Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

reeks 6400/6500 railion/db nederland

Gestart door B-Cargo, 10 november 2009, 16:38:53 PM

B-Cargo

hallo!
weet er iemand of reeks 6400/6500 van Railion of het huidige DB Schenker Nederland, ooit in model werd geproduceerd?
zo ja, bij welke fabrikant ?n zijn ze nog verkrijgbaar?
dank voor de info,
groetjes,

Alex

Hallo B-cargo,

De serie 6400/6500 is geproduceerd door Marklin/Trix en in het verleden door Kleinspoor.
Marklin/Trix is goed aan te komen, maar niet exact op schaal (lengte voornamelijk).
Kleinspoor is lastiger te vinden.

hier meer info http://www.beneluxspoor.net/index.php?topic=5173.0;wap2

Er zijn slechts enkele loks geschikt voor Belgi? (ik meende 15). Deze worden Vlaamse reuen genoemd.

groeten Alex

amibo

#2
Het grootste minpunt van de Marklin/Trix is dat de draaistellen te klein zijn.
Hier

Een Trix model van een exemplaar wat verhuurt is aan Prorail.

ems

Zelf geknutseld die 6504? 't is geen Prorail, maar Railpro!!!
Groet, Edwin

Sicco

Haha ja Prorail is de spoorbeheerder en Railpro is de spoorbouwer. De locs waren overigens niet verhuurd aan Railpro, maar zaten in een samenwerkingspool van DB Schenker/Railion en Railpro.

Het M?rklin model is inderdaad geen echte juiste 6400. Die komt van de oorspronkelijke BB1002/1202 en is o.a. langer t.o.v. dit model. Het M?rklin model is van een later model MaK-loc, de 1203 of 1204. Zowat alle varianten van de M?rklin modellen kloppen dus niet, want het gekozen model komt in werkelijkheid juist amper voor, maar wordt w?l door M?rklin uitgebracht als varianten van de 6400, maar ook van b.v. de 1206 (zoals de ACTS versie), wat weer een doorontwikkeling is.

groeten Sicco

amibo

citaat:
Geplaatst door ems

Zelf geknutseld die 6504? 't is geen Prorail, maar Railpro!!!


Oh[:0] Dan ga ik maar eens snel terug naar mijn leverancier[;)]
(photoshop dus[8D])

Peter

Is het Liliput model niet beter op schaal?
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter

Is het Liliput model niet beter op schaal?



Nee de liliput is te kort,maar de trix lok is wel degelijk op schaal met de juiste lengte.
Tja de draaistellen zijn iets te kort,maar mij valt dat niet zo op.
Het zijn de MAK draaistellen
wim

B-Cargo

bedankt voor de info!
dus nog geen enkele fabrikant heeft een waarheidsgetrouw model uitgebracht? De Trix benadert dus het echte voorbeeld blijkbaar.
Dan moet ik er eens naar op zoek!
Hopelijk zitten er wat Vlaamse Reuzen bij, ik moet dagelijks hun roulement opvolgen voor de Genk-Vlissingen enzo, daarmee had ik er graag eentje 'in 't klein' [:)]

Sicco

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

bedankt voor de info!
dus nog geen enkele fabrikant heeft een waarheidsgetrouw model uitgebracht? De Trix benadert dus het echte voorbeeld blijkbaar.
Dan moet ik er eens naar op zoek!
Hopelijk zitten er wat Vlaamse Reuzen bij, ik moet dagelijks hun roulement opvolgen voor de Genk-Vlissingen enzo, daarmee had ik er graag eentje 'in 't klein' [:)]


Eerlijk gezegd: als je die locs hun hele leven al ziet, is het Trix model ?cht niet goed. Maar het is natuurlijk wat je zelf wil: vind je het model mooi, gewoon kopen, niet door andere laten vertellen of-ie mooi genoeg is [:)]
Overigens is er een Vlaamse Reus-nummer uitgegeven, deze zou wel voorzien moeten worden van de juiste stickers.