Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

ruimte

Gestart door edwintje, 09 november 2009, 22:20:41 PM

dirkkerckhofs

Andere tip: je schrijft dat er een nieuw dakvenster komt. Voorzie dan ook direkt een verduisteringsgordijn, want UV-straling doet je kleuren vervagen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door edwintje

beste chef garde,

in welk tijdperk we zullen rijden,is nog een struikelbrokje tussen detlev en mezelf,detlev zou graag rijden met bovenleiding en electrische locs,eventueel ook nog diesellocs,ikzelf ben gepassioneerd door stoomlocs en diesels kunnen er ook nog bij.
zou een bepaald tijdperk dit alles kunnen combineren of kan ik een bepaald deel van de baan met bovenleiding voorzien en het andere meer voor stoomlocs,graag jullie mening.

met vriendelijke groeten detlev en edwin.



Edwin en Detlev,
de eerst e-locs in Belgi?, de type 101/reeks 29, (gemaakt door Roco), kwamen er in 1949. Deze trokken of duwden de hlv later door de n-z verbinding.
Je had ook de 121, niet in model gemaakt en de 120, later eerst reeks 20, dan 28, vanaf 1950. (Gemaakt in epoxy-kap op Roco-onderstel)
De reeksen 22, 23 en 25 kwamen er vanaf halfweg de jaren 50.
Ook de eerste reeksen diesels (201/59 en de bolle neuzen) stammen uit die tijd.
Nog in volle stoomtijd dus !
All??n de juiste livrei kiezen ...
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

edwintje

beste,bedankt voor de rectie;

ik ben blij te horen dat er ook in het tijdperk van de stoomlocs,diesels aan te pas komen,maar de electriche treinen dan, hoe zit  het daarmee,kunnen deze ook met de andere twee types rijden op dezelfde baan?, welke zo het beste tijdperk zijn om die 3te combineren?

met vriendelijke spoorse groeten,detlev en edwin

Jurgen

Je kan een museumspoorlijn maken zonder bovenleiding waar de tijd een beetje is blijven stilstaan (bijv. Mariembourg-Treignes) en een gedeelte met een moderne lijn met bovenleiding.
Zo kan je alle tijdperken door elkaar laten rijden zonder de realiteit geweld aan te doen.

Je kan ook gewoon je fantasie laten werken en jezelf van de realiteit helemaal niets aantrekken. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Pol

citaat:
Geplaatst door edwintje

beste,bedankt voor de rectie;

ik ben blij te horen dat er ook in het tijdperk van de stoomlocs,diesels aan te pas komen,maar de electriche treinen dan, hoe zit  het daarmee,kunnen deze ook met de andere twee types rijden op dezelfde baan?, welke zo het beste tijdperk zijn om die 3te combineren?

met vriendelijke spoorse groeten,detlev en edwin



De eerste electrische treinen werden al in het begin van de 20ste eeuw gemaakt, dus ... keuze zat!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

just4fun

citaat:
Geplaatst door edwintje

beste,bedankt voor de rectie;

ik ben blij te horen dat er ook in het tijdperk van de stoomlocs,diesels aan te pas komen,maar de electriche treinen dan, hoe zit  het daarmee,kunnen deze ook met de andere twee types rijden op dezelfde baan?, welke zo het beste tijdperk zijn om die 3te combineren?



Dit heeft Rixke reeds beantwoord:
citaat:
Geplaatst door rixke rail

... de eerst e-locs in Belgi?, de type 101/reeks 29, kwamen er in 1949 ... Je had ook de 121 en de 120, dan 28 vanaf 1950.
De reeksen 22, 23 en 25 kwamen er vanaf halfweg de jaren 50.
Ook de eerste reeksen diesels (201/59 en de bolle neuzen) stammen uit die tijd.
Nog in volle stoomtijd dus! ...


Het vroege tijdperk III kan 'alles', elektrisch, diesel en stoom. Alleen dus de juiste livrij kiezen.
Als ik me niet vergis waren ze in Duitsland en de Alpenlanden nog vroeger met elektrische tractie.
Paul