Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Reeks 23

Gestart door Jurgen, 31 oktober 2009, 11:25:23 AM

Jurgen

Zelfde vraag als bij de reeks 22, wanneer hebben deze locs het B-logo op hun fronten gekregen.

Ik wil dit weten omdat ik de juiste loc wil bestellen bij Van Biervliet. Zij brengen een 23 met en zonder B-logo uit.

Er wordt daar ook melding gemaakt van een stopcontact, maar welk contact bedoelt men daarmee?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Stopcontacten, ja. Wat bedoelen ze daarmee ? Vergelijk alle foto's met die hieronder [;)]


En dat B'ke ? Ik heb foto's van 1990 met/zonder B [;)]

chef garde

Die middelste stekker/stopcontact is een sono-stekker.  Om aankondigingen te doen id trein, of contact op te nemen met de bestuurder.

Jurgen

Wat men bedoelt met een stopcontact weet ik ook wel, maar welk stopcontact men bedoelt is me een raadsel.

Ik had al verschillende foto's bekeken en ik denk dat ik de verkeerde foto's bekeken heb want allen hadden ze een B op de kop en al de stopcontacten die hierboven aangeduid zijn hadden ze ook.
Maar ik zoek verder.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Van links naar rechts:

TS-kabels
Stopcontact om sono kabel in te steken (bv vanuit de rijtuigen)
Sonokabel
Doos om TS kabels in te steken (bv van 2e hle)

Rochevalien

TS= trein schakeling zeker?

Gerrit

Anarchy


dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Wat men bedoelt met een stopcontact weet ik ook wel, maar welk stopcontact men bedoelt is me een raadsel.

Ik had al verschillende foto's bekeken en ik denk dat ik de verkeerde foto's bekeken heb want allen hadden ze een B op de kop en al de stopcontacten die hierboven aangeduid zijn hadden ze ook.
Maar ik zoek verder.


Jurgen,
als je het volgende DOCUMENT leest, laatste pagina, en mijn aangepaste foto vergelijkt, dan :
2366 = met 1,2,3 en 4 en B (volgens mij). Maar VBV gaat dit model uitbrengen zonder B [;)]
2311 : met 1,4 en B
2363 : zonder 1,2,3,4

BD1701

De loc reeks 2366 die Van Biervliet uitbrengt, heeft weldegelijk gereden zonder het B-logo erop, maar wel met alle kabels. Dus geen twijfel mogelijk, de locs die VBV zal uitbrengen zullen conform de werkelijkheid zijn. Versies met B-logo zullen zeker nog uitgebracht worden, maar nog even geduld. Ze kunnen moeilijk alle versies in ??n keer uitbrengen. Dit zou onze geldbeugel ook geen deugd doen.
 

dgrr57

Voor alle duidelijkheid :



Ik weet dus inderdaad heel goed dat de 2366 zonder B gereden heeft [;)]
Maar blijkbaar is mijn Nederlands toch veel slechter dat ik dacht [:(] Ik zal dus proberen om een beetje meer attent te zijn op wat ik schrijf [:)]

Nog iets : voor diegene die willen weten hoeveel 22's en 23's VBV zou kunnen uitgeven, een aanrader : de boek van M?rklin/Trix over de reeksen 22-23-25 en 25.5. Gemakkelijk te vinden voor een 10 euro en de moeite waard [;)]

Jurgen

Patrick, uw Nederlands is stukken beter dan mijn Frans. Over zulke kleine pietluttigheden zouden wij Vlamingen ook los over lezen. [;)]

Maar nu ik dus die "Copyright M?rklin-Trix" zie staan op uw foto valt mijn frank dat ik dat boek dus ook liggen heb. [:o)]

De enige foto van een blauwe loc zonder die middelste stopcontacten (de sonostekkers blijkbaar) is die van de 2311. Dit is een foto uit 1988, dus ik veronderstel dat in de jaren '90 alle locs van de reeks 23 zo'n stekkers hadden.
Klopt dit, of ben ik fout aan het denken? Uit het boek van M?rklin kan ik het niet met zekerheid afleiden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De enige foto van een blauwe loc zonder die middelste stopcontacten (de sonostekkers blijkbaar) is die van de 2311. Dit is een foto uit 1988, dus ik veronderstel dat in de jaren '90 alle locs van de reeks 23 zo'n stekkers hadden.
Klopt dit, of ben ik fout aan het denken? Uit het boek van M?rklin kan ik het niet met zekerheid afleiden.


We hebben dezelfde boek [:D]

Nog iets, op die foto van de 2346 en 2366 zijn er nog andere verschillen tussen beide loco's. Wie vind ze allemaal [?]
(hopen dat VBV ze ook allemaal heeft gezien [:D])

Jurgen

Het gele boordje op de loopplanken en op de lampenhouder.
Ook de koppeling is verschillend, maar niet goed te zien op de ingescande foto. In mijn boekje is het duidelijker.

Het lettertype verschilt ook.

Dat zijn de 3 eerste verschillen die me zo meteen opvallen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Dat is al een deel [;)]
En bij de 2366 met B zijn er nog meer verschillen [:D]


Artologic

De ruitenwisser van de loc kan verder dan bij de andere?