Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Tussen Diest en Aarschot...

Gestart door jakke, 14 oktober 2009, 16:52:33 PM

jakke

... zag ik een trein gevormd door 2 stellen zoals op bijgaande foto:


http://www.belrail.be/media/images/traction/hle2101_fcb_291106_ld.jpg


In het midden van de trein was een loc tegen een stuurstand gekoppeld .
Weet iemand waarom men zo'n combinatie maakt , wat de bestemming is en waar ze die 2 treinen dan tegen elkaar zetten ?
'T was in ieder geval een niet alledaags gezicht .

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

C-rail

Die rijdt daar elke dag (denk ik), hij passeert althans in Kortenberg.
Het is de IC naar Blankenberge en Knokke, die in Brugge gesplitst wordt.

Verbeter me als ik fout ben.

the_gold

Inderdaad dat is een normale combinatie.
Aleen kunnen de locs die uitgerust zijn met een automatische koppeling dit doen, en dus ook aleen een aantal locs van de reeks 27.
Ze doen inderdaad Ic treinen naar blankenberge/Knokke en worden in Brugge aan of afgekoppeld ( ook automatisch ). Volgens mij rijden ze naar Genk of Tongeren?

conducteur

Waarom rijden ze dan op die foto met een 21 + M6?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

Idd, Genk - Tongeren.  Eerst rijdt alles naar Hasselt om daar te ontkoppelen.  Stukje voor Genk, stukje voor Tongeren.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door conducteur

Waarom rijden ze dan op die foto met een 21 + M6?



Omdat die foto als voorbeeld dient voor de samenstelling[B)]
Spoorse groeten
Dimitri


hapkin

citaat:
chef garde Geplaatst - 14/10/2009 : 19:37:43
--------------------------------------------------------------------------------
Idd, Genk - Tongeren. Eerst rijdt alles naar Hasselt om daar te ontkoppelen. Stukje voor Genk, stukje voor Tongeren.



Dat is een nieuwe trein dan, dat stukje naar Genk + en stukje naar Tongeren.
Denk toch niet dat dit waar is ... kijk eens op uw ibis chef [;)]


Mvg Steve

Jurgen

Is dit niet de trein naar Herentals?

Ik dacht dat die enkel gesplitst werd om naar Blankenberge te rijden. Het andere deel rijdt dan naar Knokke dacht ik.

Waar de trein juist gesplitst wordt, dat weet ik niet. Hij zal waarschijnlijk wel op dezelfde plaats ook weer samenkomen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Tussen Tongeren en Brugge met 2 delen (keren in Leuven). In brugge wordt er gesplitst. Het eerste deel naar Knokke en het tweede naar Blankenberge. Bij het terugkeren naar Brugge komt het deel uit Blankenberge eerst aan. Het tweede deel uit Knokke wordt weer gekoppeld aan het eerste deel. Zo rijd deze dan verder naar Tongeren.

jakke

citaat:
Geplaatst door conducteur

Waarom rijden ze dan op die foto met een 21 + M6?



Mmm , Rian is een wakkere man , flink zo ....
Inderdaad refereer ik naar de foto om de samenstelling te illustreren en heb geen acht geslagen op het type van loc dat op de foto stond .
Toch allen hartelijk dank voor de inlichtingen .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

conducteur

citaat:
Geplaatst door the_gold

Inderdaad dat is een normale combinatie.
Aleen kunnen de locs die uitgerust zijn met een automatische koppeling dit doen, en dus ook aleen een aantal locs van de reeks 27.


....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

the_gold

Zoals ik zei aleen een aantal locs van de reeks 27 met automatische koppeling. De 21 op foto heeft niets te maken met de combinatie met 2 treinstellen omdat het niet mogelijk is zonder die koppelingen. Ik had er misschien toch moeten bijvoegen dat de 21 op de foto niet de samenstelling is waarover ik uitleg gaf.

55erke





Ik heb er nog eentje met de 2 locs int midden [:p]



conducteur

ah, weer een misverstand minder. Ik dacht dat m6en enkel aan een loc met een automatische koppeling kan hangen. Die automatische koppeling is dus enkel voor het aan-en afkoppelen van twee verschillende treinstellen zoals op laatste foto?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum