Hobby Trade NMBS M6 rondvraag

Gestart door SirGresley, 18 oktober 2009, 14:01:40 PM

SirGresley

Ik heb vernomen dat de Belgische importeur van Hobby Trade de M6 rijtuigen NIET gaat laten maken.
MAAR Hobby Trade wil deze M6 rijtuigen wel produceren mits ze van elk (verschillend)rijtuig minstens 250 stuks kunnen maken.
Dus reageer massaal en dan worden ze gemaakt!!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Binco

vergeet niet
lsm gaat ze ook maken h?
(wanneer da weten we wel nog ni [B)])

hapkin

Ik wil de m6 rijtuigen graag op mijn baan hebben.
En zal dan ook een sleep van 5 rijtuigen willen kopen.
Hoeveel verschillende uitvoeringen zijn er eigelijk van de m6 rijtuigen.
En is er al een gedacht van de prijs ?  

Mvg Steve

cyberbeast

 

SuSke

citaat:
Geplaatst door SirGresley

Ik heb vernomen dat de Belgische importeur van Hobby Trade de M6 rijtuigen NIET gaat laten maken.
MAAR Hobby Trade wil deze M6 rijtuigen wel produceren mits ze van elk (verschillend)rijtuig minstens 250 stuks kunnen maken.
Dus reageer massaal en dan worden ze gemaakt!!


Kunnen maken zal geen probleem zijn, WILLEN maken is het eerder.
Diegene die als eerste een degelijk en betaalbaar product op de markt brengt, heeft het meeste kans op slagen.

Wat er achter de scene in modelspoorland gebeurd, daar hebben we als leek het raden naar. Daar zal de reden wel ergens liggen, in welk kamp dan ook.

Ook ik zou er graag een stam van hebben, maar heb veel geduld tot ze er zijn - van welke leverancier dan ook [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door SuSke
Ook ik zou er graag een stam van hebben, maar heb veel geduld tot ze er zijn - van welke leverancier dan ook [;)]



Ik sluit me hier bij aan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Heb gisteren de Hobby Trade modellen in mijn handen gehad, zowel in de 'normale' rode DB versie, als ook in de Metronom (blauw/geel) kleuren.
Wagens zijn zeer mooi, en degelijk, en door hun metalen onderstel, zeer baanvast. ook dat er ineens verlichting ingebouwd zit (beneden en boven) en bij de stuurstand front en bestemming. En dit voor een prijs van 56,95 euro in zeer aantrekkelijk.
Als ik ze vergelijk met mijn Tillig (nadien Roco) dubbeldekkers zijn ze minstens even goed, maar met stabielere rij-eigenschappen.
Als...als ik zou moeten kiezen wie de M6 gaat maken zou ik in elk geval voor Hobby-Trade opteren.

He...geen boze mails aub (ik heb niets tegen LSM)
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ik zal dan h??l waarschijnlijk 7 rijtuigen aanschaffen inclusief het stuurstand , van welk merk maakt niet uit.

Als Hobbytrade de duitse versie er al van heeft is het toch niet zo moeilijk om er een belgische variant van te maken, of  verschillen die??[:I]

Peter

D'r zitten inderdaad nogal wat veschillen op. ook bij de DB rijtuigen zijn er verschillende versies (grootbedrijf)
Helaas waren de door mij bestelde rode versie met opschrift "Schwarzwaldbahn" nog niet binnen. Ze worden wel nagestuurd.
Het voordeel bij HT is dat ze niet enkel los maar ook in sets te verkrijgen zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Had reactie per ongeluk in het verkeerde topic geschreven, net opgemerkt:

Hobbytrade heeft toch in opdracht van de G.A.R. dezelfde rijtuigen gemaakt, maar dan in de Luxemburgse kleuren?
Geef er mij ook maar een stam.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Inderdaad, de CFL rijtuigen zijn inderdaad van HT en zijn van uitstekende kwaliteit. Misschien dat Luc die heeft of al in handen heeft gehad.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

Voor mij ook een stuk of 10,

groeten eddy

Anarchy


D_Loc

citaat:
Geplaatst door Peter

Inderdaad, de CFL rijtuigen zijn inderdaad van HT en zijn van uitstekende kwaliteit. Misschien dat Luc die heeft of al in handen heeft gehad.[:D][:D][:D]


Ik heb zo'n set met de Luxemburgse wagens. Indien gewenst kan ik wel wat foto's van maken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Jurgen

Als ik kon kiezen, dan zou ik voor de Hobby Trade modellen gegaan zijn.

Deze zouden volgens mij meteen met verlichting uitgerust geweest zijn en bij LS gaat dit niet het geval zijn. Alleen het stuurstandrijtuig zal bij LS wisselende koplichten hebben.
Wat de prijs betreft denk ik dat HT even duur zou geworden zijn met verlichting als LS zonder verlichting. Dit is natuurlijk een veronderstelling, maar wel waarschijnlijk als je het mij vraagt.

Spijtig dus dat HT geen M6 gaat maken. 250 rijtuigen is volgens mij vrij doenbaar om die allemaal te kunnen verkopen. LS Models werkt met ongeveer dezelfde aantallen en dan moet je toch ook al snel zijn wil je een model hebben.
Ik vraag me dus af wat het probleem is voor HT?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.