse afdeling genomen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

De zetels in een break lijken wat bruinig-rood, maar zeker niet stoffig. Is jullie opname publiceerbaar?


groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Ik begrijp wat je bedoeld, maar het zijn NIET de bruin-rode kunstleren zetels die vroeger de tweede klass afdelingen sierden.
Volgens mij zijn meer de eerste klasse zetels die in een tweede klasse afdeling staan. De foto is genomen op de lijn Antwerpen-Hasselt. Wat de opname betreft: Ik wil die je wel doorsturen, maar publiceren NEE[8D][8D][8D]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik begrijp wat je bedoeld, maar het zijn NIET de bruin-rode kunstleren zetels die vroeger de tweede klass afdelingen sierden.
Volgens mij zijn meer de eerste klasse zetels die in een tweede klasse afdeling staan. De foto is genomen op de lijn Antwerpen-Hasselt. Wat de opname betreft: Ik wil die je wel doorsturen, maar publiceren NEE[8D][8D][8D]

Stuur eens door Peter.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *