marklin z of minitrix n

Gestart door edwintje, 06 november 2009, 21:20:59 PM

edwintje

hallo iedereen,hier zijn we terug met een volgende vraag;

detlev en mezelf zijn er nog geen honderd procent aan uit of we gaan voor marklin z of minitrix n, wat is het verschil tussen de twee merken,en het verscil tussen z en n, alhoewel ik gehoord heb dat minitrix is overgenomen door marklin wat is daar van aan,een derde vraag, wat is beter ,analoog of digitaal,met beiden hebben we nog geen ervaring, hoopend op vele reacties die ons helpen om de knoop door te hakken verblijven we met vriendelijke groeten detlev en edwin.

SuSke

Edwin, belangrijkste verschil is gewoon de schaal:
N is 1/160 en Z is 1/220.
Marklin en (Mini)Trix hebben altijd al naast elkaar bestaan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Hou je van weidse landschappen en ellenlange treinen, dan is Z misschien wel een goede keuze. Alles hangt af van wat je wilt verwezenlijken en hoeveel plaats je daarvoor hebt.
Nadeel van Z is dat je bijna automatisch gebonden bent aan ??n merk, een merk dat nu al heel lang flirt met het faillissement...

Bij N heb je keuze uit meerdere merken, waarvan er nu ook al een paar verdwenen/opgekocht zijn. Bekijk even de mogelijkheden via het aanbod op de merkenwebsites ?n op de tweedehandssites zoals e-bay. Dat zal wel helpen (om je naar N te krijgen ?)

PeterBrz

Mijn mening over Z-schaal;
Ik heb hier even mee gereden maar het was niet eenvoudig, alles moet perfect in orde zijn of je hebt storingen, zowel bij je sporen als bij je locomotieven.
Ook vindt je veel minder materiaal in z-schaal. Wanneer je een niet zo grote ruimte ter beschikking hebt is dit echter wel een ideale oplossing om je toch met treintjes bezig te houden.
Nadat het hier bij mij dan ook niet fijn reed ben ik overgeschakeld naar de H0 schaal.
Over n-schaal kan ik je helaas geen advies geven.

Groeten, Peter

edwintje

deze topic mag gesloten worden

vriendelijke groeten detlev&edwin